O Škodě Superb s označením RS už se v minulosti mluvilo několikrát, mladoboleslavská automobilka se však stále ještě nerozhoupala a tak se práce museli chopit samotní zákazníci. Jedním z nich je i britský nadšenec Michael, který ze svého Superbu s výkonem 280 koní a pohonem všech kol stvořil monstrum schopné pokořit i nejnovější BMW M5. A to za zlomek ceny.
Je potřeba vzít v úvahu, že Superb s výkonem 280 koní je svižným strojem již v základu. Ostatně 100 km/h překoná za 5.8 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 250 km/h, což z něj dělá vůbec nejrychlejší a nejvýkonnější model, jaký kdy Škoda nabízela.
Michael, majitel tohoto konkrétního kousku, však s výkonem evidentně zas tak spokojený nebyl. Benzínový čtyřválec 2.0 TSI pod kapotou nejprve prohnal úpravami na Stage 1 a následně i Stage 2, ovšem poté se rozhodl pro drastičtější řešení.
Objednal si totiž zcela nový motor, který byl postaven dle specifikací pro Audi S3. Motor, jehož základ je shodný s motory pod kapotou nejvýkonnějšího Superbu nebo Golfu R, však opět prošel řadou úprav, na jejichž konci se z něj podařilo vydolovat 560 koní.
Motor dostal zakázkově vyráběné vstřikování vody a metanolu, lepší turbodmychadlo, lepší podvozek a samozřejmě i výkonnější brzdy. Automatická DSG převodovka zůstala standardní, ovšem spojka byla vyměněna za sadu od APR.
Zakázkový výfuk s karbonovými koncovkami dodala společnost, která vyvíjí výfuky pro Aston Martin. Zkrátka úprava jak se patří. Kolik bylo do auta investováno nevíme, ovšem pro zajímavost lze uvést, že jen výuk vyšel na cca 3000 liber, tedy cca 88 000 korun.
Interiér zůstal víceméně sériový, tedy až na volant s plochou spodní částí čalouněný Alcantarou, který pochází z jiného koncernového modelu. Úsměvným prvkem interiéru je odznáček "TDI Sport Edition," který je umístěn na středové konzoli. Jinak však vůz zůstal ve své standardní specifikaci Laurin & Klement, takže disponuje prakticky tím nejlepším, co může Škoda nabídnout.
Pojďme se ale podívat na to nejzajímavější, čímž jsou bezesporu jízdní výkony. Majitel Superbu si totiž troufá tvrdit, že jeho auto je stejně rychlé, jako poslední generace BMW M5. Svá tvrzení opírá o časy naměřené profesionálním měřícím zařízením, podle kterého umí tenhle Superb akcelerovat z 0 na 96 km/h za 2.9 sekundy. Nejnovější generaci BMW M5 by to mělo trvat 3.2 sekundy a modelu Competition 3.1 sekundy.
Pokud jste se do tohohle stroje právě zamilovali, máme pro vás dobrou zprávu: je na prodej! Pokud byste po něm skutečně toužili, najdete ho v nabídce AspiCars.com za 34 995 liber, tedy cca 1 025 000 korun. Najeto má přitom jen cca 42 000 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?