V Petit Le Mans triumfovaly opět vozy Audi, rozhodovala spolehlivost, a ta je jejich předností.
Lehto s Wernerem vyhráli závod na 1000 mil
V úvodu závodu byla situace na čele velmi vyrovnaná. Vedení se mohlo přiklonit k jednomu z šesti prototypů třídy LMP1. Kromě obou Audi R8 stáje ADT Champion si vedly dobře obě Loly stáje Dyson Racing, Lola týmu Intersport Racing a britský DBA Zytek posádky Minassian / Campbell-Walter.
Jeden vůz po druhém však postupně potkávaly technické problémy. Vítěz kvalifikace Weawer měl problémy s převodovkou a při opravě ztratil mnoho času. DBA týmu Creation Autosportif potkaly potíže s motorem Zytek.
Poté co se Audi zbavily soupeřů, koncentrovaly se obě vyrovnané posádky na souboj mezi sebou. Několikrát se vystřídaly ve vedení, ale dvě hodiny před koncem R8 Herberta a Kaffera uvízla na rozhodující dobu v kačírku a o vítězích bylo rozhodnuto.
Třídu LMP2 vyhrála Lola stáje Intersport a zůstala v boji o titul O titul svádí souboj týmy Intersport a Miracle. Rychlejší Courage týmu Miracle postihly tentokrát problémy s elektronikou a přes statečný zásah a opravu Iana Jamese, navrátivší se vůz do boxů již v závodě pokračovat nemohl. Ani druhý vůz stáje závod nedokončil. Field a Liddell vyhráli letos již pátý závod a snížili náskok soupeřů. Druhé místo obsadila posádka Lally / Eversley / Pumpelly s Lolou B2K/40 Millington stáje Marshall Cooke Racing.
Fellows a O'Connell získali v Petit Le Mans titul ve třídě GTS Boj o vítězství v dlouhém závodě se v této třídě opět odehrával pouze mezi dvěma továrními Chevrolet Corvette. Ve vedení se střídaly posádky Gavin / Beretta / Magnussen a Fellows / O'Connell / Papis. Poté co se favorizovaná posádka v čele s Fellowsem zdržela v boxech, vedení si už druhá trojice vzít nenechala. Fellows vyhrál titul v ALMS již potřetí a spolu s O'Connellem podruhé za sebou. A to i přesto, že skončili až druzí a do konce sezony zbývá závod v Laguna Seca.
Vozy Alex Job Racing získaly double třídy GT Po 1000 mílích dělilo oba vozy Porsche 367 tisícin vteřiny a úspěšnější byli Bernhard / Bergmeister / Maassen. Se druhým místem se museli smířit Dumas / Lieb / Henzler. Maassen získal již 22. vítězství v seriálu ALMS. Petit Le Mans, výsledné pořadí: 1. Werner / JJ Lehto, Audi R8 (1, LMP1), 394. 2. Kaffer / Herbert, Audi R8 (2, LMP1), 391. 3. Lammers / Dyson, Lola B01/60-AER (3, LMP1), 383. 4. Gavin / Magnussen / Beretta, Chevrolet Corvette C5-R (1, GTS), 376. 5. Fellows / O'Connell / Papis, Chevrolet Corvette C5-R (2, GTS), 375. 6. Field / Liddell / Duno, Lola B2K/40/Judd (1, LMP2), 369. 7. Bernhard / Maassen / Bergmeister, Porsche 911 GT3 RSR (1, GT), 360. 8. Dumas / Henzler / Lieb, Porsche 911 GT3 RSR (2, GT), 360. 9. Weaver / Wallace / Leitzinger, Lola B01/60-AER (4, LMP1), 357. 10. Murry / Stanton, Porsche 911 GT3 RSR (3, GT), 357.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?