Premiéra mimo Evropu dopadla nad očekávání dobře. Dramatický závod se divákům líbil.
Rozhodujícím byl poslední stint, do kterého nastoupil Gabriele Gardel. Jeho týmový kolega a šampion loňské sezony ho letos několikrát kritizoval. Tentokrát mu však Ital na kritiku odpověděl dostatečně pádně. Se ztrátou 34 sekund se vydal stíhat vedoucí Maserati a pět kol před cílem ho dostihl. Gardel útočil dále a zaslouženě soupeře překonal.
Pro posádku s číslem 1 to bylo letos první vítězství, které o to více těší, že jezdci stáje BMS Scuderia Italia museli letos projít všemi možnými problémy a potížemi.
„Musím poděkovat všem, kteří tomuto vítězství napomohli. Byl to fantastický závod. Souboj s Maserati v závěru byl vzrušující a čestný,“ prohlásil Gardel.
Na třetím místě skončila posádka stáje Care Racing Biagi / Calderari / Bryner s dalším Ferrari F550 Maranello. Pod stupni vítězů dokončil závod nejlepší z amerických vozů Saleen. Bartels s Alzenem ztratili na Bobbiho 2 minuty a byly posledním vozem, který nedostal od vítězů kolo. Na pátém místě skončili letošní šampioni Cappellari s Gollinem.
Oba vozy Lamborghini Murcielago závod nedokončily a stejně tak dopadl i druhý vůz Lamborghini, za jehož volantem se střídali Salo a Bertolini.
Titul vicemistra si dnešním triumfem vybojovali Bobbi s Gardelem. V týmech svádí o druhé místo boj GPC Giesse a JMB Racing.
Ve třídě N-GT potřetí za sebou vyhráli Maassen s Luhrem s vozem Porsche, a to navzdory 75 kilogramové handicapové zátěži. O titulu se tak rozhodne až v Šanghaji, Ortelli s Collardem s druhým vozem týmu Freisinger tentokrát skončili druzí.
„To vedro bylo opravdu velké. Lucas začínal a byl úplně vyřízený, já musel svůj úsek ukončit o něco dříve, než bylo v plánu, neboť jsem cítil, že by to nemuselo skončit dobře. Lucas odvedl skvělou práci,“ řekl po závodě Maassen.
Na třetím místě skončili Pescatori / Melo s Ferrari F360 Modena stáje GPC Giesse Squadra Corse. Závodu v Bahrajnu se zúčastnil také jediný český zástupce v šampionátu, tým Vonka Racing se svým modrým Porsche a náročný závod dokončili se ztrátou 11 kol na celkovém 20. místě. Ve třídě N-GT byli klasifikováni na 9. pozici. Dubaj, celkové pořadí 1. GT Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello 3:00:10.909 2. GT Herbert/De Simone Maserati MC12 +42.447 3. GT Biagi/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello +1:32.313 4. GT Bartels/Alzen Saleen S7 +1:59.240 5. GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello +1 kolo 6. GT Morbidelli/Babini Ferrari 575 M Maranello +2 kola 7. N-GT Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 RS +2 kola 8. N-GT Ortelli/Collard Porsche 996 GT3 RS +3 kola 9. GT Erdos/Newton Saleen S7 +3 kola 10. N-GT Pescatori/Melo Ferrari 360 Modena +3 kola
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.