Jarek Janiš nastoupí do úvodního závodu šampionátu FIA GT v Silverstone s německým týmem Zakspeed nasazujícím vůz Saleen. Jeho týmovým kolegou bude Sascha Bert.
Manažer Antonín Charouz dohodnul zatím start na jeden závod, v případě oboustranné spokojenosti bude spolupráce pokračovat v celé sezoně. Janiš již se Zakspeedem testoval při oficiálních testech v Dijonu, kde se po dobu svých jízd pohyboval na popředí výsledkové listiny. Závod o RAC Tourist Trophy v Silverstone otvírá letošní šampionát FIA-GT a diváci se mohou těšit na zajímavou podívanou. Ve třídách GT1 a GT2 je přihlášeno celkem 29 vozů, vůz Saleen spadá do třídy GT1, ve které je 12 vozů. Zakspeed je jedním ze dvou týmů nasazujících Saleen, konkurenci tvoří vozy Aston Martin DBR9, Corvette C6R, Lamborghini Murcielago a Maserati MC12.
Jarek Janiš: „Náš společný test v Dijonu proběhnul velmi dobře a z týmu mám velmi dobrý dojem. Náš vůz fungoval a tomu odpovídaly i časy. Se Silverstonem mám zkušenosti i s vozy GT a navíc příjemné vzpomínky, loni jsem tam s týmem MenX vyhrál závod LMES. Konkurence je hodně nabitá a prakticky kterýkoliv vůz ze startovního pole může pomýšlet na boj v popředí. Výsledku z testů neodhalí kompletní obrázek o rozložení sil, ten se ukáže až tento víkend. Doufám, že se Saschou bude bojovat v popředí.“
Antonín Charouz: „V případě Jarka jsme dlouho přemýšleli, čemu dát v letošní sezoně prioritu. Velmi dobře začal v F3000, ale museli jsme se rozhodovat s ohledem na dlouhodobější výhled. Podle mého názoru by Jarkovu naturelu měly sportovní vozy a hlavně způsob závodění vyhovovat více než formule. V minulosti už potvrdil, že mu závody sportovních vozů sedí. Rovněž v testech se Zakspeedem se ukázal ve velmi dobrém světle. S týmem máme uzavřenou roční smlouvu, nicméně máme opci od ní odstoupit. Pevně věřím, že k tomu nebude důvod, ale máme zkušenosti, že ne vždy funguje vůz a tým tak, jak nám bylo slíbeno.“
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.; Foto: DPPI / FIA GT
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?