Člen úspěšné posádky ve 24h Le Mans a v šampionátu Le Mans Series Jan Charouz získal angažmá, které mu umožní start v dalším slavném závodě.
Za tým BMS Scuderia Italia se představí v belgickém maratonu 24h Spa Francorchamps (27.-28. 7). Bude řídit vůz Aston Martin DBR9. S autem se poprvé seznámí v pondělí 2. července při testu ve Spa.
Za střídače bude mít Italy Enrica Toccacela a Ferdinanda Monfardiniho, stálé jezdce týmu v mistrovství FIA Grand Turismo. Belgická čtyřiadvacetihodinovka je vrcholem tohoto neoficiálního mistrovství světa. Devatenáctiletý český pilot ve Spa už jednou závodil, loni vytvořil v týmu Zakspeed posádku s Jarkem Janišem, Andreou Monterminim a Saschou Bertem. Se Saleenem S7R skončili osmí.
Manažer a jezdcův otec Antonín má s týmem BMS Scuderia Italia (mimo jiné působila i ve fromuli 1) velmi dobré vztahy. V týmu, který založil a vlastní Giuseppe Lucchini, startoval například Tomáš Enge. Poprvé s Ferrari 550 Maranello ve FIA GT v Brně 2002 a posledně loni ve 24h Spa. S kolegy Peterem Koxem, Fabiem Babinim a Christianem Pescatorim skončili s Astonem Martin DBR9 čtvrtí.
Jan Charouz: „Už se moc těším. Spa se mi při loňské premiéře moc zalíbilo. Je skvělé, že tam opět pojedu a ještě k tomu budu zase řídit vůz nejsilnější třídy GT1. Vůz Aston Martin DBR9 jsem v životě neřídil, takže jsem zvědavý, jaké to za volantem bude. O víkendu závodím v Le Mans Series s naší Lolou B07/17 Judd a pak hned v pondělí budu ve Spa testovat astona.“
Antonín Charouz: „S týmem BMS Scuderia Italia máme velmi dobré vztahy a angažmá Jana to jen potvrzuje. Stáj je velmi kvalitní, závod 24h Spa má velkou prestiž, takže pro Jana to bude jedna další zajímavá zkušenost a také výzva. Trať i prostředí poznal již loni, jeho kolegové jsou také zkušení, takže existuje i šance na úspěch. Ale všichni víme, jak náročný je závod na čtyřiadvacet hodin…“ BPA
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?