Na samém počátku byl zakoupen nedokončený projekt ve velmi zbídačeném stavu. Úprava do konečné podoby proběhla v dílně RealRussianCustom. Pod kapotou "žigulíka" už nenajdeme řadový čtyřválec, ale plnotučnou V8 s kódovým označením 3UZ-FE. Pod tímto kódem se skrývá motor se zdvihovým objemem 4292 ccm o výkonu 216 kW (294 koní) a točivém momentu 441 N.m. Tento motor se používal například ve vozech Lexus nebo Toyota Crown Majesta. Výkon putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 6 stupňové automatické převodovky. Nápravy pocházejí z off-roadové legendy Nissanu Patrol.
Kromě techniky se výrazně změnil i vzhled vozu. Z malého sedanu je nyní zářivě žlutý kříženec monstertrucku a trialového speciálu. Na první pohled zaujmou 37 palcová kola s pneumatikami s hrubým terénním vzorkem. Nad nimi jsou černé plastové rozšiřovací lemy blatníků. Vůz obdržel přední i zadní pevnostní nárazník a u pravého sloupku je šnorchl, který přidává vzduch pro motor i když je žigulík až po střechu ve vodě. Jestli má řidič k dispozici potápěčský přístroj, to se nám zjistit nepodařilo.
V přiloženém videu se můžete podívat na monster-žigulík v akci. První polovina videa se odehrává v dílně a ta druhá je věnována jízdnímu testu v terénu.