Když se v roce 2005 objevila pátá generace Fordu Mustang, znamenalo to pro Ford ohromný krok vpřed. Jeho design vypadal skvostně a jeho motory i jízdní vlastnosti sklízely vesměs chválu. I z těchto důvodů tedy nechápeme, proč se někdo proboha rozhodl znetvořit vcelku elegantní tvary pravého amerického "muscle car" něčím podobně otřesným
Základem této děsivě vyhlížející přestavby se stal Ford Mustang z roku 2007, který si prošel menší kolizí. Místo drobných oprav se však jeho majitel rozhodl pro přestavbu, jejímž následkem vypadá předek vozu jako znetvořený Lotus Elise a zadní část dostala "křidélka" po vzoru Cadillacu.
Podle prodejce je však body-kit kompletně ruční prací a téměř vše je poctivě vytvořeno z plechu, tedy až na pár výjimek, mezi které patří dekorace na dveřích, střeše a kufru. Co se přepracovaných světel týče, ty přední pochází z Lotusu Elise (2008) a ty zadní z Cadillacu (1989).
Pokud doufáte, že se něco zajímavého ukrývá alespoň pod kapotou, nejspíš vás zklameme. Místo poctivého osmiválce se zde ukrývá menší V6, jehož nedostatek výkonu kompenzuje alespoň kompresor značky Vortex. Mezi dalšími zajímavostmi pak prodejce uvádí výklopnou kapotu a dálkové otvírání dveří.
Vůz však není žádnou novinkou, již v roce 2013 se ho někdo snažil zbavit za těžko uvěřitelných 32 500 dolarů (689 000 Kč), nicméně nyní nastavil prodejce na Craiglistu o něco přijatelnější cenovku: 5 995 dolarů (127 000 Kč).
Pokud však za něj někdo podobné peníze dá, buď by ho měl vrátit do původního stavu (což se finančně rozhodně nevyplatí), nebo alespoň zachránit užitečné součástky a ukončit utrpení této podivnosti na vrakovišti.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?