Volkswagen T-Rock je stále poměrně mladým modelem, kterého na silnicích zas tak často nepotkáte. Tuningová společnost ABT už si však vzala jeden kousek do parády a patřičně se na něm vyřádila. Výsledek podle některých připomíná zvýšený Golft GTi, ovšem názor ať si udělá každý sám.
Srovnávat kompaktní městské SUV, které bylo vyvíjeno hlavně s ohledem na styl a praktičnost, s tradičním hot-hatchem jako je GOLF GTI, je samozřejmě naprostá pošetilost. Úpravy společnosti ABT na nás však tímto stylem trochu působí, neboť už tak velmi elegantnímu SUV přidává na dravosti a dynamičnosti.
Základem úpravy bylo samozřejmě zvyšování výkonu. Zapomeňte však na větší turbodmychadlo, větší vstřiky nebo výměnu komponent, nárůstu výkonu o 38 koní (28 kW) a 40 Nm točivého momentu bylo dosaženo pouze pomocí speciálně naladěné řídící jednotky. Výkon se tak posunul na výsledných 228 koní (168 kW) a 360 Nm točivého momentu.
Motor samozřejmě spolupracuje se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG, která přenáší výkon na všechna čtyři kola. A jak už jsme v jednom z nedávných článků uváděli, pro nejlepší zužitkování výkonu nenajdete lepší kombinaci.
Standardní model zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 7.2 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 216 km/h. Úpravce ABT bohužel parametry po úpravě nezveřejnil, nicméně si troufáme odhadnout, že čas potřebný k překonání rychlosti 100 km/h mohl spadnou alespoň na hranici 7 sekund.
Další tradiční úpravou, na kterou jsme u ABT zvyklí, je instalace nových a obvykle i tužších pružin. V případě T-Rocu došlo k snížení na výsledných 40 mm, díky čemuž by měl být vzhled vozu více dynamický.
Trošku překvapivá je však absence body-kitu, neboť ABT se rozhodlo provést celou přestavbu co nejjednodušeji. Vzhled však silně ovlivní i široká paleta kol, ze kterých si může zájemce vybrat. Na výběr jsou disky velikosti od 18 do 20 palců, jejichž vzhled se dá upravit na přání zákazníka.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.
Dvaatřicetiletý jezdec ze Zlína se v rally pohybuje od roku 2014. Letos usedne opět do vozu Opel Corsa Rally 4. Využili jsme pauzu mezi závody a zeptali se jej mimo jiné, na soupeření se svým bratrem Janem Surovičem, který se v rally také pohybuje.
Šestatřicetiletý Michal Srb patři do rallysprintového inventáře. O tom, že je rychlý, přesvědčil už mnohokrát, ale občas mu chybělo potřebné štěstí. Vloni to opět cinklo a „Majkl“ získal cenný skalp do své sbírky.