PAUL RICARD - 1. DEN; Úvodní trénink oficiálního testování Le Mans Series na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet se posádce Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke vydařil, když v něm s debutujícím prototypem Lola Aston Martin třídy LMP1 v neděli dopoledne obsadila druhé místo absolutně.
Odpoledne sice dokázal vůz továrního týmu Aston Martin Racing ještě výrazně zrychlit, po havárii Tomáše Engeho ale testy pro česko-německé trio předčasně skončily.
Jako první se z továrních jezdců týmu Aston Martin Racing za volantem zbrusu nového prototypu představil Stefan Mücke, který dosáhl na jihofrancouzském okruhu času 1:43,669 min, což vůz se startovním číslem 007 zařadilo na druhou příčku celkového hodnocení nedělního dopoledního tréninku. "Zatím je to dobré. V autě se cítím dobře a řešili jsme jen několik drobných problémů. Čas nebyl nijak zvláštní, ale pro nás je teď důležité, abychom vyladili všechny systémy a aby vše správně fungovalo," hodnotil německý jezdec Stefan Mücke, který se v kokpitu střídal s českými kolegy Tomášem Engem a Janem Charouzem.
"Zatím je to velmi dobré," pochvaloval si po dopoledním tréninku George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing. "Je příjemné, když dva zcela nové vozy krouží po trati prakticky bez problémů. Auta vypadají od svých prvních ujetých kilometrů velmi dobře a my s nimi nemáme od našeho příjezdu na okruh prakticky žádnou práci."
V odpoledním tréninku tým dále pracoval na vyladění vozu, Tomáši Engemu se podařilo o více než sekundu překonat Mückeho čas z dopolední sekce a díky tomu poskočil do čela průběžného hodnocení odpoledních jízd, krátce poté ale liberecký jezdec mírně chyboval na výjezdu z nejrychlejší zatáčky okruhu zvané Signes, která navazuje na dlouhou rovinku Mistral, a jeho vůz skončil v bariéře.
Český jezdec vyvázl z incidentu nezraněn, ovšem vůz byl nárazem značně poškozen a při testech, které v Le Castellet pokračují i zítra, se na závodní dráze už neobjeví.
"Vůz vypadá docela zle, ale nejdůležitější je, že Tomáš je v pořádku," řekl George Howard-Chappell.
"Na výjezdu ze zatáčky jsem se dostal na obrubník, dotkl jsem se ho podvozkem a vůz se roztočil do hodin. Když k tomu dojde ve vysoké rychlosti, potřebujete větší únikové zóny, než jsou na této trati," popsal Tomáš Enge.
Jan Charouz, který se v kokpitu vozu střídá s Tomášem Engem a Stefanem Mückem, absolvoval kvůli nehodě jen několik kol, přesto byl z nového prototypu nadšený. "Já jsem dnes ujel jen deset kol, takže jsem se zatím jen rozjížděl, ale z auta mám dobrý dojem. Z kokpitu je sice o něco hůř vidět než z našeho loňského vozu, celkově se ale zdá být zase o krok dál. Velice se těším na sezonu s tímto autem," řekl Jan Charouz.
Výsledky 1. tréninku, neděle 8. března 2009 (9:30 - 13:30):
pořadí st.č. tým třída čas 1. 11 Team Oreca Matmut LMP1 1:42.109 2. 007 Aston Martin Racing LMP1 1:43.669 3. 23 Strakka Racing LMP1 1:43.960 4. 12 Signature-Plus LMP1 1:44.349 5. 13 Speedy Racing Team Sebah LMP1 1:44.412 6. 10 Team Oreca Matmut LMP1 1:44.490 7. 009 Aston Martin Racing LMP1 1:44.966 8. 31 Team Essex LMP2 1:47.208 9. 40 Quifel-ASM Team LMP2 1:47.227 10. 25 RML LMP2 1:48.954
Výsledky 2. tréninku, neděle 8. března 2009 (14:30 - 18:30):
pořadí st.č. tým třída čas 1. 11 Team Oreca Matmut LMP1 1:41.442 2. 007 Aston Martin Racing LMP1 1:42.575 3. 23 Strakka Racing LMP1 1:43.551 4. 10 Team Oreca Matmut LMP1 1:43.650 5. 009 Aston Martin Racing LMP1 1:43.690 6. 13 Speedy Racing Team Sebah LMP1 1:43.785 7. 12 Signature-Plus LMP1 1:44.316 8. 31 Team Essex LMP2 1:44.973 9. 25 RML LMP2 1:46.105 10. 33 Speedy Racing Team Sebah LMP2 1:47.575
Testování pokračuje na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet v pondělí 9. března.
Tisková zpráva: bpa.czV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.