Lamborghini určené k tahání závodních Ferrari zní jako bláznivý nápad. Ale skutečně takový vůz existuje. Lamborghini LM002 z roku 1989 vlastní italská společnost pro restaurování závodních Ferrari.
Toto Lamborghini, které prošlo řádnou úpravou, je jedno z pouhých 48 exemplářů, které se kdy přivezly do USA. Pod kapotou je nyní řádně upravený 5,9 litrový V8 turbodiesel Cummins. Díky řadě úprav má motor nyní výkon 440 kW (600 koní) a co je důležitější, jeho točivý moment dosahuje těžko uvěřitelné hodnoty 1600 N.m. Takže s přívěsem, na němž se nachází závodní Ferrari, nemá Rambo-Lambo sebemenší problém.
Tento projekt vděčí za svůj život Tině Turnerové, ano té Tině Turnerové, zpěvačce, která nazpívala třeba píseň k Bondovce. Ta před lety nechala ze svého Lamborghini LM002 odstranit původní motor, který je znám i z Lamborghini Countach a nahradit jej 5,0 V8 z vozu Mercedes-Benz.
Přesně tak se rozhodl upravit své Lambo i předchozí majitel tohoto konkrétního kusu. Výsledek fungoval dobře, ale nebylo to přesně podle jeho představ. Proto se rozhodl vůz dále upravovat. V plánu bylo použít lodní motor Lamborghini o výkonu 600 koní, ale jak se následně ukázalo, byl pro použití i v takovém autě, jako je LM002, příliš velký. Proto ho jeho syn přesvědčil, aby koupil naftovou V8 Cummins ze starého pick-upu Dodge Ram, který se po řadě úprav dostal až na již zmíněných 600 koní a 1600 N.m.
Mezi další vylepšení patří upravené odpružení a šestipístkové brzdové třmeny Wilwood. Veškeré změny byly udělaný tak, aby se vůz dal bez větší námahy předělat zpět do původního stavu.
Výsledné Lamborghini se silným naftovým motorem se stalo jak služebním automobilem, tak i víkendovou hračkou. Díky relativně úspornému a spolehlivému motoru jsou dlouhodobé cíle ujet na Lamborghini těžko uvěřitelných 1 milion mil (1,6 milionu kilometrů).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.