Premiéra mimo Evropu dopadla nad očekávání dobře. Dramatický závod se divákům líbil.
Rozhodujícím byl poslední stint, do kterého nastoupil Gabriele Gardel. Jeho týmový kolega a šampion loňské sezony ho letos několikrát kritizoval. Tentokrát mu však Ital na kritiku odpověděl dostatečně pádně. Se ztrátou 34 sekund se vydal stíhat vedoucí Maserati a pět kol před cílem ho dostihl. Gardel útočil dále a zaslouženě soupeře překonal.
Pro posádku s číslem 1 to bylo letos první vítězství, které o to více těší, že jezdci stáje BMS Scuderia Italia museli letos projít všemi možnými problémy a potížemi.
„Musím poděkovat všem, kteří tomuto vítězství napomohli. Byl to fantastický závod. Souboj s Maserati v závěru byl vzrušující a čestný,“ prohlásil Gardel.
Na třetím místě skončila posádka stáje Care Racing Biagi / Calderari / Bryner s dalším Ferrari F550 Maranello. Pod stupni vítězů dokončil závod nejlepší z amerických vozů Saleen. Bartels s Alzenem ztratili na Bobbiho 2 minuty a byly posledním vozem, který nedostal od vítězů kolo. Na pátém místě skončili letošní šampioni Cappellari s Gollinem.
Oba vozy Lamborghini Murcielago závod nedokončily a stejně tak dopadl i druhý vůz Lamborghini, za jehož volantem se střídali Salo a Bertolini.
Titul vicemistra si dnešním triumfem vybojovali Bobbi s Gardelem. V týmech svádí o druhé místo boj GPC Giesse a JMB Racing.
Ve třídě N-GT potřetí za sebou vyhráli Maassen s Luhrem s vozem Porsche, a to navzdory 75 kilogramové handicapové zátěži. O titulu se tak rozhodne až v Šanghaji, Ortelli s Collardem s druhým vozem týmu Freisinger tentokrát skončili druzí.
„To vedro bylo opravdu velké. Lucas začínal a byl úplně vyřízený, já musel svůj úsek ukončit o něco dříve, než bylo v plánu, neboť jsem cítil, že by to nemuselo skončit dobře. Lucas odvedl skvělou práci,“ řekl po závodě Maassen.
Na třetím místě skončili Pescatori / Melo s Ferrari F360 Modena stáje GPC Giesse Squadra Corse. Závodu v Bahrajnu se zúčastnil také jediný český zástupce v šampionátu, tým Vonka Racing se svým modrým Porsche a náročný závod dokončili se ztrátou 11 kol na celkovém 20. místě. Ve třídě N-GT byli klasifikováni na 9. pozici. Dubaj, celkové pořadí 1. GT Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello 3:00:10.909 2. GT Herbert/De Simone Maserati MC12 +42.447 3. GT Biagi/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +1:32.313 4. GT Bartels/Alzen Saleen S7 +1:59.240 5. GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +1 kolo 6. GT Morbidelli/Babini Ferrari 575 M Maranello +2 kola 7. N-GT Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS +2 kola 8. N-GT Ortelli/Collard Porsche 996 GT3 RS +3 kola 9. GT Erdos/Newton Saleen S7 +3 kola 10. N-GT Pescatori/Melo Ferrari 360 Modena +3 kola
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?