Srovnávat kompaktní městské SUV, které bylo vyvíjeno hlavně s ohledem na styl a praktičnost, s tradičním hot-hatchem jako je GOLF GTI, je samozřejmě naprostá pošetilost. Úpravy společnosti ABT na nás však tímto stylem trochu působí, neboť už tak velmi elegantnímu SUV přidává na dravosti a dynamičnosti.
Základem úpravy bylo samozřejmě zvyšování výkonu. Zapomeňte však na větší turbodmychadlo, větší vstřiky nebo výměnu komponent, nárůstu výkonu o 38 koní (28 kW) a 40 Nm točivého momentu bylo dosaženo pouze pomocí speciálně naladěné řídící jednotky. Výkon se tak posunul na výsledných 228 koní (168 kW) a 360 Nm točivého momentu.
Motor samozřejmě spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která přenáší výkon na všechna čtyři kola. A jak už jsme v jednom z nedávných článků uváděli, pro nejlepší zužitkování výkonu nenajdete lepší kombinaci.
Standardní model zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 216 km/h. Úpravce ABT bohužel parametry po úpravě nezveřejnil, nicméně si troufáme odhadnout, že čas potřebný k překonání rychlosti 100 km/h mohl spadnou alespoň na hranici 7 sekund.
Další tradiční úpravou, na kterou jsme u ABT zvyklí, je instalace nových a obvykle i tužších pružin. V případě T-Rocu došlo k snížení na výsledných 40 mm, díky čemuž by měl být vzhled vozu více dynamický.
Trošku překvapivá je však absence body-kitu, neboť ABT se rozhodlo provést celou přestavbu co nejjednodušeji. Vzhled však silně ovlivní i široká paleta kol, ze kterých si může zájemce vybrat. Na výběr jsou disky velikosti od 18 do 20 palců, jejichž vzhled se dá upravit na přání zákazníka.