Tomáš Enge musel při úvodním podniku šampionátu FIA GT bojovat nejen se soupeři, ale také s nepřízní osudu, který značně narušil přípravu na závod v čínské Žuhaji.
Společně s Timem Mullenem přesto odvedl za volantem výborné výkony a v cíli bylo jejich Ferrari 430 klasifikováno na třetím místě.
Letošní šampionát FIA GT má oproti minulým sezonám nový kabát, kdy je veškerý program vtěsnán do dvou dnů. Kumulace dvou tréninků do jediného dne s krátkou přestávkou znamená potencionální riziko ztráty veškeré přípravy v případě technických problémů. Enge s Mullenem a tým Scuderia Ecosse se o tom přesvědčili hned v zahajovacím víkendu sezony. Mullen sotva vyjel na trať a po dvou letmých kolech selhal zbrusu nový motor. Následná časově náročná výměna znamenala, že vůz byl připraven až pro kvalifikaci, navíc náhradní motor ještě nebyl v dispozici v letošní specifikaci. Do té logicky nastoupil Mullen, který měl alespoň minimální šanci seznámit se s tratí, nicméně penalizace za výměnu motoru stejně automaticky znamenala start z konce startovního pole.
Enge se s čínskou tratí poprvé naostro seznámil až v nedělním zahřívacím tréninku. Po startu závodu pak sledoval boj svého týmového kolegy, který byl v boxech jako jeden z posledních po 28 kolech. Enge v průběhu svého stintu zajížděl jedny z nejrychlejších časů třídy GT2 a získával další pozice. Situaci pak řádně zamotalo vyjetí zpomalovacího vozu, který si vyžádala oprava trati. Při komunikaci s týmem došlo k nedorozumění, český jezdec musel do boxů dvakrát. Závěr závodu odjel Mullen, který se i přes hektické zastávky držel chvílí na třetím místě, se slabším motorem však měl ztíženou obranu. Cílem projel čtvrtý, jenže nakonec se posunuli na třetí místo, protože původně vítězný vůz posádky Collard, Malucelli neprošel technickou kontrolou.
Tomáš Enge: „Náš víkend měl hodně divoký průběh a celkově vzato můžeme být po všech těch peripetiích se čtvrtým místem vcelku spokojeni. V sobotním tréninku hned po dvou kolech bouchnul Timovi motor, přišli jsme kvůli tomu o oba tréninky. Náhradní motor byl navíc loňské specifikace, na rovinkách jsme tak trochu ztráceli. Já jsem se na trať poprvé dostal až v nedělním zahřívacím tréninku, což nebylo ideální, ale stačilo to. Závod rozjel Tim a podařilo se mu trochu postoupit vpřed. Po našem vystřídání jsem se snažil udělat maximum pro další posun vpřed a myslím, že to nebylo špatné. Bohužel nám moc nevyšla poslední zastávka, na trať vyjel zpomalovací vůz a došlo k nedorozumění. Tým mi řekl o zastávce ve chvíli, kdy jsem míjel vjezd do boxů a ještě jsem do nich stihl najet, ale Tim ještě nebyl připravený. Bylo to o sekundy, o chvíli později bych tam mohl zajet až o kolo později. Jenom jsme dotankovali a o dvě kola později jsem zajel na výměnu jezdců.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Archív
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.