Letošní sezona deseti závodů seriálu FIA GT slibuje opravdu zajímavé startovní pole. Nejžádanějším zákaznickým vozem je po loňském úspěchu Aston Martin DBR9.
Do seriálu se přihlásil nový tým z německého Nürburgringu s názvem Phoenix Racing, jehož vedení úzce spolupracuje s výrobcem pneumatik Michelin.
Maserati velmi těžilo z úzké loňské spolupráce s dalším výrobcem závodních plášťů, italským Pirelli, čehož chce nyní využít i Dirk Theimann, jenž je u týmu Phoenix odpovědný za projekt FIA GT.
Posádkou jistě rychlého Astonu bude známá dvojice Andrea Piccini a Jean-Denis Deletraz, kteří společně bojovali o titul v roce 2002 a získali čtyři vítězství.
Foto: DPPI / FIA GT
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?