Fanoušci automobilových závodů mohou o víkendu prožít opravdovou lahůdku. V rámci Podzimní ceny Brna se jim totiž představí sportovní prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin s Janem Charouzem za volantem. Tovární pilot týmu Aston Martin Racing, se pokusí o neoficiální rekord Masarykova okruhu.
Brněnský okruh má totiž nový povrch, což mimo jiné znamená, že v historických statistikách se budou přepisovat rekordní časy. Dosavadní neoficiální rekord (oficiální musí být dosažen během závodu) drží v Brně David Coulthard. V roce 2002 na suchu zajel s McLarenem Mercedes F1 čas 1:36,77. Oficiální rekord pak drží Alex Yoong, který s formulí A1GP dosáhl rovněž na suché trati v roce 2006 času 1:47,296.
„Pokus o rekord bereme především jako možnost předvést se českým divákům, kteří nás mohli po celý rok vidět jen v televizi nebo se za námi museli vydat do světa. Kromě jízdy, která se uskuteční v přestávce mezi závody od 11.20 do 12.25 , bude náš prototyp po celý víkend k vidění v parkovišti závodních vozů,“ říká Jan Charouz, který během středečních jízd měl maximální rychlost 283 km/h a již při testech byl současný rekord překonán.
Poslední závod Le Mans Series o minulé neděli v Silverstone přinesl týmu Charouz Racing System další výjimečný výsledek i výkon. Posádka Jan Charouz, Stefan Mücke vybojovala 2. místo absolutně i v nejrespektovanější třídě LMP1 a část závodu senzačně vedla před zvýhodněnými turbodiesely.
Podzimní cena Brna nabízí kromě fanouškovské lahůdky v podobě jízdy prototypu LMP1 velmi kvalitní závody včetně královské Divize 4. V barvách týmu Charouz Racing System se opět představí několik expilotů F1. Tomáše Engeho a Dána Nicolase Kiesu, kteří s Mercedesy Benz AMG DTM C-Klasse už letos závodili, doplní poprvé Portugalec Pedro Lamy (více v samostatné zprávě).
Tisková zpráva: bpa.czMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.