Poslední závod sezony skončil po 4 hodinách dalším triumfem Audi. Obě R8 získali double.
Štěstí nakonec hrálo do karet dvojici Herbert / Kaffer, kteří nakonec zvítězili před týmovými kolegy Lehtem a Wernerem s náskokem 56 vteřin. Tým ADT Champion tak získal double v jednom z nejsledovanějších a nejcennějších podniků sezony.
„Skvělý pocit. Měli jsme těžký start a pak mne Chris Dyson poslal do písku. Museli jsme začít od nuly a bojovat o návrat dopředu. Myslím si, že směs, kterou jsme zvolili, byla ta pravá,“ prohlásil po závodě expilot F1 Johnny Herbert.
„Ještě nikdy jsem nezávodil za tak obtížných podmínek, dnes byl konec závodu opravdu těžký, ale je fantastické vítězit v Americe a při posledním závodě sezony,“ doplnil druhý člen vítězné posádky Pierre Kaffer.
Na třetím místě dojela do cíle Lola týmu Dyson Racing pilotovaná Leitzingerem a Weaverem.
Ian James skončil s týmovým kolegou Guem a rudým Courage až na třetím místě ve třídě a 20. místě celkově. Přesto si získal titul šampiona třídy LMP2. Favorizovaný francouzský vůz týmu Miracle Motorsports se tentokrát potýkal s technickými problémy. Aby James získal titul, stačilo bodovat, ale jak předpovídal před závodem, nebylo to vůbec snadné. „Miluji tenhle šampionát, tyto vozy a jsem šťastný, že jsem získal titul.“ Vítězství ve včerejším závodě tak získali Field / Liddell / Sutherland s Lolou stáje Intersport Racing. Druhé místo získali McMurry / Willman / Bucknum s další Lolou týmu Miracle.
Tovární tým Corvette Racing ukončil letošní sezonu ve třídě GTS neporažen. Jejich dva vozy zvítězili ve všech devíti závodech sezony. V Laguna Seca se dařilo více Fellowsovi s O'Connellem. Tato dvojice zvítězila již v pátém podniku sezony, navíc prolomila smůlu Chevroletu, jemuž se na tomto okruhu dosud zvítězit nepodařilo. „Tohle místo bylo naším Bermudským trojúhelníkem,“ přiznal Fellows. Gavin s Berettou vedli po většinu závodu, ale rychlejší pitstop druhé dvojice je stál vítězství, i když v závěru Gavin tvrdě na O'Connella útočil ve strhujícím finiši pod příkrovem tmy. Terry Borcheller a Johnny Mowlem skončili se Saleenem týmu ACEMCO Motorsport třetí.
Ve třídě GT protnul cílovou čáru jako první Porsche Dumase s Liebem, ale hlavní postavou v cíli byl Timo Bernhard, který svým druhým místem slavil zisk titulu. Alex Job Racing tak vybojoval další double. S Bernhardem se v kokpitu střídal Bergmeister a vedli po celý závod. Až poslední zastávka v boxech rozhodla o tom, že z vítězství se bude radovat druhá dvojice. Johannes van Overbeek a Darren Law skončili třetí a prohráli i matematickou šanci Bernharda v boji o titul porazit. Laguna Seca, celkové pořadí: 1. Johnny Herbert / Pierre Kaffer, Audi R8,169. 2. JJ Lehto / Marco Werner, Audi R8, 169. 3. Butch Leitzinger /, James Weaver, Lola B01/60-AER, 167. 4. Ron Fellows / Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 5. Olivier Beretta / Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 6. Johnny Mowlem / Terry Borcheller, Saleen S7R, 157. 7. Clint Field / Robin Liddell / Rick Sutherland, Lola B2K/40-Judd, 157. 8. Marc Lieb / Romain Dumas, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 9. Timo Bernhard / Jorg Bergmeister, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 10. Darren Law / Johannes van Overbeek, Porsche 911 GT3 RSR, 153.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.