Poslední závod sezony skončil po 4 hodinách dalším triumfem Audi. Obě R8 získali double.
Štěstí nakonec hrálo do karet dvojici Herbert / Kaffer, kteří nakonec zvítězili před týmovými kolegy Lehtem a Wernerem s náskokem 56 vteřin. Tým ADT Champion tak získal double v jednom z nejsledovanějších a nejcennějších podniků sezony.
„Skvělý pocit. Měli jsme těžký start a pak mne Chris Dyson poslal do písku. Museli jsme začít od nuly a bojovat o návrat dopředu. Myslím si, že směs, kterou jsme zvolili, byla ta pravá,“ prohlásil po závodě expilot F1 Johnny Herbert.
„Ještě nikdy jsem nezávodil za tak obtížných podmínek, dnes byl konec závodu opravdu těžký, ale je fantastické vítězit v Americe a při posledním závodě sezony,“ doplnil druhý člen vítězné posádky Pierre Kaffer.
Na třetím místě dojela do cíle Lola týmu Dyson Racing pilotovaná Leitzingerem a Weaverem.
Ian James skončil s týmovým kolegou Guem a rudým Courage až na třetím místě ve třídě a 20. místě celkově. Přesto si získal titul šampiona třídy LMP2. Favorizovaný francouzský vůz týmu Miracle Motorsports se tentokrát potýkal s technickými problémy. Aby James získal titul, stačilo bodovat, ale jak předpovídal před závodem, nebylo to vůbec snadné. „Miluji tenhle šampionát, tyto vozy a jsem šťastný, že jsem získal titul.“ Vítězství ve včerejším závodě tak získali Field / Liddell / Sutherland s Lolou stáje Intersport Racing. Druhé místo získali McMurry / Willman / Bucknum s další Lolou týmu Miracle.
Tovární tým Corvette Racing ukončil letošní sezonu ve třídě GTS neporažen. Jejich dva vozy zvítězili ve všech devíti závodech sezony. V Laguna Seca se dařilo více Fellowsovi s O'Connellem. Tato dvojice zvítězila již v pátém podniku sezony, navíc prolomila smůlu Chevroletu, jemuž se na tomto okruhu dosud zvítězit nepodařilo. „Tohle místo bylo naším Bermudským trojúhelníkem,“ přiznal Fellows. Gavin s Berettou vedli po většinu závodu, ale rychlejší pitstop druhé dvojice je stál vítězství, i když v závěru Gavin tvrdě na O'Connella útočil ve strhujícím finiši pod příkrovem tmy. Terry Borcheller a Johnny Mowlem skončili se Saleenem týmu ACEMCO Motorsport třetí.
Ve třídě GT protnul cílovou čáru jako první Porsche Dumase s Liebem, ale hlavní postavou v cíli byl Timo Bernhard, který svým druhým místem slavil zisk titulu. Alex Job Racing tak vybojoval další double. S Bernhardem se v kokpitu střídal Bergmeister a vedli po celý závod. Až poslední zastávka v boxech rozhodla o tom, že z vítězství se bude radovat druhá dvojice. Johannes van Overbeek a Darren Law skončili třetí a prohráli i matematickou šanci Bernharda v boji o titul porazit. Laguna Seca, celkové pořadí: 1. Johnny Herbert / Pierre Kaffer, Audi R8,169. 2. JJ Lehto / Marco Werner, Audi R8, 169. 3. Butch Leitzinger /, James Weaver, Lola B01/60-AER, 167. 4. Ron Fellows / Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 5. Olivier Beretta / Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 6. Johnny Mowlem / Terry Borcheller, Saleen S7R, 157. 7. Clint Field / Robin Liddell / Rick Sutherland, Lola B2K/40-Judd, 157. 8. Marc Lieb / Romain Dumas, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 9. Timo Bernhard / Jorg Bergmeister, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 10. Darren Law / Johannes van Overbeek, Porsche 911 GT3 RSR, 153.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.