Istanbul: Maserati nezastaví žádné závaží

Bartels/Scheider
Bartels/Scheider, foto: DPPI / FIA GT
Karel Bařina 18. září 2005 16:40
Sdílej:

Vítězí Bartels se Scheiderem, Maserati bez problémů bere první tři místa. Bertolini s Wendlingerem předvedli další stíhací jízdu a dostali se i před Deletraze a Picciniho na Ferrari.

Italská posádka s Ferrari 575 Maranello nedokázala využít pole-position a propadla se až na čtvrté místo. Vozy Maserati byly k nezadržení. Na druhé místo se navíc probojovali  Babini s Biagim a double tak získala stáj Vitaphone. Bertolini s Wendlingerem z týmu JMB s metrákovým hmotnostním hendikepem se znovu ukázali jako největší bojovníci, když se na stupně vítězů protlačili bezchybnou jízdou až ze čtvrté řady na startu. Díky tomu dál vedou průběžné pořadí, mezi týmy drží prvenství Vitaphone.

Mírně si během závodu polepšila i německá posádka Longin/Kumpen/Hezemans s Chevrolet Corvette. Se svým Maserati se trápila druhá posádka JMB s Peterem, Pillonem a domácím závodníkem Artramem. Propadli se až za dva vozy GT2 a celkově skončili devátí. Konkurenceshopnost dnes chyběla i ruskému týmu s modrým Ferrari Maranello. Závod nedokončil ani jeden z vozů Saleen.

Na mimořádně záludnou istambulskou trať si těžko zvykaly česká a slovenská posádka s Porshe 996 ve třídě GT2. Tým Jana Vonky dojel třináctý celkově, pátý ve své třídě. Konopka s Emilianim přijeli o minutu a jednu pozici později.

Výsledková listina závodu na stránkách FIA GTPrůběžná pořadí jezdců, týmů a značek v obou třídách

Foto: Auto News Network

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.