Jen pár dnů po odhalení prvních oficiálních fotografií omlazené Škody Fabia se dočkáváme i podoby její ostré varianty RS, ovšem pouze v grafickém ztvárnění. To má na svědomí známý virtuální úpravce X-Tomi Design a jako vždy si s ním patřičně vyhrál.
X-Tomi Design už nám v minulosti naservíroval několik zdařilých návrhů Škodovek a tentokrát si dal opět záležet. Jako předloha mu posloužila jedna z oficiálních fotografií, ovšem původně červenou barvu nahradil klasicky modrým škodováckým lakem.
Následovala klasická úprava v podobě agresivních nárazníků, výrazné černé masky chladiče s charakteristickým logem, načerno lakovaná střecha a v podbězích jsou kola, která známe z Octavie RS. Upravená Fabia tedy rozhodně nevypadá zle, o to větší je tedy škoda, že se ji nikdy nedočkáme.
Automobilka už dříve prohlásila, že ostrá Fabia jednoduše není v plánu. To ale každého milovníka ostrých hatchbacků musí zamrzet, neboť Fabia sdílí platformu s minulou generací VW Polo. Pod její kapotu by se tak dal snadno nastěhovat 1.8 litrový přeplňovaný motor TSI, se kterým by jistě byla spousta srandy.
S výkonem přes 190 koní to zní báječně, ovšem pak už by Fabia nabízela víc výkonu, než například naftová Octavia RS. Největším problémem však zůstává celkový úbytek malých zábavných aut z koncernu VW. Stejně, jako Škoda přišla o ostrou Fabii, totiž před časem přišel i španělský Seat o ostrou Ibizu Cupra.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.