Až bude poslední dubnový den slavit narozeniny automobilový závodník Michael Vorba (* 1987), bude mít již za s sebou úvodní závod seriálu mistrovství FIA GT 2008. Ten se pojede 20.4. na okruhu Silverstone. A bude to premiéra hned z několika pohledů.
Jednak se Michael sveze v seriálu, který nikdy předtím nejel a pojede s vozem, který je vzácností vidět jak na okruzích, tak i v běžném provozu. Tím vozem je klenot na kolech Zonda Pagani GT 1. Luxusní vůz již měl premiéru v loňském roce, při brněnském epilogu 2007 a do svého odstoupení pro spálenou spojku si mladý jezdec z Vysokého Mýta vůbec nevedl špatně. Po 50 minutách ostré závodní jízdy odstupoval ze třetího místa, což je jistým příslibem, že z vozu Zonda může stát solidní závodní nářadí.
V posádce s Michaelem Vorbou pojede pražský podnikatel, ředitel vydavatelství Stratosféra Antonín Herberck (* 1963). Ten již dvanáctým rokem stojí v čele jednoho z největších vydavatelství s exkluzivními časopisy v ČR. Namátkou vybírám z titulů Esquire, Cosmopolitan, Harper´s Bazar, Style, Redhot, CosmoGirl a další. V roce letošním uvede novinku - ryze mužský časopis FHM, který vychází ve více než 30-ti verzích po celém světě. Na závodních okruzích se již představil na scéně „gé téček“ zejména v roce 2005. Tehdy jezdil s vozem Ferrari 575 GTC Maranello s ex pilotem Formule 1 Andreou Monterminim z Itálie.
Mezi Michalovy největší sportovní úspěchy patří mnoho vynikajících výsledků v motokárových závodech. Svoji motokárovou kariéru završil ziskem evropského stříbra v roce 2001. Tehdy až ve finálovém závodě v Dánsku podlehl v boji o titul mistra Evropy Sebastianu Vettelovi o pouhé dva bodíky, když předtím dokázal ve dvou závodech zvítězit. Následný přechod do formulového závodění zvládl nad očekávání dobře. Se svým černo-zlatým monopostem Formule BMW dokázal držet krok se soupeři nezřídka pozdějšími piloty Formule 1 (zejména již zmíněný Vettel, Adrian Sutil a další) Vrchol přišel na nizozemském okruhu Zandvoort, když zvítězil a kompletní elita zkušenějších soupeřů znovu musela klonit hlavu a tleskat našemu jezdci
Následně se představil ve Formuli 3000 a také se poprvé svezl i v super silném Mercedesu Benz specifikace DTM a hned při své premiéře zvítězil na obou našich autodromech v Mostě i Brně v rámci mistrovství ČR.
Poslední dvě sezóny se představoval zejména v nejprestižnějším okruhovém seriálu u nás, kterým je Česká Pojišťovna Škoda Octavia Cup. V teamu ACA Autocentrála obsadil v roce 2007 celkově 5.místo, když čtyřikrát stál na „bedně“ a přispěl tak k vítězství v soutěži teamů.
Michaela Vorbu a Antonína Herbecka nyní čeká bližší seznámení s vozem, specifikacemi a změnami. Vůz prošel speciální kůrou, aby se z luxusního klenotu stal sportovní dravec. Jak se změny na voze projeví od říjnového závodu v Brně prověří ostrý test v půlce března v Monze. Posádka Rock Media racing teamu se poprvé oficiálně představí na severoitalském závodním okruhu, stejně jako ostatní posádky do letošního seriálu přihlášené. O konkrétním složení posádek lze v těchto dnech pouze spekulovat, ale mezi přihlášenými najdeme ex-piloty Formule 1 a úspěšné jezdce šampionátu FIA GT z minulých ročníků. Ryze český team je podporován jak z vlastních zdrojů (vydavatelství Stratosféra)
Co jisté je, že letošní seriál se skládá z 10-ti závodů (viz kalendář) a zajímavostí je noční závod, který se jede v sobotu 21. června 2008 na okruhu Adria Italy, 24-ti hodinový závod ve Spa. Tradičně jeden z dílů seriálu uvidí i brněnský Masarykův okruh v polovině září.
Tisková zpráva: Rock Media RacingTento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.