Zhuhai: Chevrolet vyhrál bitvu s Italy

Hezemans/Kumpen/Longin
Hezemans/Kumpen/Longin, foto: DPPI / FIA GT
Daniel Šupa 23. října 2005 21:44
Sdílej:

Posádka Kumpen / Longin / Hezemans týmu GLPK vyhrála horký čínský závod a americký vůz triumfoval ve své debutové sezoně podruhé. Radost z vítězství stáji Larbre nedopřála olejová skvrna pod koly.

Pole position proměnil ve vedení Christophe Bouchut se soukromým Aston Martinem a spolu s Pedro Lamym s Ferrari postupně soupeřům ujížděli. Příjemná podívaná pro Russian Age však trvala jen tři kola. Oba vedoucí vozy najely do olejové skvrny způsobené Porschem týmu Lammertink a skončily v kačírku.

Po odvolání safety caru a restartu závodu se dostal do vedení Chevrolet Corvette před Ferrari Picciniho a Deletraze, následovaly tři Maserati týmu Vitaphone a JMB.

Bouchut pořádně proháněl britský Aston, ale problémy s alternátorem zapříčinily definitivní odstoupení ze závodu. Pedro Lamy s Ferrari týmu Larbre se probojoval až na pátou pozici, když sváděl vzrušující bitvu s Bartelsem a jeho Maserati. Připomeňme, že Maserati stáje Vitaphone vezly 40 kilogramů zátěže a stejný vůz stáje JMB závaží o deset kilogramů lehčí.

Vozy na čele závodu jely se strategií dvou nebo tří zastávek v boxech. Dvě zastávky se ukázaly lepší volbou a obě Maserati týmu Vitaphone musely v závěru uvolnit cestu k vítězství žlutému Chevroletu.

Na druhé místo se zaslouženě před své italské soukmenovce z gigantu Fiat Group dostalo s nejrychlejším kolem i Larbre Ferrari pilotované Lamym a Gardelem. Třetím a čtvrtým místem si upevnila stáj Vitaphone vedení v hodnocení týmů a prvních sedm jezdců šampionátu dělí pouhých sedm bodů.

Třídu GT2 vyhrála dvojice Lieb a Rockenfeller před týmovými kolegy Sugdenem s Collardem stáje GruppeM. Podobně jako v kvalifikaci patří třetí místo týmu Ebimotors Porsche i v závodě. Posádka brněnského týmu Jana Vonky byla klasifikována na celkovém 15. místě se ztrátou 23 kol.

Ve třídě G2 po vyrovnaném souboji uspěl belgický Vertigo před Lotusem, jenž ztratil po problémech s palivovou nádrží přes čtyři zastávky v boxech na svého jediného soupeře jen jedno kolo.

Zhuhai, celkové výsledky závodu:

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?