Vozy značky Rolls-Royce se již desítky let řadí k tomu nejlepší a hlavně nejhonosnějšímu na silnicích. Jejich okázalost a kultivovanost někdy působí jak z jiného světa a jejich majitelé je prakticky nikdy neřídí. Mezi všemi těmito symboly luxusu se však najde i jedna černá ovce, ze které jde čirá hrůza
Za stvořením tohohle netvora stojí jistý Corbin Goodwin, který se před lety proslavil stavbou podobně extrémní Mazdy RX-7 s označením "Zero-F*cks-given", která byla podobně hrůzostrašná a dokázala děsit i zkušené řidiče. Její podstatou však byl zážitek z jízdy a ten byl jedinečný - čas od času se sice auto snažilo svého řidiče zabít, ale nikdy s ním nebyla nuda.
A přesně v tom samém duchu se nese přestavba kdysi honosného Rolls-Royce Silver Shadow II z roku 1978, který místo zážitků z poklidného cestování v maximálním luxusu nabízí spíše hrůzostrašné zážitky z obřího výkonu, zavařeného diferenciálu, hororového interiéru a post-apokalyptické karoserie.
Začněme ale od začátku - a to doslova. Celá podstat unikátnosti tohoto vozu se totiž ukrývá pod jeho kapotou. Zde sice zůstal majestátní a léty prověřený 6.75 litrový motor V8, ovšem Corbin k němu přidal ještě dvě turbodmychadla a manuální čtyřstupňovou převodovku ze starého pick-upu Ford F-250.
A protože motorový prostor nebyl nafukovací, muselo se v něm udělat místo přesunutím chladiče, který se přestěhoval až do kufru. Tím začalo první velkolepé řezání karoserie a přidávání trubek na kapotu, sloupky i střechu. Právě těmito trubkami totiž proudí voda mezi motorem a chladičem, který je nainstalován hned za podběhem pravého zadního kola a vzduch k němu přivádí obrovská orezlá bedna se znakem RAF.
Další řezání si vyžádala montáž výfuku, který je kvůli turbodmychadlům vyveden z karoserie ještě před pravým předním kolem a poté je po blatníku veden až za kolo. Posledním hřebíčkem do rakve elegance je pak mezichladič stlačeného vzduchu, který je umístěn pod charakteristickou mřížkou chladiče, která musela být kvůli přívodu vzduchu rozříznuta. Přívod vzduchu z mezichladiče do motoru je pak opět řešen exteriérem a bylo kvůli němu opět řezáno do kapoty.
Zbytek úprav už je proti těmto extrémním zásahům v podstatě nudný, přesto stojí za zmínku. Například podvozek dostal kromě již zmíněného zavařeného diferenciálu ještě speciální odpružení, které je původně určeno pro off-roady, a kola z Porsche Panamera.
Interiér pak připomíná záběry hororového domu. Zadní část vozu sice zůstala víceméně stejná, nicméně vpředu se odehrála řada změn. Z původních budíků toho příliš nezbylo, z palubní desky ční řadící páka s dřevěnou panenkou, sedačky jsou závodní skořepiny, inu chaos.
Vůz se objevil i v jednom z dílů YouTube pořadu TheSmokingTire, kde si ho vyzkoušel známý motoristický novinář Matt Farah, který si před lety vyzkoušel i onu děsivou Mazdu RX-7. A podobně jako v případě Mazdy, i jízda s tímto 400 koňovým Rollsem byla jedinečná a úchvatná.
Corbin už však nebude majitelem Trolls-Roycu příliš dlouho, neboť se vůz momentálně nachází na aukčním webu Bring a Trailer, kde si na něj přihodilo již 11 lidí a současná cena činí 6,969 dolarů (cca 148 000 Kč). Během zbývajících 5 dnů a 12 hodin se však může částka ještě výrazně zvýšit.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.