Když se v roce 2005 objevila pátá generace Fordu Mustang, znamenalo to pro Ford ohromný krok vpřed. Jeho design vypadal skvostně a jeho motory i jízdní vlastnosti sklízely vesměs chválu. I z těchto důvodů tedy nechápeme, proč se někdo proboha rozhodl znetvořit vcelku elegantní tvary pravého amerického "muscle car" něčím podobně otřesným
Základem této děsivě vyhlížející přestavby se stal Ford Mustang z roku 2007, který si prošel menší kolizí. Místo drobných oprav se však jeho majitel rozhodl pro přestavbu, jejímž následkem vypadá předek vozu jako znetvořený Lotus Elise a zadní část dostala "křidélka" po vzoru Cadillacu.
Podle prodejce je však body-kit kompletně ruční prací a téměř vše je poctivě vytvořeno z plechu, tedy až na pár výjimek, mezi které patří dekorace na dveřích, střeše a kufru. Co se přepracovaných světel týče, ty přední pochází z Lotusu Elise (2008) a ty zadní z Cadillacu (1989).
Pokud doufáte, že se něco zajímavého ukrývá alespoň pod kapotou, nejspíš vás zklameme. Místo poctivého osmiválce se zde ukrývá menší V6, jehož nedostatek výkonu kompenzuje alespoň kompresor značky Vortex. Mezi dalšími zajímavostmi pak prodejce uvádí výklopnou kapotu a dálkové otvírání dveří.
Vůz však není žádnou novinkou, již v roce 2013 se ho někdo snažil zbavit za těžko uvěřitelných 32 500 dolarů (689 000 Kč), nicméně nyní nastavil prodejce na Craiglistu o něco přijatelnější cenovku: 5 995 dolarů (127 000 Kč).
Pokud však za něj někdo podobné peníze dá, buď by ho měl vrátit do původního stavu (což se finančně rozhodně nevyplatí), nebo alespoň zachránit užitečné součástky a ukončit utrpení této podivnosti na vrakovišti.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.