Jen pár dnů po odhalení prvních oficiálních fotografií omlazené Škody Fabia se dočkáváme i podoby její ostré varianty RS, ovšem pouze v grafickém ztvárnění. To má na svědomí známý virtuální úpravce X-Tomi Design a jako vždy si s ním patřičně vyhrál.
X-Tomi Design už nám v minulosti naservíroval několik zdařilých návrhů Škodovek a tentokrát si dal opět záležet. Jako předloha mu posloužila jedna z oficiálních fotografií, ovšem původně červenou barvu nahradil klasicky modrým škodováckým lakem.
Následovala klasická úprava v podobě agresivních nárazníků, výrazné černé masky chladiče s charakteristickým logem, načerno lakovaná střecha a v podbězích jsou kola, která známe z Octavie RS. Upravená Fabia tedy rozhodně nevypadá zle, o to větší je tedy škoda, že se ji nikdy nedočkáme.
Automobilka už dříve prohlásila, že ostrá Fabia jednoduše není v plánu. To ale každého milovníka ostrých hatchbacků musí zamrzet, neboť Fabia sdílí platformu s minulou generací VW Polo. Pod její kapotu by se tak dal snadno nastěhovat 1.8 litrový přeplňovaný motor TSI, se kterým by jistě byla spousta srandy.
S výkonem přes 190 koní to zní báječně, ovšem pak už by Fabia nabízela víc výkonu, než například naftová Octavia RS. Největším problémem však zůstává celkový úbytek malých zábavných aut z koncernu VW. Stejně, jako Škoda přišla o ostrou Fabii, totiž před časem přišel i španělský Seat o ostrou Ibizu Cupra.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?