Člen úspěšné posádky ve 24h Le Mans a v šampionátu Le Mans Series Jan Charouz získal angažmá, které mu umožní start v dalším slavném závodě.
Za tým BMS Scuderia Italia se představí v belgickém maratonu 24h Spa Francorchamps (27.-28. 7). Bude řídit vůz Aston Martin DBR9. S autem se poprvé seznámí v pondělí 2. července při testu ve Spa.
Za střídače bude mít Italy Enrica Toccacela a Ferdinanda Monfardiniho, stálé jezdce týmu v mistrovství FIA Grand Turismo. Belgická čtyřiadvacetihodinovka je vrcholem tohoto neoficiálního mistrovství světa. Devatenáctiletý český pilot ve Spa už jednou závodil, loni vytvořil v týmu Zakspeed posádku s Jarkem Janišem, Andreou Monterminim a Saschou Bertem. Se Saleenem S7R skončili osmí.
Manažer a jezdcův otec Antonín má s týmem BMS Scuderia Italia (mimo jiné působila i ve fromuli 1) velmi dobré vztahy. V týmu, který založil a vlastní Giuseppe Lucchini, startoval například Tomáš Enge. Poprvé s Ferrari 550 Maranello ve FIA GT v Brně 2002 a posledně loni ve 24h Spa. S kolegy Peterem Koxem, Fabiem Babinim a Christianem Pescatorim skončili s Astonem Martin DBR9 čtvrtí.
Jan Charouz: „Už se moc těším. Spa se mi při loňské premiéře moc zalíbilo. Je skvělé, že tam opět pojedu a ještě k tomu budu zase řídit vůz nejsilnější třídy GT1. Vůz Aston Martin DBR9 jsem v životě neřídil, takže jsem zvědavý, jaké to za volantem bude. O víkendu závodím v Le Mans Series s naší Lolou B07/17 Judd a pak hned v pondělí budu ve Spa testovat astona.“
Antonín Charouz: „S týmem BMS Scuderia Italia máme velmi dobré vztahy a angažmá Jana to jen potvrzuje. Stáj je velmi kvalitní, závod 24h Spa má velkou prestiž, takže pro Jana to bude jedna další zajímavá zkušenost a také výzva. Trať i prostředí poznal již loni, jeho kolegové jsou také zkušení, takže existuje i šance na úspěch. Ale všichni víme, jak náročný je závod na čtyřiadvacet hodin…“ BPA
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?