AKTUALIZOVÁNO; První závod letošní sezony přinesl skutečně překvapivý výsledek v podobě vůbec prvního triumfu podceňovaného Lamborghini Murcielago v šampionátu FIA GT.
Přestože startovali bývalý několikanásobný šampion Bouchut s debutujícím Mückem až z páté řady startovního pole, přinesly zdařilá strategie, perfektní práce mechaniků v boxech a konečně dostatečně rychlá kola na trati překvapivé vítězství týmu All-Inkl.com. V kvalifikaci rychlé Maserati nemělo na čínském okruhu nakonec v krátkém dvouhodinovém závodě formu a obhájce titulu Biagi s Bartelsem (Vitaphone Racing) skončili až na šestém místě.
"Toto vítězství je důležité pro Hanse Reitera, naše sponzory a Lamborghini, pracoval jsem velmi tvrdě na vývoji vozu a věřil jsem v letošní vítězství, byl to náš cíl a splnili jsme ho hned v prvním závodě. Je to vynikající výsledek pro celý tvrdě pracující tým i Stefana, který zvítězil ve svém vůbec prvním závodě FIA GT," uvedl zkušený Bouchut.
Své však sehrála ve výsledné klasifikaci především žlutá fáze a safety car na dráze, díky čemuž měly vozy jedoucí kratší první část závodu výhodu. Podle nového formátu musí každý pilot strávit na dráze minimálně 35 minut, žlutá fáze přišla dříve a například Vitaphone Racing obětoval Bartelsovy body, když vyměnil jezdce dříve. V opačném případě by totiž znamenala pozdější výměna pilotů ještě větší propad startovním polem. Samotný závěr závodu pak připomínal sprint s letmým startem, když se do prvních 4 vteřin vešly tři vozy.
Druhé a třetí místo obsadily posádky s vozy Chevrolet Corvette Peter / Hines (PSI Experience) a Kumpen / Longin (GLPK Carsport). Oba americké vozy tvrdě útočily na černé Lamborghini, které však vedoucí pozici ubránilo. Čtvrté místo získali první zástupci Aston Martinu Babini / Davies (Aston Martin Racing BMS).
Ve třídě GT2 triumfovalo znovu Ferrari, konkrétně posádka Muller / Vilander (AF Corse Motorola). Také druhé a třetí místo patří zákaznickým vozům z Maranella. Českému jezdci Tomáši Engemu patří třetí místo. Až jako čtvrté skončilo nejlepší Porsche 997, které si odbylo v Číně premiéru, ale na F430 zatím nestačilo.
Další závod seriálu se uskuteční ve Velké Británii na okruhu v Silverstone 6. května. Předloni tam triumfoval Aston Martin, loni Maserati, uvidíme, které značce se bude dařit nejlépe letos .
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.