Ve včerejším závodě oslavili piloti Audi R8 předčasný zisk titulu celkovým vítězstvím.
LMP1: Hrubka po startu, vítězství a titul v cíli
JJ Lehto si však závod řádně zkomplikoval, když hned po startu a kontaktu s Lolou Jona Fielda vytočil parádní hodiny a propadl se na konec startovního pole.
Zhaslý motor musel znovu nastartovat a teprve poté se vydal na stíhací jízdu. Díky technickým problémům svých největších soupeřů se nakonec stáj ADT Champion radovala z dalšího letošního vítězství a celkového prvenství, které již posádce Lehto / Werner nikdo nevezme. Vítěz kvalifikace, Lola týmu Dyson Racing, vedla startovní pole až do 29. kola, kdy musel James Weaver ze závodu odstoupit pro prasklé výfukové potrubí.
Stejné problémy vyřadily i týmové kolegy s dalším vozem třídy LMP1. Se ztrátou kola skončili druzí Jon Field a Duncan Dayton s Lolou stáje Intersport Racing.
LMP2: Vítězný debut nového Courage C65 Ian James a James Gue triumfovali s novým vozem Courage C65 AER hned při jeho prvním startu a francouzský speciál tak potvrdil očekávání, která v něj šéf stáje Miracle Motorsports John Macaluso vkládal. James / Gue nedali soupeřům šanci a od startu si hlídali vedení. Na druhém místě jezdila dvojice Clint Field a Robin Liddell, kteří vyhráli poslední tři závody této třídy. Ale v Road America měli smůlu, když jejich Lola B2K/40 - Judd vypověděla službu. Posádka byla diskvalifikována pro opravu mimo boxy stáje. Druhý tak byl klasifikován další vůz týmu Miracle Motorsports pilotovaný dvojicí Macaluso / Borkowski. Na třetím místě skončila trojice McMurry / Willman / Bucknum s vozem Pilbeam MP91 - Nissan.
GTS: Corvette Racing počtvrté nejlepší Další titul v týmech získala tovární stáj díky třetímu a čtvrtému místu celkově, když byla znovu úspěšnější dvojice Beretta / Gavin. Druzí ve třídě skončili se ztrátou 14 vteřin týmoví kolegové Fellows / O'Connell. Třetí ve třídě dojeli Borcheller / Mowlem se Saleenem stáje ACEMCO.
GT: Timo Bernhard díky vítězství do čela klasifikace V nejslabší a nejsilněji zastoupené třídě panuje i velká vyrovnanost. Druhým vítězstvím za sebou se však pilot týmu AJR dostal do vedení průběžného pořadí. Ve voze Porsche 911 GT3 RS se střídá s Jorgem Bergmeisterem. Murry / Stanton skončili druzí a Overbeek / Law třetí. Všechny tři posádky přijely v jediném kole. Po 6 závodech v rozmezí 8 týdnů čeká seriál přestávka. Dalším podnikem bude 25. září vytrvalostní závod v Petit Le Mans na 1000 km a nebo 10 hodin, který startuje v poledne a končí v naprosté tmě. Celkové pořadí, Road America: 1. JJ Lehto / Marco Werner, Audi R8 (1, LMP1), 80. kol 2. Jon Field / Duncan Dayton, Lola B01/60-Judd (2, LMP1), 79. kol 3. Olivier Beretta / Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R (1, GTS), 76. kol 4. Ron Fellows / Johnny O'Connell, Chevrolet Corvette C5-R (2, GTS), 76. kol 5. Ian James / James Gue, Courage C65-AER (1, LMP2), 74. kol 6. Terry Borcheller / Johnny Mowlem, Saleen S7R (3, GTS), 73. kol 7. Jorg Bergmeister / Timo Bernhard, Porsche 911 GT3 RSR (1, GT), 72. kol 8. David Murry / Craig Stanton, Porsche 911 GT3 RSR (2, GT), 72. kol 9. Darren Law / Johannes van Overbeek, Porsche 911 GT3 RSR (3, GT), 72. kol 10. Patrick Long / Cort Wagner, Porsche 911 GT3 RSR (4, GT), 71. kol
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?