Tomáš Enge musel při úvodním podniku šampionátu FIA GT bojovat nejen se soupeři, ale také s nepřízní osudu, který značně narušil přípravu na závod v čínské Žuhaji.
Společně s Timem Mullenem přesto odvedl za volantem výborné výkony a v cíli bylo jejich Ferrari 430 klasifikováno na třetím místě.
Letošní šampionát FIA GT má oproti minulým sezonám nový kabát, kdy je veškerý program vtěsnán do dvou dnů. Kumulace dvou tréninků do jediného dne s krátkou přestávkou znamená potencionální riziko ztráty veškeré přípravy v případě technických problémů. Enge s Mullenem a tým Scuderia Ecosse se o tom přesvědčili hned v zahajovacím víkendu sezony. Mullen sotva vyjel na trať a po dvou letmých kolech selhal zbrusu nový motor. Následná časově náročná výměna znamenala, že vůz byl připraven až pro kvalifikaci, navíc náhradní motor ještě nebyl v dispozici v letošní specifikaci. Do té logicky nastoupil Mullen, který měl alespoň minimální šanci seznámit se s tratí, nicméně penalizace za výměnu motoru stejně automaticky znamenala start z konce startovního pole.
Enge se s čínskou tratí poprvé naostro seznámil až v nedělním zahřívacím tréninku. Po startu závodu pak sledoval boj svého týmového kolegy, který byl v boxech jako jeden z posledních po 28 kolech. Enge v průběhu svého stintu zajížděl jedny z nejrychlejších časů třídy GT2 a získával další pozice. Situaci pak řádně zamotalo vyjetí zpomalovacího vozu, který si vyžádala oprava trati. Při komunikaci s týmem došlo k nedorozumění, český jezdec musel do boxů dvakrát. Závěr závodu odjel Mullen, který se i přes hektické zastávky držel chvílí na třetím místě, se slabším motorem však měl ztíženou obranu. Cílem projel čtvrtý, jenže nakonec se posunuli na třetí místo, protože původně vítězný vůz posádky Collard, Malucelli neprošel technickou kontrolou.
Tomáš Enge: „Náš víkend měl hodně divoký průběh a celkově vzato můžeme být po všech těch peripetiích se čtvrtým místem vcelku spokojeni. V sobotním tréninku hned po dvou kolech bouchnul Timovi motor, přišli jsme kvůli tomu o oba tréninky. Náhradní motor byl navíc loňské specifikace, na rovinkách jsme tak trochu ztráceli. Já jsem se na trať poprvé dostal až v nedělním zahřívacím tréninku, což nebylo ideální, ale stačilo to. Závod rozjel Tim a podařilo se mu trochu postoupit vpřed. Po našem vystřídání jsem se snažil udělat maximum pro další posun vpřed a myslím, že to nebylo špatné. Bohužel nám moc nevyšla poslední zastávka, na trať vyjel zpomalovací vůz a došlo k nedorozumění. Tým mi řekl o zastávce ve chvíli, kdy jsem míjel vjezd do boxů a ještě jsem do nich stihl najet, ale Tim ještě nebyl připravený. Bylo to o sekundy, o chvíli později bych tam mohl zajet až o kolo později. Jenom jsme dotankovali a o dvě kola později jsem zajel na výměnu jezdců.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Archív
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.