Volkswagen T-Rock je stále poměrně mladým modelem, kterého na silnicích zas tak často nepotkáte. Tuningová společnost ABT už si však vzala jeden kousek do parády a patřičně se na něm vyřádila. Výsledek podle některých připomíná zvýšený Golft GTi, ovšem názor ať si udělá každý sám.
Srovnávat kompaktní městské SUV, které bylo vyvíjeno hlavně s ohledem na styl a praktičnost, s tradičním hot-hatchem jako je GOLF GTI, je samozřejmě naprostá pošetilost. Úpravy společnosti ABT na nás však tímto stylem trochu působí, neboť už tak velmi elegantnímu SUV přidává na dravosti a dynamičnosti.
Základem úpravy bylo samozřejmě zvyšování výkonu. Zapomeňte však na větší turbodmychadlo, větší vstřiky nebo výměnu komponent, nárůstu výkonu o 38 koní (28 kW) a 40 Nm točivého momentu bylo dosaženo pouze pomocí speciálně naladěné řídící jednotky. Výkon se tak posunul na výsledných 228 koní (168 kW) a 360 Nm točivého momentu.
Motor samozřejmě spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která přenáší výkon na všechna čtyři kola. A jak už jsme v jednom z nedávných článků uváděli, pro nejlepší zužitkování výkonu nenajdete lepší kombinaci.
Standardní model zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 216 km/h. Úpravce ABT bohužel parametry po úpravě nezveřejnil, nicméně si troufáme odhadnout, že čas potřebný k překonání rychlosti 100 km/h mohl spadnou alespoň na hranici 7 sekund.
Další tradiční úpravou, na kterou jsme u ABT zvyklí, je instalace nových a obvykle i tužších pružin. V případě T-Rocu došlo k snížení na výsledných 40 mm, díky čemuž by měl být vzhled vozu více dynamický.
Trošku překvapivá je však absence body-kitu, neboť ABT se rozhodlo provést celou přestavbu co nejjednodušeji. Vzhled však silně ovlivní i široká paleta kol, ze kterých si může zájemce vybrat. Na výběr jsou disky velikosti od 18 do 20 palců, jejichž vzhled se dá upravit na přání zákazníka.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.