Ve třídě N-GT nemá v letošní sezoně Porsche vážného konkurenta. V Číně se o vyrovnaný souboj s německými vozy pokusí Lotus Exige 300RR GT.
O Nasazení jediného vozu se postarala dvojice závodních stájí Proton R3 a Amprex. Vůz je odvozen ze silniční verze Lotus Elise a dosud startoval v japonském šampionátu vozů GT.
Lotus údajně disponuje "pouhými" 400 koňskými silami, přičemž Porsche 911 GT3 RSR deklaruje 480 koní. Na první pohled jasnou záležitost by však měl změnit poměr váhy, Lotus je výrazně lehčí. Jeho piloty jsou pro čínský závod Tengku Djan Ley a Paul Stokell.
"Ve startovním poli je řada silnějších vozů, ale Lotus je známý vynikajícími jízdními vlastnostmi a u Exige 300RR tomu není jinak, vyvážení je vynikající," říká šéf Proton R3 Khaidi Kamaruddin. Přímé srovnání však pro Lotus zatím dobře nedopadá. Na nejrychlejší Porsche týmu GruppeM ztrácel ve svém nejlepším kole kolem šesti vteřin.
Lotus Exige však není jediným netradičním vozem startovního pole. Ustálené vody slabší skupiny N-GT se snaží rozvířit i vozy Vertigo Streiff a Spyker C8.
Foto: FIA GT / DPPI
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?