Fabrizio Gollin oslavil své 29. narozeniny vítězstvím v 1. závodě nové sezony seriálů vytrvalostních závodů FIA GT.
Nejvíce se předpokládal boj obou vozů Ferrari 550 Maranello s posádkami Fabrizio Gollin a Luca Cappellari s Matteo Bobbim a Gabriele Gardelem. A právě oni startovali v tomto pořadí s první a druhé pozice na startu. Po letmém startu závodu se do čela dostal Matteo Bobbi s vozem č. 1. Za ním se držel Gollin a třetí pozici hájil Enzo Calderari s dalším vozem Ferrari 550 Maranello týmu Care Racing Development. Čtvrou pozici za těmito vozy Ferrari držel nováček seriálu Uwe Alzen s novým Spleenem S7-R týmu Vitaphone Racing, jenž pilotuje vedle Alzena také zkušený Michael Bartels.
O první incident hned v prvním kole se postaral jezdec vozu Lister Storm Campbell-Walter, který vytlačil z tratě do kačírku stálici mezi posádkami seriálu FIA GT Saleen S7-R týmu Konrád Motosport Toniho Silera. Ten již zůstal stát v záchytné zóně, odkud se na trať již nedokázal nevyhrabal. Po druhém odjetém kole se s technickými potížemi doklouzal do boxů černý vůz Ferrari 575 Maranello posádky Wendlinger / Wolff / Lechner a týmu JMB Racing, který tento první podnik musel také vzdát. V první hodině závodu se pořadí měnilo jen díky technickým problémům posádek. Obě Ferrari si vypracovali mírný náskok nad ostatními, který si bezpečně udržovali až do první výměny jezdců, která proběhla po necelé jedné hodině jízdy. V desátém kole odstupuje posádka Bartels / Alzen s novým Spleenem týmu Vitaphone Racing. Do konce první hodiny odstupují ještě oba dva vozy Lister Storm a jedno Ferrari 575 Maranello s posádkou Antonie Gosse / Stéphane Daoudi a Chritophe Poklon týmu JMB. Druhá hodina byla osudná pro Ruskou posádku Vasiliev / Fomenko s vozem Porsche 996 GT3 skupiny N-GT a jeden z vozů Chrysler Viper GTS-R posádky Zwaan / Roos / Abbelen.
V této části závodu se dokázala na vedoucí duo dotáhnout Lylian Bryner, se svým Ferrari 550 Maranello týmu Care Racing Development, jenž nakonec skončila v cíli na pěkné páté pozici. Skoro ve finále závodu musela do boxů zajet doposud vedoucí posádka Gabriele Gardel, který předal vládu nad vozem Matteo Bobbimu. Gardel v boxech říkal, že měl menší potíže s vozem a že věří, že Matteo o vedoucí pozici nakonec nepřijde. Nestalo se tak. Bobbi musel přenechat vedoucí pozici rychleji jedoucí posádce Cappellari / Gollin, jenž také v dnešním závodě nakonec zvítězila. Hned za ní však cílovou pásku protnul právě Matteo Bobbi s druhým vozem týmu BMS Scudéria Italia. Třetí se do cíle probojoval nový vůz Ferrari 575 Maranello týmu G.P.C. Giesse Sqadra Corse s posádkou Fabio Babini a Philips Peter, což znamenalo triumf značky Ferrari a naznačuje její převahu i v letošním roce tohoto šampionátu. Před posádkou Calderari / Livio a Bryner týmu Care Racing Development skončila na čtvrté pozici posádka opět týmu G.P.C. Giesse Sqadra Corse Naspetti a Hezemans, také s vozem Ferrari 575 Maranello. První vůz jiné značky než se vzpínajícím se koníkem ve znaku byl Chrysler Viper GTS-R týmu Zwaans GTR Racing a posádkou Zwaan / Bouchut / Goossens.
Ve třídě N-GT si vítězství odnesla posádka Ortelli / Collard s vozem Porsche 996 GT3 týmu Yukos Freisinger Motorsport. Konečné výsledky 1. závodu v Monze: 1 2 GT Cappellari/Gollin Ferrari 550 Maranello 2:39:50.695 87 2 1 GT Bobbi/Gardel Ferrari 550 Maranello 2:40:35.485 87 3 11 GT Peter/Babini Ferrari 575 M Maranello 2:41:16.516 87 4 13 GT Naspetti/Hezemans Ferrari 575 M Maranello 2:41:16.124 86 5 3 GT Livio/Calderari/Bryner Ferrari 550 Maranello 2:40:09.639 85 6 10 GT Zwaan/Bouchut/Goossens Chrysler Viper GTS-R 2:40:01.980 84 7 50 N-GT Ortelli/Collard Porsche 996 GT3 2:40:26.498 84 8 62 N-GT Pescatori/Simone Ferrari 360 Modena 2:40:46.972 84 9 18 GT Longin/Khan/Pillon Ferrari 575 M Maranello 2:40:02.139 83 10 8 GT Goodwin/Ramos Saleen S7 2:40:27.412 81 11 69 N-GT Ried/Ried/Marcinkiewicz Porsche 996 GT3 2:41:44.898 79 12 7 GT Erdos/Newton Saleen S7 2:40:12.960 78 13 56 N-GT Castro/Premoli/Barbaro Porsche 996 GT3 2:40:29.042 78 14 28 GT Ruberti/Villarroel/Becker Saleen S7 1:59:56.897 60 -- 99 N-GT Maassen/Luhr Porsche 996 GT3 2:40:32.517 49 -- 9 GT Zwaan/Roos/Abbelen Chrysler Viper GTS-R 1:30:58.665 47 -- 77 N-GT Vasiliev/Fomenko Porsche 996 GT3 1:32:04.665 45 -- 27 GT Campbell-Walter/Derbyshire Lister Storm 54:21.666 29 -- 19 GT Gosse/Kutemann/Daoudi Ferrari 575 M Maranello 53:20.057 28 -- 14 GT Coronel/Knapfield/Pearce Lister Storm 33:53.783 19 -- 5 GT Bartels/Alzen Saleen S7 17:48.765 10 -- 17 GT Wendlinger/Wolff/Lechner Ferrari 575 M Maranello 4:03.041 2 -- 4 GT Lechner/Seiler/Konrad Saleen S7 2:45.622 1 Foto: DPPI
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?