Další závod šampionátu na brněnském Masarykově okruhu ovládl k radosti našich diváků Jarek Janiš s kolegou Bertem a jejich před sezonou poněkud podceňovaným Saleenem známé stáje Zakspeed.
Po nejlepších časech ve volných trénincích a zisku pole position nedal Janiš soupeřům šanci ani na startu. Ve druhé zatáčce se však před něj dostal Piccini s černým Aston Martinem týmu Phoenix. Následovali vstříc třem hodinám závodního tempa Fabrizio Gollin, Anthony Kumpen, Christian Pescatori, Andrea Bertolini, Philip Peter a Christophe Bouchut s jediným Lamborghini.
Po třináct kol sledoval Janiš svého soupeře a v provozu mezi pomalejšími vozy vyčkával vhodné příležitosti. Po přesně načasovaném předjetí se ujal vedení a nasadil vysoké tempo, jeho časy na kolo byly prakticky o sekundu rychlejší.
První zamířily do boxů všechny britské vozy Aston Martin, následovaly italská Maserati a nakonec americký Saleen a Chevrolet Corvette. Po návratu na dráhu se pořadí nezměnilo, pouze druhý vůz týmu BMS se dostal před žlutý Corvette stáje GLPK Carsport.
Po dalším tankování, výměně pneumatik a střídání jezdců se na čele opět objevil český pilot stáje Zakspeed, ale už s náskokem 50 vteřin před Piccinim. O třetí místo bojovali těsně za sebou jedoucí Gollin (Aston), Bertolini (Maserati) a Hezemans (Corvette). Další skupinu bojující o sedmou pozici tvořili Bouchut (Lamborghini) a Biagi (Maserati) s kolem ztráty.
Sedm kol před cílem postihla žlutý vůz zkušeného Hezemanse smůla v podobě smyku při kontaktu s Biagim o kolo zpět a se zničeným výfukem o obrubník dráhy musel ze závodu odstoupit. Ital za volantem Maserati týmu Vitaphone však svoje kolize se soupeři neukončil a před Lamborghini se dostal také za cenu sporného manévru.
V brněnském závodě přesvědčivě zvítězila posádka Janiš/Bert se Saleenem týmu Zakspeed. Druhé místo si kontrolovali Deletraz/Piccini s Astonem týmu Phoenix a třetí skončili Gollin/Babini s Astonem stáje BMS. Za kolizi s Hezemansovým Corvette a následně Lamborghini byl vůz Vitaphone Maserati Daviese a Biagiho potrestán traťovými komisaři přičtením 30 vteřin k dosaženému času a posunutím na startu příštího závodu o 10 míst zpět. Stáj se proti verdiktu odvolala.
Po dramatickém závěru závodu třídy GT2 ovlivněném penalizací průjezdu boxy za nedodržení předpisů při tankování vedoucích Ferrari stáje AF Corse, následné kolizi při boji o vítězství, marné bitvě Mullena se soupeři a především jeho odcházejícími pneumatikami, se radovali z pomyslných zlatých věnců Sugden/Alexander s Ferrari před Collardem/Riccitellim s Porsche a Bobbim/Melo s dalším Ferrari. Slovenská posádka Konopka/Rosina závod dokončila na 19. místě celkově a 12. ve třídě GT2.
Neoficiální výsledky brněnského závodu:
1
9
GT1Bert/JanisSaleen S7R1:55.6605168.1722
GT1Davies/BiagiMaserati MC12 GT11:56.10540.445167.5235
GT1Deletraz/PicciniAston Martin DBR91:56.70271.042166.67423
GT1Gollin/BabiniAston Martin DBR91:57.21941.559165.9354
GT1Longin/Kumpen/HezemansCorvette C6R1:57.35381.693165.74624
GT1Pescatori/RamosAston Martin DBR91:57.38051.720165.7071
GT1Bartels/BertoliniMaserati MC12 GT11:57.41161.751165.66833
GT1Wendlinger/PeterAston Martin DBR91:57.90282.242164.97913
GT1Bouchut/Walchhofer/KoxLamborghini Murcielago GTR1:58.05452.394164.761011
GT1Balfe/DerbyshireSaleen S7R2:00.91195.251160.861163
GT2Bennett/MullenFerrari 430 GT22:02.10466.444159.291262
GT2Kinch/KirkaldyFerrari 430 GT22:02.26656.606159.081355
GT2Sugden/AlexanderFerrari 430 GT22:03.24377.583157.821458
GT2Bobbi/MeloFerrari 430 GT22:03.65287.992157.301559
GT2Salo/AguasFerrari 430 GT22:04.09868.438156.731675
GT2Collard/RiccitelliPorsche 996 GT3 RSR2:04.46158.801156.281774
GT2Moccia/BusnelliPorsche 996 GT3 RSR2:05.959610.299154.421856
GT2Gosse/KutemannFerrari 430 GT22:06.561610.901153.681952
GT2Kaufmann/MoroPorsche 996 GT3 RSR2:06.702611.042153.512066
GT2Ried/Felbermayr JrPorsche 996 GT3 RSR2:07.116911.456153.012199
GT2Lichtner-Hoyer/GruberPorsche 996 GT3 RSR2:08.458712.798151.412277
GT2Konopka/RosinaPorsche 996 GT3 RS2:09.442813.782150.262353
GT2Knauss/Jurasz/ValekPorsche 996 GT3 RSR2:11.065715.405148.402469
GT2Felbermayr/RiedPorsche 996 GT3 RSR2:11.226915.566148.22Foto: annimages.com
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?