OSCHERSLEBEN - ZÁVOD; Dvojice Kumpen/Longin pilotující Chevrolet Corvette C5 stáje PK Carsport využila výhody pole position k zisku dominantního vítězství. Vedení závodu však po šetření výsledky v cíli změnilo.
Stárnoucí vůz Corvette C5 prokázal před stěžejním vytrvalostním závodem sezony, dvacetičtyřhodinovkou ve Spa Francorchamps svoji formu, když od startu do cíle vedl startovní pole a pod šachovnicí prolétl celou minutu před nejbližšími pronásledovateli.
Druhou pozicí navázal na loňský triumf Bartels, jenž s letošním kolegou Biagim v Maserati stáje Vitaphone odjel velmi dobrý závod po startu až z devátého místa. Třetí v cíli Bouchut/Mücke definitivně potvrdili lepšící se konkurenceschopnost vozu Lamborghini Murcielago.
Čtvrté místo patřilo v dnešním pátém závodě letošní sezony Bertolinimu s Piccinim a Maserati týmu Sarafree. Pátou pozici získala nejlepší posádka vozů Aston Martin týmu BMS Babini/Davies. Poslední tři bodované pozice si rozdělili druhé vozy týmů Sarafree, All-Inkl.com a BMS.
Výsledky v cíli a radost vítězné dvojice z převzetí vedení v šampionátu trvaly pouze hodinu. Technická kontrola po závodě totiž ukázala na skutečnost, že první a třetí vůz neodpovídají platným technickým předpisům.
Vítězná Corvette měla větší palivovou nádrž a u Lamborghini nebyla v pořádku převodovka. Při příležitosti oznámení výsledků šetření byly vozy ze závodu diskvalifikovány a bylo zveřejněno upravené pořadí.
Z vítězství se tak nakonec raduje tým Vitaphone, jenž dokázal na německém okruhu zvítězit potřetí za sebou. Druhé místo zísalo Maserati stáje Sarafree a body za třetí místo obdržel Aston Martin týmu BMS.
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?