Po silnicích se pohybuje mnoho bláznivých kreací, nicméně autor téhle by si zasloužil uznalé poplácání po zádech a poté nejspíš psychiatrickou péči. Z rodinného kombíku totiž vytvořil pick-up, na jehož korbu připevnil výkonný proudový motor Rolls Royce. Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že tohle monstrum může legálně na silnice.
Vůz, na který se teď díváte, byl před lety klasickým rodinným kombíkem MG ZT s 2.5 litrovým motorem V6 vpředu, ovšem mnohem víc zábavy se teď nachází v zadní části vozu. Majitel totiž odřízl střechu a vytvořil z vozu pick-up se dvěma sedačkami. Nečekejte však, že byste dozadu složili jakýkoliv náklad. Většinu prostoru totiž zabírá funkční proudový motor.
Je to neuvěřitelné, ale tenhle vůz může skutečně legálně na silnice, tedy alespoň za předpokladu, že monstrum na jeho korbě neroztočíte. Proudový motor Rolls-Royce má vlastní palivovou nádrž, vlastní palivovou pumpu a spalovat dokáže kerosin i diesel. Jeho maximální výkon pak má dosahovat až 35 000 otáček za minutu.
K jeho nastartování přitom ani nepotřebujete žádné velké manévry, stačí pouze přepnout pár vypínačů a stisknout startovací tlačítko. Sám majitel se prý zatím odhodlal pouštět motor pouze na volnoběh a i tak se mělo jednat o děsivý zážitek. A my se vůbec nedivíme. Mnohem bezpečnější tak bude bude využívat standardní šestiválec pod kapotou, který má najeto cca 151 200 kilometrů.
Kromě netradiční karoserie a krajně neobvyklého nákladu na korbě je však vůz v překvapivě dobré kondici, což potvrzuje nedávno prodloužená MOT, tedy obdoba naší STK. Navíc má vůz upravený sportovní podvozek a upravené sání.
Tedy to všechno nám o vozu tvrdí jeho majitel na eBay, kde se vůz prodával a nakonec i úspěšně prodal za 7200 liber, tedy cca 207 000 Kč. Během aukce přitom padlo téměř neuvěřitelných 117 příhozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.