Jarek Janiš má zraněnou páteř

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 24. srpna 2007 22:56
Sdílej:

Ačkoli první diagnoza lékařů po havárii Jarka Janiše o víkendu ve Spa Francorchamps byla velmi příznivá, s odstupem dní se bohužel nepotvrdila.

Nová vyšetření bohužel ukázala, že závodník má pohmožděnou páteř a potřebuje nejméně měsíční odpočinek. Čtyřiadvacetiletý pilot tak ze zdravotních důvodů odstupuje z angažmá v týmech Spyker Squadron (Le Mans Series) a Scuderia Ecosse (FIA Grand Turismo).

To znamená, že vynechá závod LMS 1000 km v Silverstone a také dvouhodinovku FIA GT v Adrii. Jeho manažer Antonín Charouz pomáhá oběma týmům se získáním náhradního pilota. Janišovu havárii mohli diváci vidět v přímém přenosu Galaxie Sport. V zatáčce Eau Rouge, extrémně rychlém a nebezpečném úseku, praskla levá zadní pneumatika jeho spykeru. Následovaly hodiny a silný náraz do bariéry.

Jarek Janiš: „Mrzí mě to, že nemůžu pokračovat v sezoně, ale zdraví je přednější. Po nehodě jsem kromě naražené nohy necítil žádnou větší bolest. Jen mě trochu bolela záda. Ale později lékaři zjistili, že páteř je pohmožděná, a že musím mít nejméně měsíc klid. Doufám, že se během něj uzdravím.“

Antonín Charouz: „Takové situace se po haváriích občas přihodí. Nejprve to vypadá, že se nic nestalo a zranění se projeví později. Po sdělení lékařů nebylo co řešit. Jarek se potřebuje dát dohromady a teprve pak závodit. Stájím Spyker Squadron a Scuderia Ecosse pomáhám s výběrem náhradníka.“

BPA

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?