Jarek Janiš nastoupí do úvodního závodu šampionátu FIA GT v Silverstone s německým týmem Zakspeed nasazujícím vůz Saleen. Jeho týmovým kolegou bude Sascha Bert.
Manažer Antonín Charouz dohodnul zatím start na jeden závod, v případě oboustranné spokojenosti bude spolupráce pokračovat v celé sezoně. Janiš již se Zakspeedem testoval při oficiálních testech v Dijonu, kde se po dobu svých jízd pohyboval na popředí výsledkové listiny. Závod o RAC Tourist Trophy v Silverstone otvírá letošní šampionát FIA-GT a diváci se mohou těšit na zajímavou podívanou. Ve třídách GT1 a GT2 je přihlášeno celkem 29 vozů, vůz Saleen spadá do třídy GT1, ve které je 12 vozů. Zakspeed je jedním ze dvou týmů nasazujících Saleen, konkurenci tvoří vozy Aston Martin DBR9, Corvette C6R, Lamborghini Murcielago a Maserati MC12.
Jarek Janiš: „Náš společný test v Dijonu proběhnul velmi dobře a z týmu mám velmi dobrý dojem. Náš vůz fungoval a tomu odpovídaly i časy. Se Silverstonem mám zkušenosti i s vozy GT a navíc příjemné vzpomínky, loni jsem tam s týmem MenX vyhrál závod LMES. Konkurence je hodně nabitá a prakticky kterýkoliv vůz ze startovního pole může pomýšlet na boj v popředí. Výsledku z testů neodhalí kompletní obrázek o rozložení sil, ten se ukáže až tento víkend. Doufám, že se Saschou bude bojovat v popředí.“
Antonín Charouz: „V případě Jarka jsme dlouho přemýšleli, čemu dát v letošní sezoně prioritu. Velmi dobře začal v F3000, ale museli jsme se rozhodovat s ohledem na dlouhodobější výhled. Podle mého názoru by Jarkovu naturelu měly sportovní vozy a hlavně způsob závodění vyhovovat více než formule. V minulosti už potvrdil, že mu závody sportovních vozů sedí. Rovněž v testech se Zakspeedem se ukázal ve velmi dobrém světle. S týmem máme uzavřenou roční smlouvu, nicméně máme opci od ní odstoupit. Pevně věřím, že k tomu nebude důvod, ale máme zkušenosti, že ne vždy funguje vůz a tým tak, jak nám bylo slíbeno.“
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.; Foto: DPPI / FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?