Tomáš Enge začal sezonu FIA GT 3. místem

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
ar1 25. března 2007 15:33
Sdílej:

Tomáš Enge musel při úvodním podniku šampionátu FIA GT bojovat nejen se soupeři, ale také s nepřízní osudu, který značně narušil přípravu na závod v čínské Žuhaji.

Společně s Timem Mullenem přesto odvedl za volantem výborné výkony a v cíli bylo jejich Ferrari 430 klasifikováno na třetím místě.

Letošní šampionát FIA GT má oproti minulým sezonám nový kabát, kdy je veškerý program vtěsnán do dvou dnů. Kumulace dvou tréninků do jediného dne s krátkou přestávkou znamená potencionální riziko ztráty veškeré přípravy v případě technických problémů. Enge s Mullenem a tým Scuderia Ecosse se o tom přesvědčili hned v zahajovacím víkendu sezony. Mullen sotva vyjel na trať a po dvou letmých kolech selhal zbrusu nový motor. Následná časově náročná výměna znamenala, že vůz byl připraven až pro kvalifikaci, navíc náhradní motor ještě nebyl v dispozici v letošní specifikaci. Do té logicky nastoupil Mullen, který měl alespoň minimální šanci seznámit se s tratí, nicméně penalizace za výměnu motoru stejně automaticky znamenala start z konce startovního pole.

Enge se s čínskou tratí poprvé naostro seznámil až v nedělním zahřívacím tréninku. Po startu závodu pak sledoval boj svého týmového kolegy, který byl v boxech jako jeden z posledních po 28 kolech. Enge v průběhu svého stintu zajížděl jedny z nejrychlejších časů třídy GT2 a získával další pozice. Situaci pak řádně zamotalo vyjetí zpomalovacího vozu, který si vyžádala oprava trati. Při komunikaci s týmem došlo k nedorozumění, český jezdec musel do boxů dvakrát. Závěr závodu odjel Mullen, který se i přes hektické zastávky držel chvílí na třetím místě, se slabším motorem však měl ztíženou obranu. Cílem projel čtvrtý,  jenže nakonec se posunuli na třetí místo, protože původně vítězný vůz posádky Collard, Malucelli neprošel technickou kontrolou.

Tomáš Enge: „Náš víkend měl hodně divoký průběh a celkově vzato můžeme být po všech těch peripetiích se čtvrtým místem vcelku spokojeni. V sobotním tréninku hned po dvou kolech bouchnul Timovi motor, přišli jsme kvůli tomu o oba tréninky. Náhradní motor byl navíc loňské specifikace, na rovinkách jsme tak trochu ztráceli. Já jsem se na trať poprvé dostal až v nedělním zahřívacím tréninku, což nebylo ideální, ale stačilo to. Závod rozjel Tim a podařilo se mu trochu postoupit vpřed. Po našem vystřídání jsem se snažil udělat maximum pro další posun vpřed a myslím, že to nebylo špatné. Bohužel nám moc nevyšla poslední zastávka, na trať vyjel zpomalovací vůz a došlo k nedorozumění. Tým mi řekl o zastávce ve chvíli, kdy jsem míjel vjezd do boxů a ještě jsem do nich stihl najet, ale Tim ještě nebyl připravený. Bylo to o sekundy, o chvíli později bych tam mohl zajet až o kolo později.  Jenom jsme dotankovali a o dvě kola později jsem zajel na výměnu jezdců.“ Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s. Foto: Archív

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.