Dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86 jsou skvělými sportovními vozy, které za relativně nízkou cenu dokáží nabídnout fantastický požitek z jízdy. Mnoha řidičům však brzy přestává stačit výkon jejich dvoulitrových atmosferických motorů a tak se pouští do různých experimentů, které mohou skončit s různými výsledky.
Dvojice sportovních vozů, kterým lidé často přezdívají Toybaru, nabízí elegantní křivky, skvělou ovladatelnost a "tak akorát" výkonu, aby si řidič mohl užít dostatek zábavy na klikatých okreskách, ale zároveň se nemusel bát o holý život.
Problém však nastává ve chvíli, kdy už jsou řidiči s autem sžití a jejich cca 200 koní, které produkuje atmosferický dvoulitrový čtyřválec, jim zkrátka přestane stačit. Možností jak navyšovat výkon je hned několik, od úprav stávajícího motoru až po kompletní výměnu pohonné jednotky.
Pokud se majitelé chtějí vydat tou jednodušší cestou, pak mohou sáhnout například po přeplňování od společnosti Cosworth. Získají tak kompletní řešení s kompresorem, instalačním materiálem, intercoolerem a řídící jednotkou, díky čemuž se výkon motoru rázem vyhoupne na cca 280 koní.
Pokud však nechcete trápit standardní motor přeplňováním a nemáte hluboko do kapsy, pak můžete sáhnout po úplně jiném motoru. To už například ukázal známý drifter Ryan Tuerck, který nechal do své Toyoty GT 86 implantovat motor z Ferrari 458, kterým je 4.5 litrová V8.
V případě českého "zabijáka Ferrari" se bavíme o Subaru BRZ, které dostalo vidlicový osmiválec LS3 z produkce společnosti GM. Vůz s českými registračními značkami, který křižoval ulice Monaka, tak podle webu CarScoops ukrývá pod kapotou cca 580 koní a 900 Nm točivého momentu.
Kromě výměny motoru však došlo i na vizuální úpravy. Díky novým blatníkům se vůz nafoukl do šířky, přibylo výrazné zadní křídlo a odvětrávání na kapotě. Úprav doznaly i nárazníky a prahy. V podbězích se pak ukrývají poměrně široká 19-palcová kola.
Vůz byl bohužel natočen jen během klidné jízdy po městě, ovšem nás by docela zajímalo, jak by se choval během ostré jízdy. Když totiž tvůrci Toybaru před časem vysvětlovali absenci přeplňovaných motorů, často hovořili o nutnosti výrazných úprav šasi, které by byly kvůli vyššímu výkonu potřebovalo vyztužit.
Přestavbu vozu však nedělal žádný amatér, ale známá italská společnost Brill Steel Motorsport, která sídlí ve městě Villorba. Jsme si tedy téměř jistí, že vůz bude propracovaný do posledního detailu. Vzhledem k českým registračním značkám navíc tiše doufáme, že se tohle BRZ brzy objeví i někdy blíž než v Monaku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?