24h SPA FRANCORCHAMPS: Další ročník jednoho z těch slavnějších závodů světa, kterým 24 hodin ve Spa-Francorchamps právem je, máme za sebou a výsledky jsou známé.
Na vítěze zde v 6. podniku letošního mistrovství FIA GT letos čekalo 532 kol po 7.004 km dlouhé trati v lázeňském městě Spa-Francorchamps, což nejlépe zvládla posádka s vozem č. 5 týmu Carsport Holland Corvette C6-R, kde se za volantem střídali piloti Deletraz, Hezemans, Fässler a Gollin.
Zvítězili před dlouhodobým lídrem závodu posádkou č. 1 Vitaphone Maserati MC 12 s členy posádky Bartels, Biagi, van de Poele a Lamy, kteří ztratili jedno kolo po výletu mimo trať jedinou hodinu před cílem závodu. Místní oblíbenci s vozem Corvette C5R týmu PK Carsport (Kumpen, Longin, Bouvy a Mollekens), skončili nakonec třetí.
Ve třídě GT2 překvapivě zvítězila stáj BMS Scuderia Italia s vozem Porsche 997 GT3 RSR a jezdci Collard, Malucelli a Lieb. Česká posádka Enge – Janiš závod nedokončila, více v prohlášení týmu. Výsledky 24 hodin SPA-FRANCORCHAMPS 2007
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?