Dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT86 jsou skvělými sportovními vozy, které za relativně nízkou cenu dokáží nabídnout fantastický požitek z jízdy. Mnoha řidičům však brzy přestává stačit výkon jejich dvoulitrových atmosferických motorů a tak se pouští do různých experimentů, které mohou skončit s různými výsledky.
Dvojice sportovních vozů, kterým lidé často přezdívají Toybaru, nabízí elegantní křivky, skvělou ovladatelnost a "tak akorát" výkonu, aby si řidič mohl užít dostatek zábavy na klikatých okreskách, ale zároveň se nemusel bát o holý život.
Problém však nastává ve chvíli, kdy už jsou řidiči s autem sžití a jejich cca 200 koní, které produkuje atmosferický dvoulitrový čtyřválec, jim zkrátka přestane stačit. Možností jak navyšovat výkon je hned několik, od úprav stávajícího motoru až po kompletní výměnu pohonné jednotky.
Pokud se majitelé chtějí vydat tou jednodušší cestou, pak mohou sáhnout například po přeplňování od společnosti Cosworth. Získají tak kompletní řešení s kompresorem, instalačním materiálem, intercoolerem a řídící jednotkou, díky čemuž se výkon motoru rázem vyhoupne na cca 280 koní.
Pokud však nechcete trápit standardní motor přeplňováním a nemáte hluboko do kapsy, pak můžete sáhnout po úplně jiném motoru. To už například ukázal známý drifter Ryan Tuerck, který nechal do své Toyoty GT 86 implantovat motor z Ferrari 458, kterým je 4.5 litrová V8.
V případě českého "zabijáka Ferrari" se bavíme o Subaru BRZ, které dostalo vidlicový osmiválec LS3 z produkce společnosti GM. Vůz s českými registračními značkami, který křižoval ulice Monaka, tak podle webu CarScoops ukrývá pod kapotou cca 580 koní a 900 Nm točivého momentu.
Kromě výměny motoru však došlo i na vizuální úpravy. Díky novým blatníkům se vůz nafoukl do šířky, přibylo výrazné zadní křídlo a odvětrávání na kapotě. Úprav doznaly i nárazníky a prahy. V podbězích se pak ukrývají poměrně široká 19-palcová kola.
Vůz byl bohužel natočen jen během klidné jízdy po městě, ovšem nás by docela zajímalo, jak by se choval během ostré jízdy. Když totiž tvůrci Toybaru před časem vysvětlovali absenci přeplňovaných motorů, často hovořili o nutnosti výrazných úprav šasi, které by byly kvůli vyššímu výkonu potřebovalo vyztužit.
Přestavbu vozu však nedělal žádný amatér, ale známá italská společnost Brill Steel Motorsport, která sídlí ve městě Villorba. Jsme si tedy téměř jistí, že vůz bude propracovaný do posledního detailu. Vzhledem k českým registračním značkám navíc tiše doufáme, že se tohle BRZ brzy objeví i někdy blíž než v Monaku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?