Johnny Herbert a Jamie Davies zvítězili v prvním závodě prvního ročníku nové série.
O vítězství dnes rozhodlo počasí a Herbert s Daviesem měli více štěstí. Nejprve předjel Herbert Kaffera v Parabolice po diskutabilním manévru. Ale v závěru závodu se schylovalo k souboji titánů a tlaku McNishe na Herberta.
V závěru závodu zastavila dvojice McNish/Kaffer ke své poslední zastávce v boxech, ale po několika kolech začalo pršet a Skot musel do boxů znovu, tentokrát pro mokré pneumatiky. Naopak Johnny Herbert měl ještě poslední zastávku před sebou.
Rozmar počasí tak rozhodl o vítězi prvního závodu seriálu, jehož součástí je i slavný 24hodinový závod v Le Mans. Johnny Herbert tak dojezd závodu kontroloval a tým Audi Sport UK Team Veloqx získal double, když oba vozy proťaly cílovou čáru těsně za sebou.
Třetí místo patří dalšímu Audi R8, který pilotovala trojice Capello/Ara/Kristensen, která startuje v barvách týmu Audi Sport Japan Team Goh. Collard/Ayari skončili s vozem Pescarolo Judd na místě čtvrtém.
Tovární prototyp Zytek potvrdil své ambice, když se v úvodu závodu ujal vedení. Tehdy ho pilotoval Andy Wallace. Pozdější problémy a hodiny rozhodly o umístění až na 6. místě.
Třídu LM GTS vyhrála dvojice Bouchut/Zacchia s vozem Ferrari F550 Maranello stáje Larbre Competition a ve třídě LM GT triumfoval Ortelli, jenž byl nejrychlejší i v kvalifikaci. Monza 1000, pořadí v cíli: 1 Johnny Herbert/Jamie Davies Audi R8 5h05m5.200s 2 Allan McNish/Pierre Kaffer Audi R8 5h05m5.863s 3 Rinaldo Capello/Seiji Ara/Tom Kristensen Audi R8 +1 kolo 4 Emmunuel Collard/Soheil Ayari Pescarolo-Judd C60 +4 kola 5 Martin Short/Rob Barff/Joao Barbosa Dallara-Judd LMP +5 kola 6 Stefan Johansson/Andy Wallace/David Brabham Zytek 04S +8 kola Foto: Audi Sport Press
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?