Fanoušci automobilových závodů mohou o víkendu prožít opravdovou lahůdku. V rámci Podzimní ceny Brna se jim totiž představí sportovní prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin s Janem Charouzem za volantem. Tovární pilot týmu Aston Martin Racing, se pokusí o neoficiální rekord Masarykova okruhu.
Brněnský okruh má totiž nový povrch, což mimo jiné znamená, že v historických statistikách se budou přepisovat rekordní časy. Dosavadní neoficiální rekord (oficiální musí být dosažen během závodu) drží v Brně David Coulthard. V roce 2002 na suchu zajel s McLarenem Mercedes F1 čas 1:36,77. Oficiální rekord pak drží Alex Yoong, který s formulí A1GP dosáhl rovněž na suché trati v roce 2006 času 1:47,296.
„Pokus o rekord bereme především jako možnost předvést se českým divákům, kteří nás mohli po celý rok vidět jen v televizi nebo se za námi museli vydat do světa. Kromě jízdy, která se uskuteční v přestávce mezi závody od 11.20 do 12.25 , bude náš prototyp po celý víkend k vidění v parkovišti závodních vozů,“ říká Jan Charouz, který během středečních jízd měl maximální rychlost 283 km/h a již při testech byl současný rekord překonán.
Poslední závod Le Mans Series o minulé neděli v Silverstone přinesl týmu Charouz Racing System další výjimečný výsledek i výkon. Posádka Jan Charouz, Stefan Mücke vybojovala 2. místo absolutně i v nejrespektovanější třídě LMP1 a část závodu senzačně vedla před zvýhodněnými turbodiesely.
Podzimní cena Brna nabízí kromě fanouškovské lahůdky v podobě jízdy prototypu LMP1 velmi kvalitní závody včetně královské Divize 4. V barvách týmu Charouz Racing System se opět představí několik expilotů F1. Tomáše Engeho a Dána Nicolase Kiesu, kteří s Mercedesy Benz AMG DTM C-Klasse už letos závodili, doplní poprvé Portugalec Pedro Lamy (více v samostatné zprávě).
Tisková zpráva: bpa.czDo další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.