O Škodě Superb s označením RS už se v minulosti mluvilo několikrát, mladoboleslavská automobilka se však stále ještě nerozhoupala a tak se práce museli chopit samotní zákazníci. Jedním z nich je i britský nadšenec Michael, který ze svého Superbu s výkonem 280 koní a pohonem všech kol stvořil monstrum schopné pokořit i nejnovější BMW M5. A to za zlomek ceny.
Je potřeba vzít v úvahu, že Superb s výkonem 280 koní je svižným strojem již v základu. Ostatně 100 km/h překoná za 5.8 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 250 km/h, což z něj dělá vůbec nejrychlejší a nejvýkonnější model, jaký kdy Škoda nabízela.
Michael, majitel tohoto konkrétního kousku, však s výkonem evidentně zas tak spokojený nebyl. Benzínový čtyřválec 2.0 TSI pod kapotou nejprve prohnal úpravami na Stage 1 a následně i Stage 2, ovšem poté se rozhodl pro drastičtější řešení.
Objednal si totiž zcela nový motor, který byl postaven dle specifikací pro Audi S3. Motor, jehož základ je shodný s motory pod kapotou nejvýkonnějšího Superbu nebo Golfu R, však opět prošel řadou úprav, na jejichž konci se z něj podařilo vydolovat 560 koní.
Motor dostal zakázkově vyráběné vstřikování vody a metanolu, lepší turbodmychadlo, lepší podvozek a samozřejmě i výkonnější brzdy. Automatická DSG převodovka zůstala standardní, ovšem spojka byla vyměněna za sadu od APR.
Zakázkový výfuk s karbonovými koncovkami dodala společnost, která vyvíjí výfuky pro Aston Martin. Zkrátka úprava jak se patří. Kolik bylo do auta investováno nevíme, ovšem pro zajímavost lze uvést, že jen výuk vyšel na cca 3000 liber, tedy cca 88 000 korun.
Interiér zůstal víceméně sériový, tedy až na volant s plochou spodní částí čalouněný Alcantarou, který pochází z jiného koncernového modelu. Úsměvným prvkem interiéru je odznáček "TDI Sport Edition," který je umístěn na středové konzoli. Jinak však vůz zůstal ve své standardní specifikaci Laurin & Klement, takže disponuje prakticky tím nejlepším, co může Škoda nabídnout.
Pojďme se ale podívat na to nejzajímavější, čímž jsou bezesporu jízdní výkony. Majitel Superbu si totiž troufá tvrdit, že jeho auto je stejně rychlé, jako poslední generace BMW M5. Svá tvrzení opírá o časy naměřené profesionálním měřícím zařízením, podle kterého umí tenhle Superb akcelerovat z 0 na 96 km/h za 2.9 sekundy. Nejnovější generaci BMW M5 by to mělo trvat 3.2 sekundy a modelu Competition 3.1 sekundy.
Pokud jste se do tohohle stroje právě zamilovali, máme pro vás dobrou zprávu: je na prodej! Pokud byste po něm skutečně toužili, najdete ho v nabídce AspiCars.com za 34 995 liber, tedy cca 1 025 000 korun. Najeto má přitom jen cca 42 000 km.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).