Lamborghini určené k tahání závodních Ferrari zní jako bláznivý nápad. Ale skutečně takový vůz existuje. Lamborghini LM002 z roku 1989 vlastní italská společnost pro restaurování závodních Ferrari.
Toto Lamborghini, které prošlo řádnou úpravou, je jedno z pouhých 48 exemplářů, které se kdy přivezly do USA. Pod kapotou je nyní řádně upravený 5,9 litrový V8 turbodiesel Cummins. Díky řadě úprav má motor nyní výkon 440 kW (600 koní) a co je důležitější, jeho točivý moment dosahuje těžko uvěřitelné hodnoty 1600 N.m. Takže s přívěsem, na němž se nachází závodní Ferrari, nemá Rambo-Lambo sebemenší problém.
Tento projekt vděčí za svůj život Tině Turnerové, ano té Tině Turnerové, zpěvačce, která nazpívala třeba píseň k Bondovce. Ta před lety nechala ze svého Lamborghini LM002 odstranit původní motor, který je znám i z Lamborghini Countach a nahradit jej 5,0 V8 z vozu Mercedes-Benz.
Přesně tak se rozhodl upravit své Lambo i předchozí majitel tohoto konkrétního kusu. Výsledek fungoval dobře, ale nebylo to přesně podle jeho představ. Proto se rozhodl vůz dále upravovat. V plánu bylo použít lodní motor Lamborghini o výkonu 600 koní, ale jak se následně ukázalo, byl pro použití i v takovém autě, jako je LM002, příliš velký. Proto ho jeho syn přesvědčil, aby koupil naftovou V8 Cummins ze starého pick-upu Dodge Ram, který se po řadě úprav dostal až na již zmíněných 600 koní a 1600 N.m.
Mezi další vylepšení patří upravené odpružení a šestipístkové brzdové třmeny Wilwood. Veškeré změny byly udělaný tak, aby se vůz dal bez větší námahy předělat zpět do původního stavu.
Výsledné Lamborghini se silným naftovým motorem se stalo jak služebním automobilem, tak i víkendovou hračkou. Díky relativně úspornému a spolehlivému motoru jsou dlouhodobé cíle ujet na Lamborghini těžko uvěřitelných 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?