V USA je na prodej téměř nejeté, dnes již kultovní BMW M30 generace E30. Pod žlutě lakovanou karoserií se nachází pohonná jednotka z novější M3 s kódovým označením E36.
Krásné kupé E30 M3 začalo svou kariéru v roce 1989, kdy opustilo brány továrny ve stejné barvě. Později BMW dostalo žlutý celolak a tím úpravy zdaleka nekončí. Mezi další úpravy paří tónovaná okna, tmavě podbarvené světlomety a nastavitelné zadní křídlo z uhlíkových vláken. Celkový dojem dokreslují černě lakovaná 17 palcová kola Forester, která obouvají pneumatiky Hankook Venus V12 EVO2.
Úpravy se netýkají pouze vzhledu. Změny nastaly také na podvozku, kde nyní můžeme najít vzpěry Racing Dynamics, pružiny H&R, tlumiče Bilstein a stabilizační tyče Ireland Engineering. O bezpečné zastavení vozu se starají brzdové kotouče od renomovaného výrobce Brembo.
To nejdůležitější se však odehrálo pod kapotou. Původní čtyřválce 2,3 litru 220 koní byl nahrazen řadovým šestiválcem z novější generace "eM trojky". Vysokootáčkový motor nabízí v sérii výkon 321 koní, což je oproti originální E30 M3 nárůst o nezanedbatelných 101 koní. Tento konkrétní motor byl ale dále upravován. Zmínit můžeme laděné výfukové svody, potažené tepelnou izolací a nebo odlehčený setrvačník. Stádo s počtem hlav výrazně převyšující počet 300 roztáčí zadní kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky S50.
Přesnou cenu tohoto, v USA prodávaného skvostu , se nám zjistit nepodařilo. Ale vzhledem k exkluzivitě a nájezdu pouhých 14 500 km nebude částka nikterak nízká.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.