Dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86 jsou skvělými sportovními vozy, které za relativně nízkou cenu dokáží nabídnout fantastický požitek z jízdy. Mnoha řidičům však brzy přestává stačit výkon jejich dvoulitrových atmosferických motorů a tak se pouští do různých experimentů, které mohou skončit s různými výsledky.
Dvojice sportovních vozů, kterým lidé často přezdívají Toybaru, nabízí elegantní křivky, skvělou ovladatelnost a "tak akorát" výkonu, aby si řidič mohl užít dostatek zábavy na klikatých okreskách, ale zároveň se nemusel bát o holý život.
Problém však nastává ve chvíli, kdy už jsou řidiči s autem sžití a jejich cca 200 koní, které produkuje atmosferický dvoulitrový čtyřválec, jim zkrátka přestane stačit. Možností jak navyšovat výkon je hned několik, od úprav stávajícího motoru až po kompletní výměnu pohonné jednotky.
Pokud se majitelé chtějí vydat tou jednodušší cestou, pak mohou sáhnout například po přeplňování od společnosti Cosworth. Získají tak kompletní řešení s kompresorem, instalačním materiálem, intercoolerem a řídící jednotkou, díky čemuž se výkon motoru rázem vyhoupne na cca 280 koní.
Pokud však nechcete trápit standardní motor přeplňováním a nemáte hluboko do kapsy, pak můžete sáhnout po úplně jiném motoru. To už například ukázal známý drifter Ryan Tuerck, který nechal do své Toyoty GT 86 implantovat motor z Ferrari 458, kterým je 4.5 litrová V8.
V případě českého "zabijáka Ferrari" se bavíme o Subaru BRZ, které dostalo vidlicový osmiválec LS3 z produkce společnosti GM. Vůz s českými registračními značkami, který křižoval ulice Monaka, tak podle webu CarScoops ukrývá pod kapotou cca 580 koní a 900 Nm točivého momentu.
Kromě výměny motoru však došlo i na vizuální úpravy. Díky novým blatníkům se vůz nafoukl do šířky, přibylo výrazné zadní křídlo a odvětrávání na kapotě. Úprav doznaly i nárazníky a prahy. V podbězích se pak ukrývají poměrně široká 19-palcová kola.
Vůz byl bohužel natočen jen během klidné jízdy po městě, ovšem nás by docela zajímalo, jak by se choval během ostré jízdy. Když totiž tvůrci Toybaru před časem vysvětlovali absenci přeplňovaných motorů, často hovořili o nutnosti výrazných úprav šasi, které by byly kvůli vyššímu výkonu potřebovalo vyztužit.
Přestavbu vozu však nedělal žádný amatér, ale známá italská společnost Brill Steel Motorsport, která sídlí ve městě Villorba. Jsme si tedy téměř jistí, že vůz bude propracovaný do posledního detailu. Vzhledem k českým registračním značkám navíc tiše doufáme, že se tohle BRZ brzy objeví i někdy blíž než v Monaku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.