Zhuhai: Chevrolet vyhrál bitvu s Italy

Hezemans/Kumpen/Longin
Hezemans/Kumpen/Longin, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 23. října 2005 21:44
Sdílej:

Posádka Kumpen / Longin / Hezemans týmu GLPK vyhrála horký čínský závod a americký vůz triumfoval ve své debutové sezoně podruhé. Radost z vítězství stáji Larbre nedopřála olejová skvrna pod koly.

Pole position proměnil ve vedení Christophe Bouchut se soukromým Aston Martinem a spolu s Pedro Lamym s Ferrari postupně soupeřům ujížděli. Příjemná podívaná pro Russian Age však trvala jen tři kola. Oba vedoucí vozy najely do olejové skvrny způsobené Porschem týmu Lammertink a skončily v kačírku.

Po odvolání safety caru a restartu závodu se dostal do vedení Chevrolet Corvette před Ferrari Picciniho a Deletraze, následovaly tři Maserati týmu Vitaphone a JMB.

Bouchut pořádně proháněl britský Aston, ale problémy s alternátorem zapříčinily definitivní odstoupení ze závodu. Pedro Lamy s Ferrari týmu Larbre se probojoval až na pátou pozici, když sváděl vzrušující bitvu s Bartelsem a jeho Maserati. Připomeňme, že Maserati stáje Vitaphone vezly 40 kilogramů zátěže a stejný vůz stáje JMB závaží o deset kilogramů lehčí.

Vozy na čele závodu jely se strategií dvou nebo tří zastávek v boxech. Dvě zastávky se ukázaly lepší volbou a obě Maserati týmu Vitaphone musely v závěru uvolnit cestu k vítězství žlutému Chevroletu.

Na druhé místo se zaslouženě před své italské soukmenovce z gigantu Fiat Group dostalo s nejrychlejším kolem i Larbre Ferrari pilotované Lamym a Gardelem. Třetím a čtvrtým místem si upevnila stáj Vitaphone vedení v hodnocení týmů a prvních sedm jezdců šampionátu dělí pouhých sedm bodů.

Třídu GT2 vyhrála dvojice Lieb a Rockenfeller před týmovými kolegy Sugdenem s Collardem stáje GruppeM. Podobně jako v kvalifikaci patří třetí místo týmu Ebimotors Porsche i v závodě. Posádka brněnského týmu Jana Vonky byla klasifikována na celkovém 15. místě se ztrátou 23 kol.

Ve třídě G2 po vyrovnaném souboji uspěl belgický Vertigo před Lotusem, jenž ztratil po problémech s palivovou nádrží přes čtyři zastávky v boxech na svého jediného soupeře jen jedno kolo.

Zhuhai, celkové výsledky závodu:

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?