V anketách o nejošklivější automobil světa se na prvních místech pravidelně umisťují dva vozy: Fiat Multipla a Pontiac Aztec. A protože Pontiac se do Evropy nedovážel, zůstává v našich očích tím nejošklivějším vozem právě Multipla. Napadlo vás však někdy, zda by se z jejích nevšedních tvarů dalo postavit i designově zajímavé auto? Jeden schopný grafik se o to pokusil.
Některá auta jsou již po představení považována za umělecké dílo, design jiných zraje jako víno. Některým automobilům jsme ochotni odpustit zvláštní design třeba pro jejich praktičnost, zábavnost či zvláštní charisma, nicméně ani jeden z případů se bohužel nevztahuje na Fiat Multipla.
Multipla sice nabízela prostornou kabinu a dostatek místa pro posádku i náklad, její neobvyklé proporce, zvláštní tvary a zvláštní rozmístění světel ji bohužel navždy zajistily přední příčky ve všech anketách nejošklivějších automobilů na trhu.
Talentovaný grafik z YouTube kanálu TheSketchMonkey však přijal výzvu svých fanoušků a pokusil se z Multiply vykouzlit o něco "přijatelnější" vůz. A výzva to rozhodně nebyla snadná - ostatně na průběh úprav i s komentářem se můžete podívat v následujícím videu.
Grafik se pokusil zachovat neobvyklé tvary vozu, díky kterým působí dodnes unikátně. Většinu své pozornosti tak směřoval hlavně na detaily, jako byla světla, designové linky, kola, zrcátka, atd. Zvláštní maska se tak změnila k nepoznání, ačkoliv zvláštní umístění světel zůstalo.
Vůz však nyní působí mnohem elegantněji a moderněji. Tomu napomohly i stylovější zapuštěné kliky nebo kola převzatá z moderního Fiatu 500. Na výsledku je stále vidět, že se původně jedná o Multiplu, nicméně podobná úprava by na silnicích byla rozhodně snesitelnější, než původní design.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.