Premiéra mimo Evropu dopadla nad očekávání dobře. Dramatický závod se divákům líbil.
Rozhodujícím byl poslední stint, do kterého nastoupil Gabriele Gardel. Jeho týmový kolega a šampion loňské sezony ho letos několikrát kritizoval. Tentokrát mu však Ital na kritiku odpověděl dostatečně pádně. Se ztrátou 34 sekund se vydal stíhat vedoucí Maserati a pět kol před cílem ho dostihl. Gardel útočil dále a zaslouženě soupeře překonal.
Pro posádku s číslem 1 to bylo letos první vítězství, které o to více těší, že jezdci stáje BMS Scuderia Italia museli letos projít všemi možnými problémy a potížemi.
„Musím poděkovat všem, kteří tomuto vítězství napomohli. Byl to fantastický závod. Souboj s Maserati v závěru byl vzrušující a čestný,“ prohlásil Gardel.
Na třetím místě skončila posádka stáje Care Racing Biagi / Calderari / Bryner s dalším Ferrari F550 Maranello. Pod stupni vítězů dokončil závod nejlepší z amerických vozů Saleen. Bartels s Alzenem ztratili na Bobbiho 2 minuty a byly posledním vozem, který nedostal od vítězů kolo. Na pátém místě skončili letošní šampioni Cappellari s Gollinem.
Oba vozy Lamborghini Murcielago závod nedokončily a stejně tak dopadl i druhý vůz Lamborghini, za jehož volantem se střídali Salo a Bertolini.
Titul vicemistra si dnešním triumfem vybojovali Bobbi s Gardelem. V týmech svádí o druhé místo boj GPC Giesse a JMB Racing.
Ve třídě N-GT potřetí za sebou vyhráli Maassen s Luhrem s vozem Porsche, a to navzdory 75 kilogramové handicapové zátěži. O titulu se tak rozhodne až v Šanghaji, Ortelli s Collardem s druhým vozem týmu Freisinger tentokrát skončili druzí.
„To vedro bylo opravdu velké. Lucas začínal a byl úplně vyřízený, já musel svůj úsek ukončit o něco dříve, než bylo v plánu, neboť jsem cítil, že by to nemuselo skončit dobře. Lucas odvedl skvělou práci,“ řekl po závodě Maassen.
Na třetím místě skončili Pescatori / Melo s Ferrari F360 Modena stáje GPC Giesse Squadra Corse. Závodu v Bahrajnu se zúčastnil také jediný český zástupce v šampionátu, tým Vonka Racing se svým modrým Porsche a náročný závod dokončili se ztrátou 11 kol na celkovém 20. místě. Ve třídě N-GT byli klasifikováni na 9. pozici. Dubaj, celkové pořadí 1. GT Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello 3:00:10.909 2. GT Herbert/De Simone Maserati MC12 +42.447 3. GT Biagi/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +1:32.313 4. GT Bartels/Alzen Saleen S7 +1:59.240 5. GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +1 kolo 6. GT Morbidelli/Babini Ferrari 575 M Maranello +2 kola 7. N-GT Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS +2 kola 8. N-GT Ortelli/Collard Porsche 996 GT3 RS +3 kola 9. GT Erdos/Newton Saleen S7 +3 kola 10. N-GT Pescatori/Melo Ferrari 360 Modena +3 kola
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.