Na konci těžkého nedělního závodu triumfovali počtvrté v řadě za sebou jezdci stáje ADT Champion.
Dramatický závod byl tentokrát především o spolehlivosti a nebo spíše nespolehlivosti a potížích.
Audi R8 vítězné dvojice bylo dvakrát v hodinách po kontaktu s pomalejšími vozy a obdrželo za prohřešky také jednu penalizaci.
Vše v době, kdy ho pilotoval bývalý jezdec F1 JJ Lehto. Největšími konkurenty mu byly tradičně vozy stáje Dyson Racing. Oba sváděli s vedoucím Audi vyrovnanou partii a po problémech týmu ADT Champion se blížil jejich první letošní triumf. Loly proti loňsku zrychlily, ale na úkor spolehlivosti.
A v Portlandu tato rozhodovala znovu. „Na tenhle závod nikdy nezapomenu,“ prohlásil nakonec šťastný JJ Lehto. „Byla to tvrdá práce, tolik smyků a hodin a kontaktů jsem snad nikdy předtím nezažil.“
Infarktovou situaci prožíval nejen tým nasazující jediné Audi R8, ale i týmový kolega Němec Werner. „Byl to nejzajímavější závod, jaký jsem kdy viděl, ale můj tlak byl myslím vyšší, než u něj,“ smál se Marco. Druhé místo patřilo nakonec dvojici Weaver / Leitzinger se ztrátou jednoho kola. Z Pole position startující Chris Dyson vedl 54 kol, po které se ho snažil předjet právě Lehto. Nakonec skončila po zdržení v boxech dvojice Dyson / Wallace se ztrátou 12 kol na 6. místě.
„Byl to čistý souboj a ohromná zábava. Přinejmenším tři kontakty jsem měl s cizími vozy, nebylo zde nic zadarmo a bylo to hodně tvrdé. Ale bavil jsem s JJ a smáli jsme se tomu a shodli jsme se na tom, ze to byl vyrovnaný souboj,“ prohlásil současně pilot a majitel stáje Dyson Racing. Třídu LMP2 vyhráli letos potřetí C. Field / J. Field / Liddell s vozem Lola B2K/40-Judd týmu Intersport Racing.
Třídu GTS ovládl opět tovární tým Corvette Racing a triumfovali znovu Fellows / O'Connell, kteří dokončili závod na celkové třetí pozici. Tentokrát však byli rychlejší jejich kolegové Beretta a Gavin, ale o vedení přišli díky neplánované zastávce v důsledku defektu pneumatiky. Nakonec jim však patřilo alespoň druhé místo třídy a třetí pak dvojici Borcheller / Mowlem s vozem Saleen S7-R. Třídu GT vyhráli poprvé Dumas s Liebem, kteří spolu startují letos poprvé. Na druhém místě dojela posádka van Overbeek / Law s Porsche stáje Flying Lizard Motorsports a třetí pak Murry se Stantonem. Portland, závod: 1. JJ Lehto, Marco Werner, Audi R8 (1, LMP1), 141 kol 2. Butch Leitzinger, James Weaver, Lola EX 257-AER/MG (2, LMP1), 140 kol 3. Ron Fellows, Johnny OConnell, Chevrolet Corvette C5-R (1, GTS), 135 kol 4. Olivier Beretta, Oliver Gavin, Chevrolet Corvette C5-R (2, GTS), 133 kol 5. Clint Field, Robin Liddell, Jon Field, Lola B2K/40-Judd (1, LMP2), 129 kol 6. Chris Dyson, Andy Wallace, Lola EX 257-AER/MG (3, LMP1), 129 kol 7. Romain Dumas, Marc Lieb, Porsche 911 GT3 RSR (1, GT), 128 kol 8. Johannes van Overbeek, Darren Law, Porsche 911 GT3 RSR (2, GT), 128 kol 9. David Murry, Craig Stanton, Porsche 911 GT3 RSR (3, GT), 127 kol 10. Jorg Bergmeister, Timo Bernhard, Porsche 911 GT3 RSR (4, GT), 127 kol
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?