Jarek Janiš nastoupí do úvodního závodu šampionátu FIA GT v Silverstone s německým týmem Zakspeed nasazujícím vůz Saleen. Jeho týmovým kolegou bude Sascha Bert.
Manažer Antonín Charouz dohodnul zatím start na jeden závod, v případě oboustranné spokojenosti bude spolupráce pokračovat v celé sezoně. Janiš již se Zakspeedem testoval při oficiálních testech v Dijonu, kde se po dobu svých jízd pohyboval na popředí výsledkové listiny. Závod o RAC Tourist Trophy v Silverstone otvírá letošní šampionát FIA-GT a diváci se mohou těšit na zajímavou podívanou. Ve třídách GT1 a GT2 je přihlášeno celkem 29 vozů, vůz Saleen spadá do třídy GT1, ve které je 12 vozů. Zakspeed je jedním ze dvou týmů nasazujících Saleen, konkurenci tvoří vozy Aston Martin DBR9, Corvette C6R, Lamborghini Murcielago a Maserati MC12.
Jarek Janiš: „Náš společný test v Dijonu proběhnul velmi dobře a z týmu mám velmi dobrý dojem. Náš vůz fungoval a tomu odpovídaly i časy. Se Silverstonem mám zkušenosti i s vozy GT a navíc příjemné vzpomínky, loni jsem tam s týmem MenX vyhrál závod LMES. Konkurence je hodně nabitá a prakticky kterýkoliv vůz ze startovního pole může pomýšlet na boj v popředí. Výsledku z testů neodhalí kompletní obrázek o rozložení sil, ten se ukáže až tento víkend. Doufám, že se Saschou bude bojovat v popředí.“
Antonín Charouz: „V případě Jarka jsme dlouho přemýšleli, čemu dát v letošní sezoně prioritu. Velmi dobře začal v F3000, ale museli jsme se rozhodovat s ohledem na dlouhodobější výhled. Podle mého názoru by Jarkovu naturelu měly sportovní vozy a hlavně způsob závodění vyhovovat více než formule. V minulosti už potvrdil, že mu závody sportovních vozů sedí. Rovněž v testech se Zakspeedem se ukázal ve velmi dobrém světle. S týmem máme uzavřenou roční smlouvu, nicméně máme opci od ní odstoupit. Pevně věřím, že k tomu nebude důvod, ale máme zkušenosti, že ne vždy funguje vůz a tým tak, jak nám bylo slíbeno.“
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.; Foto: DPPI / FIA GT
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.