Fanoušci automobilových závodů mohou o víkendu prožít opravdovou lahůdku. V rámci Podzimní ceny Brna se jim totiž představí sportovní prototyp LMP1 poháněný motorem Aston Martin s Janem Charouzem za volantem. Tovární pilot týmu Aston Martin Racing, se pokusí o neoficiální rekord Masarykova okruhu.
Brněnský okruh má totiž nový povrch, což mimo jiné znamená, že v historických statistikách se budou přepisovat rekordní časy. Dosavadní neoficiální rekord (oficiální musí být dosažen během závodu) drží v Brně David Coulthard. V roce 2002 na suchu zajel s McLarenem Mercedes F1 čas 1:36,77. Oficiální rekord pak drží Alex Yoong, který s formulí A1GP dosáhl rovněž na suché trati v roce 2006 času 1:47,296.
„Pokus o rekord bereme především jako možnost předvést se českým divákům, kteří nás mohli po celý rok vidět jen v televizi nebo se za námi museli vydat do světa. Kromě jízdy, která se uskuteční v přestávce mezi závody od 11.20 do 12.25 , bude náš prototyp po celý víkend k vidění v parkovišti závodních vozů,“ říká Jan Charouz, který během středečních jízd měl maximální rychlost 283 km/h a již při testech byl současný rekord překonán.
Poslední závod Le Mans Series o minulé neděli v Silverstone přinesl týmu Charouz Racing System další výjimečný výsledek i výkon. Posádka Jan Charouz, Stefan Mücke vybojovala 2. místo absolutně i v nejrespektovanější třídě LMP1 a část závodu senzačně vedla před zvýhodněnými turbodiesely.
Podzimní cena Brna nabízí kromě fanouškovské lahůdky v podobě jízdy prototypu LMP1 velmi kvalitní závody včetně královské Divize 4. V barvách týmu Charouz Racing System se opět představí několik expilotů F1. Tomáše Engeho a Dána Nicolase Kiesu, kteří s Mercedesy Benz AMG DTM C-Klasse už letos závodili, doplní poprvé Portugalec Pedro Lamy (více v samostatné zprávě).
Tisková zpráva: bpa.czV závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.