Další závod šampionátu na brněnském Masarykově okruhu ovládl k radosti našich diváků Jarek Janiš s kolegou Bertem a jejich před sezonou poněkud podceňovaným Saleenem známé stáje Zakspeed.
Po nejlepších časech ve volných trénincích a zisku pole position nedal Janiš soupeřům šanci ani na startu. Ve druhé zatáčce se však před něj dostal Piccini s černým Aston Martinem týmu Phoenix. Následovali vstříc třem hodinám závodního tempa Fabrizio Gollin, Anthony Kumpen, Christian Pescatori, Andrea Bertolini, Philip Peter a Christophe Bouchut s jediným Lamborghini.
Po třináct kol sledoval Janiš svého soupeře a v provozu mezi pomalejšími vozy vyčkával vhodné příležitosti. Po přesně načasovaném předjetí se ujal vedení a nasadil vysoké tempo, jeho časy na kolo byly prakticky o sekundu rychlejší.
První zamířily do boxů všechny britské vozy Aston Martin, následovaly italská Maserati a nakonec americký Saleen a Chevrolet Corvette. Po návratu na dráhu se pořadí nezměnilo, pouze druhý vůz týmu BMS se dostal před žlutý Corvette stáje GLPK Carsport.
Po dalším tankování, výměně pneumatik a střídání jezdců se na čele opět objevil český pilot stáje Zakspeed, ale už s náskokem 50 vteřin před Piccinim. O třetí místo bojovali těsně za sebou jedoucí Gollin (Aston), Bertolini (Maserati) a Hezemans (Corvette). Další skupinu bojující o sedmou pozici tvořili Bouchut (Lamborghini) a Biagi (Maserati) s kolem ztráty.
Sedm kol před cílem postihla žlutý vůz zkušeného Hezemanse smůla v podobě smyku při kontaktu s Biagim o kolo zpět a se zničeným výfukem o obrubník dráhy musel ze závodu odstoupit. Ital za volantem Maserati týmu Vitaphone však svoje kolize se soupeři neukončil a před Lamborghini se dostal také za cenu sporného manévru.
V brněnském závodě přesvědčivě zvítězila posádka Janiš/Bert se Saleenem týmu Zakspeed. Druhé místo si kontrolovali Deletraz/Piccini s Astonem týmu Phoenix a třetí skončili Gollin/Babini s Astonem stáje BMS. Za kolizi s Hezemansovým Corvette a následně Lamborghini byl vůz Vitaphone Maserati Daviese a Biagiho potrestán traťovými komisaři přičtením 30 vteřin k dosaženému času a posunutím na startu příštího závodu o 10 míst zpět. Stáj se proti verdiktu odvolala.
Po dramatickém závěru závodu třídy GT2 ovlivněném penalizací průjezdu boxy za nedodržení předpisů při tankování vedoucích Ferrari stáje AF Corse, následné kolizi při boji o vítězství, marné bitvě Mullena se soupeři a především jeho odcházejícími pneumatikami, se radovali z pomyslných zlatých věnců Sugden/Alexander s Ferrari před Collardem/Riccitellim s Porsche a Bobbim/Melo s dalším Ferrari. Slovenská posádka Konopka/Rosina závod dokončila na 19. místě celkově a 12. ve třídě GT2.
Neoficiální výsledky brněnského závodu:
1
9
GT1Bert/JanisSaleen S7R1:55.6605168.1722
GT1Davies/BiagiMaserati MC12 GT11:56.10540.445167.5235
GT1Deletraz/PicciniAston Martin DBR91:56.70271.042166.67423
GT1Gollin/BabiniAston Martin DBR91:57.21941.559165.9354
GT1Longin/Kumpen/HezemansCorvette C6R1:57.35381.693165.74624
GT1Pescatori/RamosAston Martin DBR91:57.38051.720165.7071
GT1Bartels/BertoliniMaserati MC12 GT11:57.41161.751165.66833
GT1Wendlinger/PeterAston Martin DBR91:57.90282.242164.97913
GT1Bouchut/Walchhofer/KoxLamborghini Murcielago GTR1:58.05452.394164.761011
GT1Balfe/DerbyshireSaleen S7R2:00.91195.251160.861163
GT2Bennett/MullenFerrari 430 GT22:02.10466.444159.291262
GT2Kinch/KirkaldyFerrari 430 GT22:02.26656.606159.081355
GT2Sugden/AlexanderFerrari 430 GT22:03.24377.583157.821458
GT2Bobbi/MeloFerrari 430 GT22:03.65287.992157.301559
GT2Salo/AguasFerrari 430 GT22:04.09868.438156.731675
GT2Collard/RiccitelliPorsche 996 GT3 RSR2:04.46158.801156.281774
GT2Moccia/BusnelliPorsche 996 GT3 RSR2:05.959610.299154.421856
GT2Gosse/KutemannFerrari 430 GT22:06.561610.901153.681952
GT2Kaufmann/MoroPorsche 996 GT3 RSR2:06.702611.042153.512066
GT2Ried/Felbermayr JrPorsche 996 GT3 RSR2:07.116911.456153.012199
GT2Lichtner-Hoyer/GruberPorsche 996 GT3 RSR2:08.458712.798151.412277
GT2Konopka/RosinaPorsche 996 GT3 RS2:09.442813.782150.262353
GT2Knauss/Jurasz/ValekPorsche 996 GT3 RSR2:11.065715.405148.402469
GT2Felbermayr/RiedPorsche 996 GT3 RSR2:11.226915.566148.22Foto: annimages.com
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.