Po silnicích se pohybuje mnoho bláznivých kreací, nicméně autor téhle by si zasloužil uznalé poplácání po zádech a poté nejspíš psychiatrickou péči. Z rodinného kombíku totiž vytvořil pick-up, na jehož korbu připevnil výkonný proudový motor Rolls Royce. Třešničkou na dortu je pak skutečnost, že tohle monstrum může legálně na silnice.
Vůz, na který se teď díváte, byl před lety klasickým rodinným kombíkem MG ZT s 2.5 litrovým motorem V6 vpředu, ovšem mnohem víc zábavy se teď nachází v zadní části vozu. Majitel totiž odřízl střechu a vytvořil z vozu pick-up se dvěma sedačkami. Nečekejte však, že byste dozadu složili jakýkoliv náklad. Většinu prostoru totiž zabírá funkční proudový motor.
Je to neuvěřitelné, ale tenhle vůz může skutečně legálně na silnice, tedy alespoň za předpokladu, že monstrum na jeho korbě neroztočíte. Proudový motor Rolls-Royce má vlastní palivovou nádrž, vlastní palivovou pumpu a spalovat dokáže kerosin i diesel. Jeho maximální výkon pak má dosahovat až 35 000 otáček za minutu.
K jeho nastartování přitom ani nepotřebujete žádné velké manévry, stačí pouze přepnout pár vypínačů a stisknout startovací tlačítko. Sám majitel se prý zatím odhodlal pouštět motor pouze na volnoběh a i tak se mělo jednat o děsivý zážitek. A my se vůbec nedivíme. Mnohem bezpečnější tak bude bude využívat standardní šestiválec pod kapotou, který má najeto cca 151 200 kilometrů.
Kromě netradiční karoserie a krajně neobvyklého nákladu na korbě je však vůz v překvapivě dobré kondici, což potvrzuje nedávno prodloužená MOT, tedy obdoba naší STK. Navíc má vůz upravený sportovní podvozek a upravené sání.
Tedy to všechno nám o vozu tvrdí jeho majitel na eBay, kde se vůz prodával a nakonec i úspěšně prodal za 7200 liber, tedy cca 207 000 Kč. Během aukce přitom padlo téměř neuvěřitelných 117 příhozů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?