Tomáš Enge musel při úvodním podniku šampionátu FIA GT bojovat nejen se soupeři, ale také s nepřízní osudu, který značně narušil přípravu na závod v čínské Žuhaji.
Společně s Timem Mullenem přesto odvedl za volantem výborné výkony a v cíli bylo jejich Ferrari 430 klasifikováno na třetím místě.
Letošní šampionát FIA GT má oproti minulým sezonám nový kabát, kdy je veškerý program vtěsnán do dvou dnů. Kumulace dvou tréninků do jediného dne s krátkou přestávkou znamená potencionální riziko ztráty veškeré přípravy v případě technických problémů. Enge s Mullenem a tým Scuderia Ecosse se o tom přesvědčili hned v zahajovacím víkendu sezony. Mullen sotva vyjel na trať a po dvou letmých kolech selhal zbrusu nový motor. Následná časově náročná výměna znamenala, že vůz byl připraven až pro kvalifikaci, navíc náhradní motor ještě nebyl v dispozici v letošní specifikaci. Do té logicky nastoupil Mullen, který měl alespoň minimální šanci seznámit se s tratí, nicméně penalizace za výměnu motoru stejně automaticky znamenala start z konce startovního pole.
Enge se s čínskou tratí poprvé naostro seznámil až v nedělním zahřívacím tréninku. Po startu závodu pak sledoval boj svého týmového kolegy, který byl v boxech jako jeden z posledních po 28 kolech. Enge v průběhu svého stintu zajížděl jedny z nejrychlejších časů třídy GT2 a získával další pozice. Situaci pak řádně zamotalo vyjetí zpomalovacího vozu, který si vyžádala oprava trati. Při komunikaci s týmem došlo k nedorozumění, český jezdec musel do boxů dvakrát. Závěr závodu odjel Mullen, který se i přes hektické zastávky držel chvílí na třetím místě, se slabším motorem však měl ztíženou obranu. Cílem projel čtvrtý, jenže nakonec se posunuli na třetí místo, protože původně vítězný vůz posádky Collard, Malucelli neprošel technickou kontrolou.
Tomáš Enge: „Náš víkend měl hodně divoký průběh a celkově vzato můžeme být po všech těch peripetiích se čtvrtým místem vcelku spokojeni. V sobotním tréninku hned po dvou kolech bouchnul Timovi motor, přišli jsme kvůli tomu o oba tréninky. Náhradní motor byl navíc loňské specifikace, na rovinkách jsme tak trochu ztráceli. Já jsem se na trať poprvé dostal až v nedělním zahřívacím tréninku, což nebylo ideální, ale stačilo to. Závod rozjel Tim a podařilo se mu trochu postoupit vpřed. Po našem vystřídání jsem se snažil udělat maximum pro další posun vpřed a myslím, že to nebylo špatné. Bohužel nám moc nevyšla poslední zastávka, na trať vyjel zpomalovací vůz a došlo k nedorozumění. Tým mi řekl o zastávce ve chvíli, kdy jsem míjel vjezd do boxů a ještě jsem do nich stihl najet, ale Tim ještě nebyl připravený. Bylo to o sekundy, o chvíli později bych tam mohl zajet až o kolo později. Jenom jsme dotankovali a o dvě kola později jsem zajel na výměnu jezdců.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Archív
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?