Slavný ruský YouTuber AcademeG známý například stavbou pásového Bentley Continental GT, zveřejnil video o jeho nové "hračce". Tou je monstertruck na bázi automobilu VAZ 2101.
Na samém počátku byl zakoupen nedokončený projekt ve velmi zbídačeném stavu. Úprava do konečné podoby proběhla v dílně RealRussianCustom. Pod kapotou "žigulíka" už nenajdeme řadový čtyřválec, ale plnotučnou V8 s kódovým označením 3UZ-FE. Pod tímto kódem se skrývá motor se zdvihovým objemem 4292 ccm o výkonu 216 kW (294 koní) a točivém momentu 441 N.m. Tento motor se používal například ve vozech Lexus nebo Toyota Crown Majesta. Výkon putuje na všechna čtyři kola prostřednictvím 6 stupňové automatické převodovky. Nápravy pocházejí z off-roadové legendy Nissanu Patrol.
Kromě techniky se výrazně změnil i vzhled vozu. Z malého sedanu je nyní zářivě žlutý kříženec monstertrucku a trialového speciálu. Na první pohled zaujmou 37 palcová kola s pneumatikami s hrubým terénním vzorkem. Nad nimi jsou černé plastové rozšiřovací lemy blatníků. Vůz obdržel přední i zadní pevnostní nárazník a u pravého sloupku je šnorchl, který přidává vzduch pro motor i když je žigulík až po střechu ve vodě. Jestli má řidič k dispozici potápěčský přístroj, to se nám zjistit nepodařilo.
V přiloženém videu se můžete podívat na monster-žigulík v akci. První polovina videa se odehrává v dílně a ta druhá je věnována jízdnímu testu v terénu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.