Ve třídě N-GT nemá v letošní sezoně Porsche vážného konkurenta. V Číně se o vyrovnaný souboj s německými vozy pokusí Lotus Exige 300RR GT.
O Nasazení jediného vozu se postarala dvojice závodních stájí Proton R3 a Amprex. Vůz je odvozen ze silniční verze Lotus Elise a dosud startoval v japonském šampionátu vozů GT.
Lotus údajně disponuje "pouhými" 400 koňskými silami, přičemž Porsche 911 GT3 RSR deklaruje 480 koní. Na první pohled jasnou záležitost by však měl změnit poměr váhy, Lotus je výrazně lehčí. Jeho piloty jsou pro čínský závod Tengku Djan Ley a Paul Stokell.
"Ve startovním poli je řada silnějších vozů, ale Lotus je známý vynikajícími jízdními vlastnostmi a u Exige 300RR tomu není jinak, vyvážení je vynikající," říká šéf Proton R3 Khaidi Kamaruddin. Přímé srovnání však pro Lotus zatím dobře nedopadá. Na nejrychlejší Porsche týmu GruppeM ztrácel ve svém nejlepším kole kolem šesti vteřin.
Lotus Exige však není jediným netradičním vozem startovního pole. Ustálené vody slabší skupiny N-GT se snaží rozvířit i vozy Vertigo Streiff a Spyker C8.
Foto: FIA GT / DPPI
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?