Ačkoli první diagnoza lékařů po havárii Jarka Janiše o víkendu ve Spa Francorchamps byla velmi příznivá, s odstupem dní se bohužel nepotvrdila.
Nová vyšetření bohužel ukázala, že závodník má pohmožděnou páteř a potřebuje nejméně měsíční odpočinek. Čtyřiadvacetiletý pilot tak ze zdravotních důvodů odstupuje z angažmá v týmech Spyker Squadron (Le Mans Series) a Scuderia Ecosse (FIA Grand Turismo).
To znamená, že vynechá závod LMS 1000 km v Silverstone a také dvouhodinovku FIA GT v Adrii. Jeho manažer Antonín Charouz pomáhá oběma týmům se získáním náhradního pilota. Janišovu havárii mohli diváci vidět v přímém přenosu Galaxie Sport. V zatáčce Eau Rouge, extrémně rychlém a nebezpečném úseku, praskla levá zadní pneumatika jeho spykeru. Následovaly hodiny a silný náraz do bariéry.
Jarek Janiš: „Mrzí mě to, že nemůžu pokračovat v sezoně, ale zdraví je přednější. Po nehodě jsem kromě naražené nohy necítil žádnou větší bolest. Jen mě trochu bolela záda. Ale později lékaři zjistili, že páteř je pohmožděná, a že musím mít nejméně měsíc klid. Doufám, že se během něj uzdravím.“
Antonín Charouz: „Takové situace se po haváriích občas přihodí. Nejprve to vypadá, že se nic nestalo a zranění se projeví později. Po sdělení lékařů nebylo co řešit. Jarek se potřebuje dát dohromady a teprve pak závodit. Stájím Spyker Squadron a Scuderia Ecosse pomáhám s výběrem náhradníka.“
BPA
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.