Volkswagen T-Rock je stále poměrně mladým modelem, kterého na silnicích zas tak často nepotkáte. Tuningová společnost ABT už si však vzala jeden kousek do parády a patřičně se na něm vyřádila. Výsledek podle některých připomíná zvýšený Golft GTi, ovšem názor ať si udělá každý sám.
Srovnávat kompaktní městské SUV, které bylo vyvíjeno hlavně s ohledem na styl a praktičnost, s tradičním hot-hatchem jako je GOLF GTI, je samozřejmě naprostá pošetilost. Úpravy společnosti ABT na nás však tímto stylem trochu působí, neboť už tak velmi elegantnímu SUV přidává na dravosti a dynamičnosti.
Základem úpravy bylo samozřejmě zvyšování výkonu. Zapomeňte však na větší turbodmychadlo, větší vstřiky nebo výměnu komponent, nárůstu výkonu o 38 koní (28 kW) a 40 Nm točivého momentu bylo dosaženo pouze pomocí speciálně naladěné řídící jednotky. Výkon se tak posunul na výsledných 228 koní (168 kW) a 360 Nm točivého momentu.
Motor samozřejmě spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která přenáší výkon na všechna čtyři kola. A jak už jsme v jednom z nedávných článků uváděli, pro nejlepší zužitkování výkonu nenajdete lepší kombinaci.
Standardní model zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 216 km/h. Úpravce ABT bohužel parametry po úpravě nezveřejnil, nicméně si troufáme odhadnout, že čas potřebný k překonání rychlosti 100 km/h mohl spadnou alespoň na hranici 7 sekund.
Další tradiční úpravou, na kterou jsme u ABT zvyklí, je instalace nových a obvykle i tužších pružin. V případě T-Rocu došlo k snížení na výsledných 40 mm, díky čemuž by měl být vzhled vozu více dynamický.
Trošku překvapivá je však absence body-kitu, neboť ABT se rozhodlo provést celou přestavbu co nejjednodušeji. Vzhled však silně ovlivní i široká paleta kol, ze kterých si může zájemce vybrat. Na výběr jsou disky velikosti od 18 do 20 palců, jejichž vzhled se dá upravit na přání zákazníka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?