O Škodě Superb s označením RS už se v minulosti mluvilo několikrát, mladoboleslavská automobilka se však stále ještě nerozhoupala a tak se práce museli chopit samotní zákazníci. Jedním z nich je i britský nadšenec Michael, který ze svého Superbu s výkonem 280 koní a pohonem všech kol stvořil monstrum schopné pokořit i nejnovější BMW M5. A to za zlomek ceny.
Je potřeba vzít v úvahu, že Superb s výkonem 280 koní je svižným strojem již v základu. Ostatně 100 km/h překoná za 5.8 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje až 250 km/h, což z něj dělá vůbec nejrychlejší a nejvýkonnější model, jaký kdy Škoda nabízela.
Michael, majitel tohoto konkrétního kousku, však s výkonem evidentně zas tak spokojený nebyl. Benzínový čtyřválec 2.0 TSI pod kapotou nejprve prohnal úpravami na Stage 1 a následně i Stage 2, ovšem poté se rozhodl pro drastičtější řešení.
Objednal si totiž zcela nový motor, který byl postaven dle specifikací pro Audi S3. Motor, jehož základ je shodný s motory pod kapotou nejvýkonnějšího Superbu nebo Golfu R, však opět prošel řadou úprav, na jejichž konci se z něj podařilo vydolovat 560 koní.
Motor dostal zakázkově vyráběné vstřikování vody a metanolu, lepší turbodmychadlo, lepší podvozek a samozřejmě i výkonnější brzdy. Automatická DSG převodovka zůstala standardní, ovšem spojka byla vyměněna za sadu od APR.
Zakázkový výfuk s karbonovými koncovkami dodala společnost, která vyvíjí výfuky pro Aston Martin. Zkrátka úprava jak se patří. Kolik bylo do auta investováno nevíme, ovšem pro zajímavost lze uvést, že jen výuk vyšel na cca 3000 liber, tedy cca 88 000 korun.
Interiér zůstal víceméně sériový, tedy až na volant s plochou spodní částí čalouněný Alcantarou, který pochází z jiného koncernového modelu. Úsměvným prvkem interiéru je odznáček "TDI Sport Edition," který je umístěn na středové konzoli. Jinak však vůz zůstal ve své standardní specifikaci Laurin & Klement, takže disponuje prakticky tím nejlepším, co může Škoda nabídnout.
Pojďme se ale podívat na to nejzajímavější, čímž jsou bezesporu jízdní výkony. Majitel Superbu si totiž troufá tvrdit, že jeho auto je stejně rychlé, jako poslední generace BMW M5. Svá tvrzení opírá o časy naměřené profesionálním měřícím zařízením, podle kterého umí tenhle Superb akcelerovat z 0 na 96 km/h za 2.9 sekundy. Nejnovější generaci BMW M5 by to mělo trvat 3.2 sekundy a modelu Competition 3.1 sekundy.
Pokud jste se do tohohle stroje právě zamilovali, máme pro vás dobrou zprávu: je na prodej! Pokud byste po něm skutečně toužili, najdete ho v nabídce AspiCars.com za 34 995 liber, tedy cca 1 025 000 korun. Najeto má přitom jen cca 42 000 km.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?