O Škodě Superb s označením RS už se v minulosti mluvilo několikrát, mladoboleslavská automobilka se však stále ještě nerozhoupala a tak se práce museli chopit samotní zákazníci. Jedním z nich je i britský nadšenec Michael, který ze svého Superbu s výkonem 280 koní a pohonem všech kol stvořil monstrum schopné pokořit i nejnovější BMW M5. A to za zlomek ceny.
Je potřeba vzít v úvahu, že Superb s výkonem 280 koní je svižným strojem již v základu. Ostatně 100 km/h překoná za 5.8 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 250 km/h, což z něj dělá vůbec nejrychlejší a nejvýkonnější model, jaký kdy Škoda nabízela.
Michael, majitel tohoto konkrétního kousku, však s výkonem evidentně zas tak spokojený nebyl. Benzínový čtyřválec 2.0 TSI pod kapotou nejprve prohnal úpravami na Stage 1 a následně i Stage 2, ovšem poté se rozhodl pro drastičtější řešení.
Objednal si totiž zcela nový motor, který byl postaven dle specifikací pro Audi S3. Motor, jehož základ je shodný s motory pod kapotou nejvýkonnějšího Superbu nebo Golfu R, však opět prošel řadou úprav, na jejichž konci se z něj podařilo vydolovat 560 koní.
Motor dostal zakázkově vyráběné vstřikování vody a metanolu, lepší turbodmychadlo, lepší podvozek a samozřejmě i výkonnější brzdy. Automatická DSG převodovka zůstala standardní, ovšem spojka byla vyměněna za sadu od APR.
Zakázkový výfuk s karbonovými koncovkami dodala společnost, která vyvíjí výfuky pro Aston Martin. Zkrátka úprava jak se patří. Kolik bylo do auta investováno nevíme, ovšem pro zajímavost lze uvést, že jen výuk vyšel na cca 3000 liber, tedy cca 88 000 korun.
Interiér zůstal víceméně sériový, tedy až na volant s plochou spodní částí čalouněný Alcantarou, který pochází z jiného koncernového modelu. Úsměvným prvkem interiéru je odznáček "TDI Sport Edition," který je umístěn na středové konzoli. Jinak však vůz zůstal ve své standardní specifikaci Laurin & Klement, takže disponuje prakticky tím nejlepším, co může Škoda nabídnout.
Pojďme se ale podívat na to nejzajímavější, čímž jsou bezesporu jízdní výkony. Majitel Superbu si totiž troufá tvrdit, že jeho auto je stejně rychlé, jako poslední generace BMW M5. Svá tvrzení opírá o časy naměřené profesionálním měřícím zařízením, podle kterého umí tenhle Superb akcelerovat z 0 na 96 km/h za 2.9 sekundy. Nejnovější generaci BMW M5 by to mělo trvat 3.2 sekundy a modelu Competition 3.1 sekundy.
Pokud jste se do tohohle stroje právě zamilovali, máme pro vás dobrou zprávu: je na prodej! Pokud byste po něm skutečně toužili, najdete ho v nabídce AspiCars.com za 34 995 liber, tedy cca 1 025 000 korun. Najeto má přitom jen cca 42 000 km.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.