Vzácné Lamborghini LM002 má s novým motorem 1600 N.m.

Lamborghini LM002
Lamborghini LM002, foto: carakoom.com
Petr Boháč , AutoRoad.cz 28. července 2020 18:41
Sdílej:

Lamborghini určené k tahání závodních Ferrari zní jako bláznivý nápad. Ale skutečně takový vůz existuje. Lamborghini LM002 z roku 1989 vlastní italská společnost pro restaurování závodních Ferrari.

Toto Lamborghini, které prošlo řádnou úpravou, je jedno z pouhých 48 exemplářů, které se kdy přivezly do USA. Pod kapotou je nyní řádně upravený 5,9 litrový V8 turbodiesel Cummins. Díky řadě úprav má motor nyní výkon 440 kW (600 koní) a co je důležitější, jeho točivý moment dosahuje těžko uvěřitelné hodnoty 1600 N.m. Takže s přívěsem, na němž se nachází závodní Ferrari, nemá Rambo-Lambo sebemenší problém.

Tento projekt vděčí za svůj život Tině Turnerové, ano té Tině Turnerové, zpěvačce, která nazpívala třeba píseň k Bondovce. Ta před lety nechala ze svého Lamborghini LM002 odstranit původní motor, který je znám i z Lamborghini Countach a nahradit jej 5,0 V8 z vozu Mercedes-Benz.

Přesně tak se rozhodl upravit své Lambo i předchozí majitel tohoto konkrétního kusu. Výsledek fungoval dobře, ale nebylo to přesně podle jeho představ. Proto se rozhodl vůz dále upravovat. V plánu bylo použít lodní motor Lamborghini o výkonu 600 koní, ale jak se následně ukázalo, byl pro použití i v takovém autě, jako je LM002, příliš velký. Proto ho jeho syn přesvědčil, aby koupil naftovou V8 Cummins ze starého pick-upu Dodge Ram, který se po řadě úprav dostal až na již zmíněných 600 koní a 1600 N.m.

Mezi další vylepšení patří upravené odpružení a šestipístkové brzdové třmeny Wilwood. Veškeré změny byly udělaný tak, aby se vůz dal bez větší námahy předělat zpět do původního stavu.

Výsledné Lamborghini se silným naftovým motorem se stalo jak služebním automobilem, tak i víkendovou hračkou. Díky relativně úspornému a spolehlivému motoru jsou dlouhodobé cíle ujet na Lamborghini těžko uvěřitelných 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.