Člen úspěšné posádky ve 24h Le Mans a v šampionátu Le Mans Series Jan Charouz získal angažmá, které mu umožní start v dalším slavném závodě.
Za tým BMS Scuderia Italia se představí v belgickém maratonu 24h Spa Francorchamps (27.-28. 7). Bude řídit vůz Aston Martin DBR9. S autem se poprvé seznámí v pondělí 2. července při testu ve Spa.
Za střídače bude mít Italy Enrica Toccacela a Ferdinanda Monfardiniho, stálé jezdce týmu v mistrovství FIA Grand Turismo. Belgická čtyřiadvacetihodinovka je vrcholem tohoto neoficiálního mistrovství světa. Devatenáctiletý český pilot ve Spa už jednou závodil, loni vytvořil v týmu Zakspeed posádku s Jarkem Janišem, Andreou Monterminim a Saschou Bertem. Se Saleenem S7R skončili osmí.
Manažer a jezdcův otec Antonín má s týmem BMS Scuderia Italia (mimo jiné působila i ve fromuli 1) velmi dobré vztahy. V týmu, který založil a vlastní Giuseppe Lucchini, startoval například Tomáš Enge. Poprvé s Ferrari 550 Maranello ve FIA GT v Brně 2002 a posledně loni ve 24h Spa. S kolegy Peterem Koxem, Fabiem Babinim a Christianem Pescatorim skončili s Astonem Martin DBR9 čtvrtí.
Jan Charouz: „Už se moc těším. Spa se mi při loňské premiéře moc zalíbilo. Je skvělé, že tam opět pojedu a ještě k tomu budu zase řídit vůz nejsilnější třídy GT1. Vůz Aston Martin DBR9 jsem v životě neřídil, takže jsem zvědavý, jaké to za volantem bude. O víkendu závodím v Le Mans Series s naší Lolou B07/17 Judd a pak hned v pondělí budu ve Spa testovat astona.“
Antonín Charouz: „S týmem BMS Scuderia Italia máme velmi dobré vztahy a angažmá Jana to jen potvrzuje. Stáj je velmi kvalitní, závod 24h Spa má velkou prestiž, takže pro Jana to bude jedna další zajímavá zkušenost a také výzva. Trať i prostředí poznal již loni, jeho kolegové jsou také zkušení, takže existuje i šance na úspěch. Ale všichni víme, jak náročný je závod na čtyřiadvacet hodin…“ BPA
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.