Dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86 jsou skvělými sportovními vozy, které za relativně nízkou cenu dokáží nabídnout fantastický požitek z jízdy. Mnoha řidičům však brzy přestává stačit výkon jejich dvoulitrových atmosferických motorů a tak se pouští do různých experimentů, které mohou skončit s různými výsledky.
Dvojice sportovních vozů, kterým lidé často přezdívají Toybaru, nabízí elegantní křivky, skvělou ovladatelnost a "tak akorát" výkonu, aby si řidič mohl užít dostatek zábavy na klikatých okreskách, ale zároveň se nemusel bát o holý život.
Problém však nastává ve chvíli, kdy už jsou řidiči s autem sžití a jejich cca 200 koní, které produkuje atmosferický dvoulitrový čtyřválec, jim zkrátka přestane stačit. Možností jak navyšovat výkon je hned několik, od úprav stávajícího motoru až po kompletní výměnu pohonné jednotky.
Pokud se majitelé chtějí vydat tou jednodušší cestou, pak mohou sáhnout například po přeplňování od společnosti Cosworth. Získají tak kompletní řešení s kompresorem, instalačním materiálem, intercoolerem a řídící jednotkou, díky čemuž se výkon motoru rázem vyhoupne na cca 280 koní.
Pokud však nechcete trápit standardní motor přeplňováním a nemáte hluboko do kapsy, pak můžete sáhnout po úplně jiném motoru. To už například ukázal známý drifter Ryan Tuerck, který nechal do své Toyoty GT 86 implantovat motor z Ferrari 458, kterým je 4.5 litrová V8.
V případě českého "zabijáka Ferrari" se bavíme o Subaru BRZ, které dostalo vidlicový osmiválec LS3 z produkce společnosti GM. Vůz s českými registračními značkami, který křižoval ulice Monaka, tak podle webu CarScoops ukrývá pod kapotou cca 580 koní a 900 Nm točivého momentu.
Kromě výměny motoru však došlo i na vizuální úpravy. Díky novým blatníkům se vůz nafoukl do šířky, přibylo výrazné zadní křídlo a odvětrávání na kapotě. Úprav doznaly i nárazníky a prahy. V podbězích se pak ukrývají poměrně široká 19-palcová kola.
Vůz byl bohužel natočen jen během klidné jízdy po městě, ovšem nás by docela zajímalo, jak by se choval během ostré jízdy. Když totiž tvůrci Toybaru před časem vysvětlovali absenci přeplňovaných motorů, často hovořili o nutnosti výrazných úprav šasi, které by byly kvůli vyššímu výkonu potřebovalo vyztužit.
Přestavbu vozu však nedělal žádný amatér, ale známá italská společnost Brill Steel Motorsport, která sídlí ve městě Villorba. Jsme si tedy téměř jistí, že vůz bude propracovaný do posledního detailu. Vzhledem k českým registračním značkám navíc tiše doufáme, že se tohle BRZ brzy objeví i někdy blíž než v Monaku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?