24h SPA FRANCORCHAMPS: Další ročník jednoho z těch slavnějších závodů světa, kterým 24 hodin ve Spa-Francorchamps právem je, máme za sebou a výsledky jsou známé.
Na vítěze zde v 6. podniku letošního mistrovství FIA GT letos čekalo 532 kol po 7.004 km dlouhé trati v lázeňském městě Spa-Francorchamps, což nejlépe zvládla posádka s vozem č. 5 týmu Carsport Holland Corvette C6-R, kde se za volantem střídali piloti Deletraz, Hezemans, Fässler a Gollin.
Zvítězili před dlouhodobým lídrem závodu posádkou č. 1 Vitaphone Maserati MC 12 s členy posádky Bartels, Biagi, van de Poele a Lamy, kteří ztratili jedno kolo po výletu mimo trať jedinou hodinu před cílem závodu. Místní oblíbenci s vozem Corvette C5R týmu PK Carsport (Kumpen, Longin, Bouvy a Mollekens), skončili nakonec třetí.
Ve třídě GT2 překvapivě zvítězila stáj BMS Scuderia Italia s vozem Porsche 997 GT3 RSR a jezdci Collard, Malucelli a Lieb. Česká posádka Enge – Janiš závod nedokončila, více v prohlášení týmu. Výsledky 24 hodin SPA-FRANCORCHAMPS 2007
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?