Poslední závod sezony skončil po 4 hodinách dalším triumfem Audi. Obě R8 získali double.
Štěstí nakonec hrálo do karet dvojici Herbert / Kaffer, kteří nakonec zvítězili před týmovými kolegy Lehtem a Wernerem s náskokem 56 vteřin. Tým ADT Champion tak získal double v jednom z nejsledovanějších a nejcennějších podniků sezony.
„Skvělý pocit. Měli jsme těžký start a pak mne Chris Dyson poslal do písku. Museli jsme začít od nuly a bojovat o návrat dopředu. Myslím si, že směs, kterou jsme zvolili, byla ta pravá,“ prohlásil po závodě expilot F1 Johnny Herbert.
„Ještě nikdy jsem nezávodil za tak obtížných podmínek, dnes byl konec závodu opravdu těžký, ale je fantastické vítězit v Americe a při posledním závodě sezony,“ doplnil druhý člen vítězné posádky Pierre Kaffer.
Na třetím místě dojela do cíle Lola týmu Dyson Racing pilotovaná Leitzingerem a Weaverem.
Ian James skončil s týmovým kolegou Guem a rudým Courage až na třetím místě ve třídě a 20. místě celkově. Přesto si získal titul šampiona třídy LMP2. Favorizovaný francouzský vůz týmu Miracle Motorsports se tentokrát potýkal s technickými problémy. Aby James získal titul, stačilo bodovat, ale jak předpovídal před závodem, nebylo to vůbec snadné. „Miluji tenhle šampionát, tyto vozy a jsem šťastný, že jsem získal titul.“ Vítězství ve včerejším závodě tak získali Field / Liddell / Sutherland s Lolou stáje Intersport Racing. Druhé místo získali McMurry / Willman / Bucknum s další Lolou týmu Miracle.
Tovární tým Corvette Racing ukončil letošní sezonu ve třídě GTS neporažen. Jejich dva vozy zvítězili ve všech devíti závodech sezony. V Laguna Seca se dařilo více Fellowsovi s O'Connellem. Tato dvojice zvítězila již v pátém podniku sezony, navíc prolomila smůlu Chevroletu, jemuž se na tomto okruhu dosud zvítězit nepodařilo. „Tohle místo bylo naším Bermudským trojúhelníkem,“ přiznal Fellows. Gavin s Berettou vedli po většinu závodu, ale rychlejší pitstop druhé dvojice je stál vítězství, i když v závěru Gavin tvrdě na O'Connella útočil ve strhujícím finiši pod příkrovem tmy. Terry Borcheller a Johnny Mowlem skončili se Saleenem týmu ACEMCO Motorsport třetí.
Ve třídě GT protnul cílovou čáru jako první Porsche Dumase s Liebem, ale hlavní postavou v cíli byl Timo Bernhard, který svým druhým místem slavil zisk titulu. Alex Job Racing tak vybojoval další double. S Bernhardem se v kokpitu střídal Bergmeister a vedli po celý závod. Až poslední zastávka v boxech rozhodla o tom, že z vítězství se bude radovat druhá dvojice. Johannes van Overbeek a Darren Law skončili třetí a prohráli i matematickou šanci Bernharda v boji o titul porazit. Laguna Seca, celkové pořadí: 1. Johnny Herbert / Pierre Kaffer, Audi R8,169. 2. JJ Lehto / Marco Werner, Audi R8, 169. 3. Butch Leitzinger /, James Weaver, Lola B01/60-AER, 167. 4. Ron Fellows / Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 5. Olivier Beretta / Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 6. Johnny Mowlem / Terry Borcheller, Saleen S7R, 157. 7. Clint Field / Robin Liddell / Rick Sutherland, Lola B2K/40-Judd, 157. 8. Marc Lieb / Romain Dumas, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 9. Timo Bernhard / Jorg Bergmeister, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 10. Darren Law / Johannes van Overbeek, Porsche 911 GT3 RSR, 153.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?