Poslední závod sezony skončil po 4 hodinách dalším triumfem Audi. Obě R8 získali double.
Štěstí nakonec hrálo do karet dvojici Herbert / Kaffer, kteří nakonec zvítězili před týmovými kolegy Lehtem a Wernerem s náskokem 56 vteřin. Tým ADT Champion tak získal double v jednom z nejsledovanějších a nejcennějších podniků sezony.
„Skvělý pocit. Měli jsme těžký start a pak mne Chris Dyson poslal do písku. Museli jsme začít od nuly a bojovat o návrat dopředu. Myslím si, že směs, kterou jsme zvolili, byla ta pravá,“ prohlásil po závodě expilot F1 Johnny Herbert.
„Ještě nikdy jsem nezávodil za tak obtížných podmínek, dnes byl konec závodu opravdu těžký, ale je fantastické vítězit v Americe a při posledním závodě sezony,“ doplnil druhý člen vítězné posádky Pierre Kaffer.
Na třetím místě dojela do cíle Lola týmu Dyson Racing pilotovaná Leitzingerem a Weaverem.
Ian James skončil s týmovým kolegou Guem a rudým Courage až na třetím místě ve třídě a 20. místě celkově. Přesto si získal titul šampiona třídy LMP2. Favorizovaný francouzský vůz týmu Miracle Motorsports se tentokrát potýkal s technickými problémy. Aby James získal titul, stačilo bodovat, ale jak předpovídal před závodem, nebylo to vůbec snadné. „Miluji tenhle šampionát, tyto vozy a jsem šťastný, že jsem získal titul.“ Vítězství ve včerejším závodě tak získali Field / Liddell / Sutherland s Lolou stáje Intersport Racing. Druhé místo získali McMurry / Willman / Bucknum s další Lolou týmu Miracle.
Tovární tým Corvette Racing ukončil letošní sezonu ve třídě GTS neporažen. Jejich dva vozy zvítězili ve všech devíti závodech sezony. V Laguna Seca se dařilo více Fellowsovi s O'Connellem. Tato dvojice zvítězila již v pátém podniku sezony, navíc prolomila smůlu Chevroletu, jemuž se na tomto okruhu dosud zvítězit nepodařilo. „Tohle místo bylo naším Bermudským trojúhelníkem,“ přiznal Fellows. Gavin s Berettou vedli po většinu závodu, ale rychlejší pitstop druhé dvojice je stál vítězství, i když v závěru Gavin tvrdě na O'Connella útočil ve strhujícím finiši pod příkrovem tmy. Terry Borcheller a Johnny Mowlem skončili se Saleenem týmu ACEMCO Motorsport třetí.
Ve třídě GT protnul cílovou čáru jako první Porsche Dumase s Liebem, ale hlavní postavou v cíli byl Timo Bernhard, který svým druhým místem slavil zisk titulu. Alex Job Racing tak vybojoval další double. S Bernhardem se v kokpitu střídal Bergmeister a vedli po celý závod. Až poslední zastávka v boxech rozhodla o tom, že z vítězství se bude radovat druhá dvojice. Johannes van Overbeek a Darren Law skončili třetí a prohráli i matematickou šanci Bernharda v boji o titul porazit. Laguna Seca, celkové pořadí: 1. Johnny Herbert / Pierre Kaffer, Audi R8,169. 2. JJ Lehto / Marco Werner, Audi R8, 169. 3. Butch Leitzinger /, James Weaver, Lola B01/60-AER, 167. 4. Ron Fellows / Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 5. Olivier Beretta / Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 6. Johnny Mowlem / Terry Borcheller, Saleen S7R, 157. 7. Clint Field / Robin Liddell / Rick Sutherland, Lola B2K/40-Judd, 157. 8. Marc Lieb / Romain Dumas, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 9. Timo Bernhard / Jorg Bergmeister, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 10. Darren Law / Johannes van Overbeek, Porsche 911 GT3 RSR, 153.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?