V Petit Le Mans triumfovaly opět vozy Audi, rozhodovala spolehlivost, a ta je jejich předností.
Lehto s Wernerem vyhráli závod na 1000 mil
V úvodu závodu byla situace na čele velmi vyrovnaná. Vedení se mohlo přiklonit k jednomu z šesti prototypů třídy LMP1. Kromě obou Audi R8 stáje ADT Champion si vedly dobře obě Loly stáje Dyson Racing, Lola týmu Intersport Racing a britský DBA Zytek posádky Minassian / Campbell-Walter.
Jeden vůz po druhém však postupně potkávaly technické problémy. Vítěz kvalifikace Weawer měl problémy s převodovkou a při opravě ztratil mnoho času. DBA týmu Creation Autosportif potkaly potíže s motorem Zytek.
Poté co se Audi zbavily soupeřů, koncentrovaly se obě vyrovnané posádky na souboj mezi sebou. Několikrát se vystřídaly ve vedení, ale dvě hodiny před koncem R8 Herberta a Kaffera uvízla na rozhodující dobu v kačírku a o vítězích bylo rozhodnuto.
Třídu LMP2 vyhrála Lola stáje Intersport a zůstala v boji o titul O titul svádí souboj týmy Intersport a Miracle. Rychlejší Courage týmu Miracle postihly tentokrát problémy s elektronikou a přes statečný zásah a opravu Iana Jamese, navrátivší se vůz do boxů již v závodě pokračovat nemohl. Ani druhý vůz stáje závod nedokončil. Field a Liddell vyhráli letos již pátý závod a snížili náskok soupeřů. Druhé místo obsadila posádka Lally / Eversley / Pumpelly s Lolou B2K/40 Millington stáje Marshall Cooke Racing.
Fellows a O'Connell získali v Petit Le Mans titul ve třídě GTS Boj o vítězství v dlouhém závodě se v této třídě opět odehrával pouze mezi dvěma továrními Chevrolet Corvette. Ve vedení se střídaly posádky Gavin / Beretta / Magnussen a Fellows / O'Connell / Papis. Poté co se favorizovaná posádka v čele s Fellowsem zdržela v boxech, vedení si už druhá trojice vzít nenechala. Fellows vyhrál titul v ALMS již potřetí a spolu s O'Connellem podruhé za sebou. A to i přesto, že skončili až druzí a do konce sezony zbývá závod v Laguna Seca.
Vozy Alex Job Racing získaly double třídy GT Po 1000 mílích dělilo oba vozy Porsche 367 tisícin vteřiny a úspěšnější byli Bernhard / Bergmeister / Maassen. Se druhým místem se museli smířit Dumas / Lieb / Henzler. Maassen získal již 22. vítězství v seriálu ALMS. Petit Le Mans, výsledné pořadí: 1. Werner / JJ Lehto, Audi R8 (1, LMP1), 394. 2. Kaffer / Herbert, Audi R8 (2, LMP1), 391. 3. Lammers / Dyson, Lola B01/60-AER (3, LMP1), 383. 4. Gavin / Magnussen / Beretta, Chevrolet Corvette C5-R (1, GTS), 376. 5. Fellows / O'Connell / Papis, Chevrolet Corvette C5-R (2, GTS), 375. 6. Field / Liddell / Duno, Lola B2K/40/Judd (1, LMP2), 369. 7. Bernhard / Maassen / Bergmeister, Porsche 911 GT3 RSR (1, GT), 360. 8. Dumas / Henzler / Lieb, Porsche 911 GT3 RSR (2, GT), 360. 9. Weaver / Wallace / Leitzinger, Lola B01/60-AER (4, LMP1), 357. 10. Murry / Stanton, Porsche 911 GT3 RSR (3, GT), 357.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?