Jarek Janiš nastoupí do úvodního závodu šampionátu FIA GT v Silverstone s německým týmem Zakspeed nasazujícím vůz Saleen. Jeho týmovým kolegou bude Sascha Bert.
Manažer Antonín Charouz dohodnul zatím start na jeden závod, v případě oboustranné spokojenosti bude spolupráce pokračovat v celé sezoně. Janiš již se Zakspeedem testoval při oficiálních testech v Dijonu, kde se po dobu svých jízd pohyboval na popředí výsledkové listiny. Závod o RAC Tourist Trophy v Silverstone otvírá letošní šampionát FIA-GT a diváci se mohou těšit na zajímavou podívanou. Ve třídách GT1 a GT2 je přihlášeno celkem 29 vozů, vůz Saleen spadá do třídy GT1, ve které je 12 vozů. Zakspeed je jedním ze dvou týmů nasazujících Saleen, konkurenci tvoří vozy Aston Martin DBR9, Corvette C6R, Lamborghini Murcielago a Maserati MC12.
Jarek Janiš: „Náš společný test v Dijonu proběhnul velmi dobře a z týmu mám velmi dobrý dojem. Náš vůz fungoval a tomu odpovídaly i časy. Se Silverstonem mám zkušenosti i s vozy GT a navíc příjemné vzpomínky, loni jsem tam s týmem MenX vyhrál závod LMES. Konkurence je hodně nabitá a prakticky kterýkoliv vůz ze startovního pole může pomýšlet na boj v popředí. Výsledku z testů neodhalí kompletní obrázek o rozložení sil, ten se ukáže až tento víkend. Doufám, že se Saschou bude bojovat v popředí.“
Antonín Charouz: „V případě Jarka jsme dlouho přemýšleli, čemu dát v letošní sezoně prioritu. Velmi dobře začal v F3000, ale museli jsme se rozhodovat s ohledem na dlouhodobější výhled. Podle mého názoru by Jarkovu naturelu měly sportovní vozy a hlavně způsob závodění vyhovovat více než formule. V minulosti už potvrdil, že mu závody sportovních vozů sedí. Rovněž v testech se Zakspeedem se ukázal ve velmi dobrém světle. S týmem máme uzavřenou roční smlouvu, nicméně máme opci od ní odstoupit. Pevně věřím, že k tomu nebude důvod, ale máme zkušenosti, že ne vždy funguje vůz a tým tak, jak nám bylo slíbeno.“
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.; Foto: DPPI / FIA GT
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.