PAUL RICARD - 1. DEN; Úvodní trénink oficiálního testování Le Mans Series na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet se posádce Tomáš Enge, Jan Charouz, Stefan Mücke vydařil, když v něm s debutujícím prototypem Lola Aston Martin třídy LMP1 v neděli dopoledne obsadila druhé místo absolutně.
Odpoledne sice dokázal vůz továrního týmu Aston Martin Racing ještě výrazně zrychlit, po havárii Tomáše Engeho ale testy pro česko-německé trio předčasně skončily.
Jako první se z továrních jezdců týmu Aston Martin Racing za volantem zbrusu nového prototypu představil Stefan Mücke, který dosáhl na jihofrancouzském okruhu času 1:43,669 min, což vůz se startovním číslem 007 zařadilo na druhou příčku celkového hodnocení nedělního dopoledního tréninku. "Zatím je to dobré. V autě se cítím dobře a řešili jsme jen několik drobných problémů. Čas nebyl nijak zvláštní, ale pro nás je teď důležité, abychom vyladili všechny systémy a aby vše správně fungovalo," hodnotil německý jezdec Stefan Mücke, který se v kokpitu střídal s českými kolegy Tomášem Engem a Janem Charouzem.
"Zatím je to velmi dobré," pochvaloval si po dopoledním tréninku George Howard-Chappell, šéf týmu Aston Martin Racing. "Je příjemné, když dva zcela nové vozy krouží po trati prakticky bez problémů. Auta vypadají od svých prvních ujetých kilometrů velmi dobře a my s nimi nemáme od našeho příjezdu na okruh prakticky žádnou práci."
V odpoledním tréninku tým dále pracoval na vyladění vozu, Tomáši Engemu se podařilo o více než sekundu překonat Mückeho čas z dopolední sekce a díky tomu poskočil do čela průběžného hodnocení odpoledních jízd, krátce poté ale liberecký jezdec mírně chyboval na výjezdu z nejrychlejší zatáčky okruhu zvané Signes, která navazuje na dlouhou rovinku Mistral, a jeho vůz skončil v bariéře.
Český jezdec vyvázl z incidentu nezraněn, ovšem vůz byl nárazem značně poškozen a při testech, které v Le Castellet pokračují i zítra, se na závodní dráze už neobjeví.
"Vůz vypadá docela zle, ale nejdůležitější je, že Tomáš je v pořádku," řekl George Howard-Chappell.
"Na výjezdu ze zatáčky jsem se dostal na obrubník, dotkl jsem se ho podvozkem a vůz se roztočil do hodin. Když k tomu dojde ve vysoké rychlosti, potřebujete větší únikové zóny, než jsou na této trati," popsal Tomáš Enge.
Jan Charouz, který se v kokpitu vozu střídá s Tomášem Engem a Stefanem Mückem, absolvoval kvůli nehodě jen několik kol, přesto byl z nového prototypu nadšený. "Já jsem dnes ujel jen deset kol, takže jsem se zatím jen rozjížděl, ale z auta mám dobrý dojem. Z kokpitu je sice o něco hůř vidět než z našeho loňského vozu, celkově se ale zdá být zase o krok dál. Velice se těším na sezonu s tímto autem," řekl Jan Charouz.
Výsledky 1. tréninku, neděle 8. března 2009 (9:30 - 13:30):
pořadí st.č. tým třída čas 1. 11 Team Oreca Matmut LMP1 1:42.109 2. 007 Aston Martin Racing LMP1 1:43.669 3. 23 Strakka Racing LMP1 1:43.960 4. 12 Signature-Plus LMP1 1:44.349 5. 13 Speedy Racing Team Sebah LMP1 1:44.412 6. 10 Team Oreca Matmut LMP1 1:44.490 7. 009 Aston Martin Racing LMP1 1:44.966 8. 31 Team Essex LMP2 1:47.208 9. 40 Quifel-ASM Team LMP2 1:47.227 10. 25 RML LMP2 1:48.954
Výsledky 2. tréninku, neděle 8. března 2009 (14:30 - 18:30):
pořadí st.č. tým třída čas 1. 11 Team Oreca Matmut LMP1 1:41.442 2. 007 Aston Martin Racing LMP1 1:42.575 3. 23 Strakka Racing LMP1 1:43.551 4. 10 Team Oreca Matmut LMP1 1:43.650 5. 009 Aston Martin Racing LMP1 1:43.690 6. 13 Speedy Racing Team Sebah LMP1 1:43.785 7. 12 Signature-Plus LMP1 1:44.316 8. 31 Team Essex LMP2 1:44.973 9. 25 RML LMP2 1:46.105 10. 33 Speedy Racing Team Sebah LMP2 1:47.575
Testování pokračuje na okruhu Paula Ricarda v Le Castellet v pondělí 9. března.
Tisková zpráva: bpa.czTřetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.