Trojice Biela/McNish/Kaffer vybojovala suverénní vítězství v 52. ročníku 12h závodu v Sebringu.
Stupně vítězů patřily pouze vozům Audi R8. Audi sport UK Team Veloqx na prvním a třetím místě doplnila trojice Lehto/Pirro/Werner ze stáje ADT Champion Racing.
Třetí protnula cíl posádka Herbert/Davies/Smith. Se ztrátou plných 27 kol skončila po 12 hodinách na 6. místě nejlepší posádka vozů Lola, které měly papírové předpoklady k souboji s vozy Audi R8.
Biela se stal před zraky 100 000 diváků potřetí vítězem nejprestižnějšího amerického závodu sportovních prototypů a zařadil se po bok velikánů jako Mario Andretti, Phill Hill a Hans Stuck. V seriálu ALMS zvítězil v 15. závodě! Biela triumfoval ještě v roce 2000 a 2003. „Tohle je moje třetí vítězství a páté pro Audi R8, to je fantastické, je to dokonalý začátek sezony 2004,“ prohlásil hned po vystoupení z vozu Frank Biela.
Týmový kolega Allan McNish se vrátil ke sportovním prototypům po třech letech ve Formuli 1 u týmů Toyota a Renault. „Návrat s Audi a zisk tohoto vítězství jsou fantastickým zážitkem. Je to jako návrat domů, jsou tu fantastičtí lidé a z vítězství mám ohromnou radost, zvláště poté, co jsem po něm několikrát v minulosti jen pokukoval.“
Posádka týmu ADT Champion bojovala s oběma vozy stáje Audi UK do té doby, než při předjíždění pomalejšího vozu o kolo poškodila svůj a muselo se dlouze opravovat. Nakonec třetí posádka Herbert/Davies/Smith se potýkala s opakovanými technickými problémy v motorovém prostoru a ztratila na vítěze 12 kol. Třídu LMP2 vyhrála posádka Borkowski/Macaluso/James s vozem Lola B2K/40-Nissan, jež však skončila celkově až na 23. místě se ztrátou 86 kol.
Výborný závod zajela posádka továrního týmu Chevrolet Fellows/O'Connell/Papis, jejichž Corvettu třídy GTS nepotkaly žádné technické problémy a kromě vítězství ve třídě získali 4. místo celkově. Johnny O'Connell získal své 6. vítězství ve třídě. „Být čtvrtý celkově je famózní. Lidé v boxu byli fantastičtí. Sebring je těžký závod, ale my jsme se připravili na to, jak ho vyhrát (myšleno vítězství ve třídě GTS). Navíc jsme byli varováni problémy druhého vozu se spojkou, a tak jsme byli opatrní. Musíme poděkovat Michelinu, který připravil výborné pneumatiky a musíme vyhrát i v Le Mans, jež je dalším milníkem v jejich vývojovém programu,“ prohlásil O'Connell. Druhé místo získala posádka Sullivan/Bosch/Biagi stáje Barron Connor Racing s vozem Ferrari F575 Maranello a třetí pak Saleen S7R stáje ACEMCO s posádkou Borcheller/Mowlem/Brabham. Ve třídě GT triumfovali Maassen/Bernhardt s vozem Porsche 911 GT3RS. Pro Maassena to bylo čtvrté vítězství ve třídě v tomto závodě a v ALMS triumfoval po 21. Výsledky závodu 12h Sebring: 1. McNish/Kaffer/Biela, Audi R8 (LMP1), 350 2. Lehto/Pirro/Werner, Audi R8 (LMP1), 345 3. Herbert/Davies/Smith, Audi R8 (LMP1), 338 4. Fellows/O'Connell/Papis, Chevrolet Corvette C5-R (GTS), 329 5. Barbosa/Barff/Short, Dallara-Judd LMP1), 326 6. Weaver/Leitzinger/Wallace, Lola-EX257-AER/MG (LMP1), 323 7. Drissi/Rice/Rafael/Lewis, Riley & Scott MkIIIC-Elan LMP1), 321 8. Bernhard/Maassen, Porsche 911 GT3 RS (GT), 317 9. Bouchut/Blanchemain/Berville, Panoz GTR1-Elan (LMP1), 317 10. Dumas/Luhr/Lieb, Porsche 911 GT3 RS (GT), 317
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?