AKTUALIZOVÁNO; První závod letošní sezony přinesl skutečně překvapivý výsledek v podobě vůbec prvního triumfu podceňovaného Lamborghini Murcielago v šampionátu FIA GT.
Přestože startovali bývalý několikanásobný šampion Bouchut s debutujícím Mückem až z páté řady startovního pole, přinesly zdařilá strategie, perfektní práce mechaniků v boxech a konečně dostatečně rychlá kola na trati překvapivé vítězství týmu All-Inkl.com. V kvalifikaci rychlé Maserati nemělo na čínském okruhu nakonec v krátkém dvouhodinovém závodě formu a obhájce titulu Biagi s Bartelsem (Vitaphone Racing) skončili až na šestém místě.
"Toto vítězství je důležité pro Hanse Reitera, naše sponzory a Lamborghini, pracoval jsem velmi tvrdě na vývoji vozu a věřil jsem v letošní vítězství, byl to náš cíl a splnili jsme ho hned v prvním závodě. Je to vynikající výsledek pro celý tvrdě pracující tým i Stefana, který zvítězil ve svém vůbec prvním závodě FIA GT," uvedl zkušený Bouchut.
Své však sehrála ve výsledné klasifikaci především žlutá fáze a safety car na dráze, díky čemuž měly vozy jedoucí kratší první část závodu výhodu. Podle nového formátu musí každý pilot strávit na dráze minimálně 35 minut, žlutá fáze přišla dříve a například Vitaphone Racing obětoval Bartelsovy body, když vyměnil jezdce dříve. V opačném případě by totiž znamenala pozdější výměna pilotů ještě větší propad startovním polem. Samotný závěr závodu pak připomínal sprint s letmým startem, když se do prvních 4 vteřin vešly tři vozy.
Druhé a třetí místo obsadily posádky s vozy Chevrolet Corvette Peter / Hines (PSI Experience) a Kumpen / Longin (GLPK Carsport). Oba americké vozy tvrdě útočily na černé Lamborghini, které však vedoucí pozici ubránilo. Čtvrté místo získali první zástupci Aston Martinu Babini / Davies (Aston Martin Racing BMS).
Ve třídě GT2 triumfovalo znovu Ferrari, konkrétně posádka Muller / Vilander (AF Corse Motorola). Také druhé a třetí místo patří zákaznickým vozům z Maranella. Českému jezdci Tomáši Engemu patří třetí místo. Až jako čtvrté skončilo nejlepší Porsche 997, které si odbylo v Číně premiéru, ale na F430 zatím nestačilo.
Další závod seriálu se uskuteční ve Velké Británii na okruhu v Silverstone 6. května. Předloni tam triumfoval Aston Martin, loni Maserati, uvidíme, které značce se bude dařit nejlépe letos .
Klasifikace závodu:
Celkové pořadí
Třída GT1 jezdci:
Třída GT1 týmy:
Třída GT2 jezdci:
Třída GT2 týmy:
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.