Trojice Biela/McNish/Kaffer vybojovala suverénní vítězství v 52. ročníku 12h závodu v Sebringu.
Stupně vítězů patřily pouze vozům Audi R8. Audi sport UK Team Veloqx na prvním a třetím místě doplnila trojice Lehto/Pirro/Werner ze stáje ADT Champion Racing.
Třetí protnula cíl posádka Herbert/Davies/Smith. Se ztrátou plných 27 kol skončila po 12 hodinách na 6. místě nejlepší posádka vozů Lola, které měly papírové předpoklady k souboji s vozy Audi R8.
Biela se stal před zraky 100 000 diváků potřetí vítězem nejprestižnějšího amerického závodu sportovních prototypů a zařadil se po bok velikánů jako Mario Andretti, Phill Hill a Hans Stuck. V seriálu ALMS zvítězil v 15. závodě! Biela triumfoval ještě v roce 2000 a 2003. „Tohle je moje třetí vítězství a páté pro Audi R8, to je fantastické, je to dokonalý začátek sezony 2004,“ prohlásil hned po vystoupení z vozu Frank Biela.
Týmový kolega Allan McNish se vrátil ke sportovním prototypům po třech letech ve Formuli 1 u týmů Toyota a Renault. „Návrat s Audi a zisk tohoto vítězství jsou fantastickým zážitkem. Je to jako návrat domů, jsou tu fantastičtí lidé a z vítězství mám ohromnou radost, zvláště poté, co jsem po něm několikrát v minulosti jen pokukoval.“
Posádka týmu ADT Champion bojovala s oběma vozy stáje Audi UK do té doby, než při předjíždění pomalejšího vozu o kolo poškodila svůj a muselo se dlouze opravovat. Nakonec třetí posádka Herbert/Davies/Smith se potýkala s opakovanými technickými problémy v motorovém prostoru a ztratila na vítěze 12 kol. Třídu LMP2 vyhrála posádka Borkowski/Macaluso/James s vozem Lola B2K/40-Nissan, jež však skončila celkově až na 23. místě se ztrátou 86 kol.
Výborný závod zajela posádka továrního týmu Chevrolet Fellows/O'Connell/Papis, jejichž Corvettu třídy GTS nepotkaly žádné technické problémy a kromě vítězství ve třídě získali 4. místo celkově. Johnny O'Connell získal své 6. vítězství ve třídě. „Být čtvrtý celkově je famózní. Lidé v boxu byli fantastičtí. Sebring je těžký závod, ale my jsme se připravili na to, jak ho vyhrát (myšleno vítězství ve třídě GTS). Navíc jsme byli varováni problémy druhého vozu se spojkou, a tak jsme byli opatrní. Musíme poděkovat Michelinu, který připravil výborné pneumatiky a musíme vyhrát i v Le Mans, jež je dalším milníkem v jejich vývojovém programu,“ prohlásil O'Connell. Druhé místo získala posádka Sullivan/Bosch/Biagi stáje Barron Connor Racing s vozem Ferrari F575 Maranello a třetí pak Saleen S7R stáje ACEMCO s posádkou Borcheller/Mowlem/Brabham. Ve třídě GT triumfovali Maassen/Bernhardt s vozem Porsche 911 GT3RS. Pro Maassena to bylo čtvrté vítězství ve třídě v tomto závodě a v ALMS triumfoval po 21. Výsledky závodu 12h Sebring: 1. McNish/Kaffer/Biela, Audi R8 (LMP1), 350 2. Lehto/Pirro/Werner, Audi R8 (LMP1), 345 3. Herbert/Davies/Smith, Audi R8 (LMP1), 338 4. Fellows/O'Connell/Papis, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 329 5. Barbosa/Barff/Short, Dallara-Judd LMP1), 326 6. Weaver/Leitzinger/Wallace, Lola-EX257-AER/MG (LMP1), 323 7. Drissi/Rice/Rafael/Lewis, Riley & Scott MkIIIC-Elan LMP1), 321 8. Bernhard/Maassen, Porsche 911 GT3 RS (GT), 317 9. Bouchut/Blanchemain/Berville, Panoz GTR1-Elan (LMP1), 317 10. Dumas/Luhr/Lieb, Porsche 911 GT3 RS (GT), 317
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?