Johnny Herbert a Jamie Davies zvítězili v prvním závodě prvního ročníku nové série.
O vítězství dnes rozhodlo počasí a Herbert s Daviesem měli více štěstí. Nejprve předjel Herbert Kaffera v Parabolice po diskutabilním manévru. Ale v závěru závodu se schylovalo k souboji titánů a tlaku McNishe na Herberta.
V závěru závodu zastavila dvojice McNish/Kaffer ke své poslední zastávce v boxech, ale po několika kolech začalo pršet a Skot musel do boxů znovu, tentokrát pro mokré pneumatiky. Naopak Johnny Herbert měl ještě poslední zastávku před sebou.
Rozmar počasí tak rozhodl o vítězi prvního závodu seriálu, jehož součástí je i slavný 24hodinový závod v Le Mans. Johnny Herbert tak dojezd závodu kontroloval a tým Audi Sport UK Team Veloqx získal double, když oba vozy proťaly cílovou čáru těsně za sebou.
Třetí místo patří dalšímu Audi R8, který pilotovala trojice Capello/Ara/Kristensen, která startuje v barvách týmu Audi Sport Japan Team Goh. Collard/Ayari skončili s vozem Pescarolo Judd na místě čtvrtém.
Tovární prototyp Zytek potvrdil své ambice, když se v úvodu závodu ujal vedení. Tehdy ho pilotoval Andy Wallace. Pozdější problémy a hodiny rozhodly o umístění až na 6. místě.
Třídu LM GTS vyhrála dvojice Bouchut/Zacchia s vozem Ferrari F550 Maranello stáje Larbre Competition a ve třídě LM GT triumfoval Ortelli, jenž byl nejrychlejší i v kvalifikaci. Monza 1000, pořadí v cíli: 1 Johnny Herbert/Jamie Davies Audi R8 5h05m5.200s 2 Allan McNish/Pierre Kaffer Audi R8 5h05m5.863s 3 Rinaldo Capello/Seiji Ara/Tom Kristensen Audi R8 +1 kolo 4 Emmunuel Collard/Soheil Ayari Pescarolo-Judd C60 +4 kola 5 Martin Short/Rob Barff/Joao Barbosa Dallara-Judd LMP +5 kola 6 Stefan Johansson/Andy Wallace/David Brabham Zytek 04S +8 kola Foto: Audi Sport Press
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?