V USA je na prodej téměř nejeté, dnes již kultovní BMW M30 generace E30. Pod žlutě lakovanou karoserií se nachází pohonná jednotka z novější M3 s kódovým označením E36.
Krásné kupé E30 M3 začalo svou kariéru v roce 1989, kdy opustilo brány továrny ve stejné barvě. Později BMW dostalo žlutý celolak a tím úpravy zdaleka nekončí. Mezi další úpravy paří tónovaná okna, tmavě podbarvené světlomety a nastavitelné zadní křídlo z uhlíkových vláken. Celkový dojem dokreslují černě lakovaná 17 palcová kola Forester, která obouvají pneumatiky Hankook Venus V12 EVO2.
Úpravy se netýkají pouze vzhledu. Změny nastaly také na podvozku, kde nyní můžeme najít vzpěry Racing Dynamics, pružiny H&R, tlumiče Bilstein a stabilizační tyče Ireland Engineering. O bezpečné zastavení vozu se starají brzdové kotouče od renomovaného výrobce Brembo.
To nejdůležitější se však odehrálo pod kapotou. Původní čtyřválce 2,3 litru 220 koní byl nahrazen řadovým šestiválcem z novější generace "eM trojky". Vysokootáčkový motor nabízí v sérii výkon 321 koní, což je oproti originální E30 M3 nárůst o nezanedbatelných 101 koní. Tento konkrétní motor byl ale dále upravován. Zmínit můžeme laděné výfukové svody, potažené tepelnou izolací a nebo odlehčený setrvačník. Stádo s počtem hlav výrazně převyšující počet 300 roztáčí zadní kola prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky S50.
Přesnou cenu tohoto, v USA prodávaného skvostu , se nám zjistit nepodařilo. Ale vzhledem k exkluzivitě a nájezdu pouhých 14 500 km nebude částka nikterak nízká.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?