Testy nového Astonu ukončila Engeho havárie

Enge/Charouz J./Mücke
Enge/Charouz J./Mücke, foto: Le Mans Series Media/DPPI
Daniel Šupa 9. března 2009 1:41
Sdílej:

PAUL RICARD - 1. DEN; Úvodní trénink oficiálního testování Le Mans Series na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet se posádce Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke vydařil, když v něm s debutujícím prototypem Lola Aston Martin třídy LMP1 v neděli dopoledne obsadila druhé místo absolutně.

Odpoledne sice dokázal vůz továrního týmu Aston Martin Racing ještě výrazně zrychlit, po havárii Tomáše Engeho ale testy pro česko-německé trio předčasně skončily.

Jako první se z továrních jezdců týmu Aston Martin Racing za volantem zbrusu nového prototypu představil Stefan Mücke, který dosáhl na jihofrancouzském okruhu času 1:43,669 min, což vůz se startovním číslem 007 zařadilo na druhou příčku celkového hodnocení nedělního dopoledního tréninku. "Zatím je to dobré. V autě se cítím dobře a řešili jsme jen několik drobných problémů. Čas nebyl nijak zvláštní, ale pro nás je teď důležité, abychom vyladili všechny systémy a aby vše správně fungovalo," hodnotil německý jezdec Stefan Mücke, který se v kokpitu střídal s českými kolegy Tomášem Engem a Janem Charouzem.

"Zatím je to velmi dobré," pochvaloval si po dopoledním tréninku George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing. "Je příjemné, když dva zcela nové vozy krouží po trati prakticky bez problémů. Auta vypadají od svých prvních ujetých kilometrů velmi dobře a my s nimi nemáme od našeho příjezdu na okruh prakticky žádnou práci."

V odpoledním tréninku tým dále pracoval na vyladění vozu, Tomáši Engemu se podařilo o více než sekundu překonat Mückeho čas z dopolední sekce a díky tomu poskočil do čela průběžného hodnocení odpoledních jízd, krátce poté ale liberecký jezdec mírně chyboval na výjezdu z nejrychlejší zatáčky okruhu zvané Signes, která navazuje na dlouhou rovinku Mistral, a jeho vůz skončil v bariéře.

Český jezdec vyvázl z incidentu nezraněn, ovšem vůz byl nárazem značně poškozen a při testech, které v Le Castellet pokračují i zítra, se na závodní dráze už neobjeví.

"Vůz vypadá docela zle, ale nejdůležitější je, že Tomáš je v pořádku," řekl George Howard-Chappell.

"Na výjezdu ze zatáčky jsem se dostal na obrubník, dotkl jsem se ho podvozkem a vůz se roztočil do hodin. Když k tomu dojde ve vysoké rychlosti, potřebujete větší únikové zóny, než jsou na této trati," popsal Tomáš Enge.

Jan Charouz, který se v kokpitu vozu střídá s Tomášem Engem a Stefanem Mückem, absolvoval kvůli nehodě jen několik kol, přesto byl z nového prototypu nadšený. "Já jsem dnes ujel jen deset kol, takže jsem se zatím jen rozjížděl, ale z auta mám dobrý dojem. Z kokpitu je sice o něco hůř vidět než z našeho loňského vozu, celkově se ale zdá být zase o krok dál. Velice se těším na sezonu s tímto autem," řekl Jan Charouz.

Výsledky 1. tréninku, neděle 8. března 2009 (9:30 - 13:30):

 pořadí  st.č.  tým  třída  čas  1.  11  Team Oreca Matmut  LMP1  1:42.109  2.  007  Aston Martin Racing  LMP1  1:43.669  3.  23  Strakka Racing  LMP1  1:43.960  4.  12  Signature-Plus  LMP1  1:44.349

 5.  13  Speedy Racing Team Sebah  LMP1  1:44.412  6.  10  Team Oreca Matmut  LMP1  1:44.490  7.  009  Aston Martin Racing  LMP1  1:44.966  8.  31  Team Essex  LMP2  1:47.208
 9.  40  Quifel-ASM Team  LMP2  1:47.227  10.  25  RML  LMP2  1:48.954

 

Výsledky 2. tréninku, neděle 8. března 2009 (14:30 - 18:30):

 pořadí  st.č.  tým  třída  čas  1.  11  Team Oreca Matmut  LMP1  1:41.442

 2.  007  Aston Martin Racing  LMP1  1:42.575  3.  23  Strakka Racing  LMP1  1:43.551  4.  10  Team Oreca Matmut  LMP1  1:43.650  5.  009  Aston Martin Racing  LMP1  1:43.690
 6.  13  Speedy Racing Team Sebah  LMP1  1:43.785  7.  12  Signature-Plus  LMP1  1:44.316  8.  31  Team Essex  LMP2  1:44.973  9.  25  RML  LMP2  1:46.105  10.  33  Speedy Racing Team Sebah  LMP2  1:47.575

Testování pokračuje na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet v pondělí 9. března.

Tisková zpráva: bpa.cz
Témata:
Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.