Fanoušci automobilových závodů mohou o víkendu prožít opravdovou lahůdku. V rámci Podzimní ceny Brna se jim totiž představí sportovní prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin s Janem Charouzem za volantem. Tovární pilot týmu Aston Martin Racing, se pokusí o neoficiální rekord Masarykova okruhu.
Brněnský okruh má totiž nový povrch, což mimo jiné znamená, že v historických statistikách se budou přepisovat rekordní časy. Dosavadní neoficiální rekord (oficiální musí být dosažen během závodu) drží v Brně David Coulthard. V roce 2002 na suchu zajel s McLarenem Mercedes F1 čas 1:36,77. Oficiální rekord pak drží Alex Yoong, který s formulí A1GP dosáhl rovněž na suché trati v roce 2006 času 1:47,296.
„Pokus o rekord bereme především jako možnost předvést se českým divákům, kteří nás mohli po celý rok vidět jen v televizi nebo se za námi museli vydat do světa. Kromě jízdy, která se uskuteční v přestávce mezi závody od 11.20 do 12.25 , bude náš prototyp po celý víkend k vidění v parkovišti závodních vozů,“ říká Jan Charouz, který během středečních jízd měl maximální rychlost 283 km/h a již při testech byl současný rekord překonán.
Poslední závod Le Mans Series o minulé neděli v Silverstone přinesl týmu Charouz Racing System další výjimečný výsledek i výkon. Posádka Jan Charouz, Stefan Mücke vybojovala 2. místo absolutně i v nejrespektovanější třídě LMP1 a část závodu senzačně vedla před zvýhodněnými turbodiesely.
Podzimní cena Brna nabízí kromě fanouškovské lahůdky v podobě jízdy prototypu LMP1 velmi kvalitní závody včetně královské Divize 4. V barvách týmu Charouz Racing System se opět představí několik expilotů F1. Tomáše Engeho a Dána Nicolase Kiesu, kteří s Mercedesy Benz AMG DTM C-Klasse už letos závodili, doplní poprvé Portugalec Pedro Lamy (více v samostatné zprávě).
Tisková zpráva: bpa.czCestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.