Zhuhai, kvalifikace: Ruský tým Russian Age nasadil v Turecku poprvé svůj Aston Martin DBR9 a Christophe Bouchut s ním přesvědčivě vybojoval první místo na startu.
Podle předpokladů byla dráha rychlejší v první kvalifikaci, kterou vyhrál s náskokem 6 desetin vteřiny právě Bouchut. Druhý nejrychlejší čas vybojoval na sluncem zalité dráze Pedro Lamy s Ferrari F550M stáje Larbre.
Třetí čas patřil dalšímu Ferrari, tentokrát stáje G.P.C. Vedle něj se zítra postaví jediná Corvetta stáje GLPK Racing. Favorizovaná Maserati se seřadila na páté až deváté pozici, když se mezi ně vklínil Saleen týmu Franze Konrada.
Problémy se opět nevyhýbají týmu Lister Racing. Po explozi jedné z kotoučových brzd ve včerejším volném tréninku pracoval tým mechaniků celou noc, ale až pro druhou kvalifikaci stihl vůz Lister Storm zprovoznit. Naměřený čas však stačí až na nejhorší pozici startovního roštu.
Jak v první kvalifikaci tým Russian Age zářil, tak si ve druhé zajistil ostudu, když Vasiliev nezvládl britský vůz a narazil do svodidel. Kvalifikace byla červenými praporky přerušena, ale vše by mělo být pro zítřejší závod opět v pořádku.
Pomyslnou první řadu třídy GT2 si opět zajistily posádky stáje GruppeM, třetí čas třídy získalo Porsche stáje Ebimotors.
Zhuhai, výsledky kombinované kvalifikace:
Foto: DPPI / FIA GT
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?