Laguna Seca: Audi triumfovalo v dešti a tmě

Kaffer - Herbert
Kaffer - Herbert, foto: ALMS
Daniel Šupa 17. října 2004 20:47
Sdílej:

Poslední závod sezony skončil po 4 hodinách dalším triumfem Audi. Obě R8 získali double.

Štěstí nakonec hrálo do karet dvojici Herbert / Kaffer, kteří nakonec zvítězili před týmovými kolegy Lehtem a Wernerem s náskokem 56 vteřin. Tým ADT Champion tak získal double v jednom z nejsledovanějších a nejcennějších podniků sezony.

„Skvělý pocit. Měli jsme těžký start a pak mne Chris Dyson poslal do písku. Museli jsme začít od nuly a bojovat o návrat dopředu. Myslím si, že směs, kterou jsme zvolili, byla ta pravá,“ prohlásil po závodě expilot F1 Johnny Herbert.

„Ještě nikdy jsem nezávodil za tak obtížných podmínek, dnes byl konec závodu opravdu těžký, ale je fantastické vítězit v Americe a při posledním závodě sezony,“ doplnil druhý člen vítězné posádky Pierre Kaffer.

Na třetím místě dojela do cíle Lola týmu Dyson Racing pilotovaná Leitzingerem a Weaverem.

Ian James skončil s týmovým kolegou Guem a rudým Courage až na třetím místě ve třídě a 20. místě celkově. Přesto si získal titul šampiona třídy LMP2. Favorizovaný francouzský vůz týmu Miracle Motorsports se tentokrát potýkal s technickými problémy. Aby James získal titul, stačilo bodovat, ale jak předpovídal před závodem, nebylo to vůbec snadné. „Miluji tenhle šampionát, tyto vozy a jsem šťastný, že jsem získal titul.“ Vítězství ve včerejším závodě tak získali Field / Liddell / Sutherland s Lolou stáje Intersport Racing. Druhé místo získali McMurry / Willman / Bucknum s další Lolou týmu Miracle.

Tovární tým Corvette Racing ukončil letošní sezonu ve třídě GTS neporažen. Jejich dva vozy zvítězili ve všech devíti závodech sezony. V Laguna Seca se dařilo více Fellowsovi s O'Connellem. Tato dvojice zvítězila již v pátém podniku sezony, navíc prolomila smůlu Chevroletu, jemuž se na tomto okruhu dosud zvítězit nepodařilo. „Tohle místo bylo naším Bermudským trojúhelníkem,“ přiznal Fellows. Gavin s Berettou vedli po většinu závodu, ale rychlejší pitstop druhé dvojice je stál vítězství, i když v závěru Gavin tvrdě na O'Connella útočil ve strhujícím finiši pod příkrovem tmy. Terry Borcheller a Johnny Mowlem skončili se Saleenem týmu ACEMCO Motorsport třetí.

Ve třídě GT protnul cílovou čáru jako první Porsche Dumase s Liebem, ale hlavní postavou v cíli byl Timo Bernhard, který svým druhým místem slavil zisk titulu. Alex Job Racing tak vybojoval další double. S Bernhardem se v kokpitu střídal Bergmeister a vedli po celý závod. Až poslední zastávka v boxech rozhodla o tom, že z vítězství se bude radovat druhá dvojice. Johannes van Overbeek a Darren Law skončili třetí a prohráli i matematickou šanci Bernharda v boji o titul porazit. Laguna Seca, celkové pořadí: 1. Johnny Herbert / Pierre Kaffer, Audi R8,169. 2. JJ Lehto / Marco Werner, Audi R8, 169. 3. Butch Leitzinger /, James Weaver, Lola B01/60-AER, 167. 4. Ron Fellows / Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 5. Olivier Beretta / Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R, 160. 6. Johnny Mowlem / Terry Borcheller, Saleen S7R, 157. 7. Clint Field / Robin Liddell / Rick Sutherland, Lola B2K/40-Judd, 157. 8. Marc Lieb / Romain Dumas, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 9. Timo Bernhard / Jorg Bergmeister, Porsche 911 GT3 RSR, 154. 10. Darren Law / Johannes van Overbeek, Porsche 911 GT3 RSR, 153.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.