AKTUALIZOVÁNO; První závod letošní sezony přinesl skutečně překvapivý výsledek v podobě vůbec prvního triumfu podceňovaného Lamborghini Murcielago v šampionátu FIA GT.
Přestože startovali bývalý několikanásobný šampion Bouchut s debutujícím Mückem až z páté řady startovního pole, přinesly zdařilá strategie, perfektní práce mechaniků v boxech a konečně dostatečně rychlá kola na trati překvapivé vítězství týmu All-Inkl.com. V kvalifikaci rychlé Maserati nemělo na čínském okruhu nakonec v krátkém dvouhodinovém závodě formu a obhájce titulu Biagi s Bartelsem (Vitaphone Racing) skončili až na šestém místě.
"Toto vítězství je důležité pro Hanse Reitera, naše sponzory a Lamborghini, pracoval jsem velmi tvrdě na vývoji vozu a věřil jsem v letošní vítězství, byl to náš cíl a splnili jsme ho hned v prvním závodě. Je to vynikající výsledek pro celý tvrdě pracující tým i Stefana, který zvítězil ve svém vůbec prvním závodě FIA GT," uvedl zkušený Bouchut.
Své však sehrála ve výsledné klasifikaci především žlutá fáze a safety car na dráze, díky čemuž měly vozy jedoucí kratší první část závodu výhodu. Podle nového formátu musí každý pilot strávit na dráze minimálně 35 minut, žlutá fáze přišla dříve a například Vitaphone Racing obětoval Bartelsovy body, když vyměnil jezdce dříve. V opačném případě by totiž znamenala pozdější výměna pilotů ještě větší propad startovním polem. Samotný závěr závodu pak připomínal sprint s letmým startem, když se do prvních 4 vteřin vešly tři vozy.
Druhé a třetí místo obsadily posádky s vozy Chevrolet Corvette Peter / Hines (PSI Experience) a Kumpen / Longin (GLPK Carsport). Oba americké vozy tvrdě útočily na černé Lamborghini, které však vedoucí pozici ubránilo. Čtvrté místo získali první zástupci Aston Martinu Babini / Davies (Aston Martin Racing BMS).
Ve třídě GT2 triumfovalo znovu Ferrari, konkrétně posádka Muller / Vilander (AF Corse Motorola). Také druhé a třetí místo patří zákaznickým vozům z Maranella. Českému jezdci Tomáši Engemu patří třetí místo. Až jako čtvrté skončilo nejlepší Porsche 997, které si odbylo v Číně premiéru, ale na F430 zatím nestačilo.
Další závod seriálu se uskuteční ve Velké Británii na okruhu v Silverstone 6. května. Předloni tam triumfoval Aston Martin, loni Maserati, uvidíme, které značce se bude dařit nejlépe letos .
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?