Nechcete čekat na dieselový Kodiaq RS? V Německu již nabízejí benzínový ekvivalent

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. srpna 2018, 13:34 Google+

Rekordní jízda, během které se nová Škoda Kodiaq RS stala nejrychlejším sedmimístným SUV na Nürburgringu, vyvolala mezi lidmi různé reakce. A stejné to bylo i s informací, že nejrychlejší medvěd z mladoboleslavské stáje bude poháněn pouze dieselovým motorem. Pokud by to pro vás ale byl nepřekonatelný problém, máme pro vás dobrou zprávu. Ostrý Kodiaq bude dostupný i s benzínovým motorem a mít ho můžete dřív, než se vůbec RS začne vyrábět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tuningová společnost ABT Sportsline si pohrála se Škodou Kodiaq

Tuningová společnost ABT Sportsline si pohrála se Škodou Kodiaq | foto: ABT Sportsline

Sdílejte článek

Nová Škoda Kodiaq RS, jejíž výroba by se měla naplno rozběhnout ještě do konce roku, bude bezesporu zajímavým strojem. To ostatně podtrhuje i její motor, kterým bude 2.0 litrový twin-turbo diesel o výkonu cca 236 koní. Jaké nabídne hodnoty točivého momentu sice zatím nevíme přesně, ovšem odhady nejčastěji mluví o 500 Nm, což rozhodně není špatné.

Co ale dělat, pokud toužíte po ostrém Kodiaqu RS, ale duševně se nedokážete smířit s tím, že vám pod kapotou klape diesel? Odpověď na donedávna neřešitelný problém nabízí německý úpravce ABT Sportsline, který připravil vskutku pozoruhodnou úpravu.

Jejím základem se stal Kodiaq s benzínovým motorem 2.0 TSI, který v základu nabízí cca 178 koní a 320 Nm. Němečtí technici však dokázali z tohoto motoru vydolovat 213 koní a 360 Nm. Jak moc to ovlivní výkony vozu sice nikdo neupřesnil, nicméně už teď je jasné, že akceleraci z 0 na sto zvládne za méně než 8.2 sekundy, což jsou hodnoty sériového modelu. Taky hodnoty maximální rychlosti by se mohly zvednout ze standardních 204 km/h o nějaký ten kilometr výše.

ABT se však nespokojilo jen s úpravou benzínové jednotky a své umění vložily technici i do obou naftových modelů. Ten nejvýkonnější pak odchází po dávce steroidů s točivým momentem 440 Nm, což není na SUV o váze cca 1.8 tuny vůbec špatné.

Rekordní jízda Kodiaqu po slavném Nürburgringu | zdroj: youtube.com

V ABT však nekončili jen u motorů a svůj čas věnovali i vzhledu. Nadupaný Kodiaq si tak mohou zákazníci ozvláštnit například sadou velkých ráfků, jejichž průměr se pohybuje od 18 do 21-palců. Že jsou takto velká kola na Kodiaqu absurdními jistě nemusíme říkat, ale k naší smůle jsme si téměř jisti, že se s nimi jistě brzy někdo objeví.

Vytisknout

Diskuze: Nechcete čekat na dieselový Kodiaq RS? V Německu již nabízejí benzínový ekvivalent

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Příroda a doprava

Jezdit po dálnici bez známky? Jde to, ale tohle musíte vědět

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud