Po silnicích se pohybuje mnoho bláznivých kreací, nicméně autor téhle by si zasloužil uznalé poplácání po zádech a poté nejspíš psychiatrickou péči. Z rodinného kombíku totiž vytvořil pick-up, na jehož korbu připevnil výkonný proudový motor Rolls Royce. Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že tohle monstrum může legálně na silnice.
Vůz, na který se teď díváte, byl před lety klasickým rodinným kombíkem MG ZT s 2.5 litrovým motorem V6 vpředu, ovšem mnohem víc zábavy se teď nachází v zadní části vozu. Majitel totiž odřízl střechu a vytvořil z vozu pick-up se dvěma sedačkami. Nečekejte však, že byste dozadu složili jakýkoliv náklad. Většinu prostoru totiž zabírá funkční proudový motor.
Je to neuvěřitelné, ale tenhle vůz může skutečně legálně na silnice, tedy alespoň za předpokladu, že monstrum na jeho korbě neroztočíte. Proudový motor Rolls-Royce má vlastní palivovou nádrž, vlastní palivovou pumpu a spalovat dokáže kerosin i diesel. Jeho maximální výkon pak má dosahovat až 35 000 otáček za minutu.
K jeho nastartování přitom ani nepotřebujete žádné velké manévry, stačí pouze přepnout pár vypínačů a stisknout startovací tlačítko. Sám majitel se prý zatím odhodlal pouštět motor pouze na volnoběh a i tak se mělo jednat o děsivý zážitek. A my se vůbec nedivíme. Mnohem bezpečnější tak bude bude využívat standardní šestiválec pod kapotou, který má najeto cca 151 200 kilometrů.
Kromě netradiční karoserie a krajně neobvyklého nákladu na korbě je však vůz v překvapivě dobré kondici, což potvrzuje nedávno prodloužená MOT, tedy obdoba naší STK. Navíc má vůz upravený sportovní podvozek a upravené sání.
Tedy to všechno nám o vozu tvrdí jeho majitel na eBay, kde se vůz prodával a nakonec i úspěšně prodal za 7200 liber, tedy cca 207 000 Kč. Během aukce přitom padlo téměř neuvěřitelných 117 příhozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.