Jen pár dnů po odhalení prvních oficiálních fotografií omlazené Škody Fabia se dočkáváme i podoby její ostré varianty RS, ovšem pouze v grafickém ztvárnění. To má na svědomí známý virtuální úpravce X-Tomi Design a jako vždy si s ním patřičně vyhrál.
X-Tomi Design už nám v minulosti naservíroval několik zdařilých návrhů Škodovek a tentokrát si dal opět záležet. Jako předloha mu posloužila jedna z oficiálních fotografií, ovšem původně červenou barvu nahradil klasicky modrým škodováckým lakem.
Následovala klasická úprava v podobě agresivních nárazníků, výrazné černé masky chladiče s charakteristickým logem, načerno lakovaná střecha a v podbězích jsou kola, která známe z Octavie RS. Upravená Fabia tedy rozhodně nevypadá zle, o to větší je tedy škoda, že se ji nikdy nedočkáme.
Automobilka už dříve prohlásila, že ostrá Fabia jednoduše není v plánu. To ale každého milovníka ostrých hatchbacků musí zamrzet, neboť Fabia sdílí platformu s minulou generací VW Polo. Pod její kapotu by se tak dal snadno nastěhovat 1.8 litrový přeplňovaný motor TSI, se kterým by jistě byla spousta srandy.
S výkonem přes 190 koní to zní báječně, ovšem pak už by Fabia nabízela víc výkonu, než například naftová Octavia RS. Největším problémem však zůstává celkový úbytek malých zábavných aut z koncernu VW. Stejně, jako Škoda přišla o ostrou Fabii, totiž před časem přišel i španělský Seat o ostrou Ibizu Cupra.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.