V tradičním 8hodinovém testu na závod 24h Le Mans překvapily vozy Audi svými dosaženými časy.
„Dokonce i s menším spoilerem má R8 ještě lepší stabilitu. Audi zase jednou udělalo zatraceně dobrou práci,“ pochvaloval si McNish. A právě v důsledku menšího spoileru dosahovaly vozy podstatně vyšší maximální rychlosti, což se na dlouhých rovinkách odrazilo ve zlepšeném čase. Tovární tým Audi vyhrál 24h Le Mans v letech 2000, 2001 a 2002. Výsledky přípravného testu 25. dubna 2004: 1 Biela/Kaffer/McNish (Audi R8) 3m 32.615s 2 Davies/Herbert/Smith (Audi R8) 3m 32.627s 3 Lehto/Pirro/Werner (Audi R8) 3m 34.176s 4 Ara/Capello/Kristensen (Audi R8) 3m 34.347s 5 Brabham/Wallace (Zytek) 3m 35.132s 6 Katoh/Michigami/Shimoda (Dome-Mugen) 3m 36.150s 7 Lammers/Dyson/Katsutomo (Dome-Judd) 3m 36.384s 8 Bourdais/Minassian/Collard (Pescarolo-Judd) 3m 36.628s 9 Coronel/Wilson/Firman (Dome-Judd) 3m 37.805s 10 Ayari/Comas/Treluyer (Pescarolo-Judd) 3m 39.991s Foto: Archiv
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?