Fanoušci automobilových závodů mohou o víkendu prožít opravdovou lahůdku. V rámci Podzimní ceny Brna se jim totiž představí sportovní prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin s Janem Charouzem za volantem. Tovární pilot týmu Aston Martin Racing, se pokusí o neoficiální rekord Masarykova okruhu.
Brněnský okruh má totiž nový povrch, což mimo jiné znamená, že v historických statistikách se budou přepisovat rekordní časy. Dosavadní neoficiální rekord (oficiální musí být dosažen během závodu) drží v Brně David Coulthard. V roce 2002 na suchu zajel s McLarenem Mercedes F1 čas 1:36,77. Oficiální rekord pak drží Alex Yoong, který s formulí A1GP dosáhl rovněž na suché trati v roce 2006 času 1:47,296.
„Pokus o rekord bereme především jako možnost předvést se českým divákům, kteří nás mohli po celý rok vidět jen v televizi nebo se za námi museli vydat do světa. Kromě jízdy, která se uskuteční v přestávce mezi závody od 11.20 do 12.25 , bude náš prototyp po celý víkend k vidění v parkovišti závodních vozů,“ říká Jan Charouz, který během středečních jízd měl maximální rychlost 283 km/h a již při testech byl současný rekord překonán.
Poslední závod Le Mans Series o minulé neděli v Silverstone přinesl týmu Charouz Racing System další výjimečný výsledek i výkon. Posádka Jan Charouz, Stefan Mücke vybojovala 2. místo absolutně i v nejrespektovanější třídě LMP1 a část závodu senzačně vedla před zvýhodněnými turbodiesely.
Podzimní cena Brna nabízí kromě fanouškovské lahůdky v podobě jízdy prototypu LMP1 velmi kvalitní závody včetně královské Divize 4. V barvách týmu Charouz Racing System se opět představí několik expilotů F1. Tomáše Engeho a Dána Nicolase Kiesu, kteří s Mercedesy Benz AMG DTM C-Klasse už letos závodili, doplní poprvé Portugalec Pedro Lamy (více v samostatné zprávě).
Tisková zpráva: bpa.czFord Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?