Vozy značky Rolls-Royce se již desítky let řadí k tomu nejlepší a hlavně nejhonosnějšímu na silnicích. Jejich okázalost a kultivovanost někdy působí jak z jiného světa a jejich majitelé je prakticky nikdy neřídí. Mezi všemi těmito symboly luxusu se však najde i jedna černá ovce, ze které jde čirá hrůza
Za stvořením tohohle netvora stojí jistý Corbin Goodwin, který se před lety proslavil stavbou podobně extrémní Mazdy RX-7 s označením "Zero-F*cks-given", která byla podobně hrůzostrašná a dokázala děsit i zkušené řidiče. Její podstatou však byl zážitek z jízdy a ten byl jedinečný - čas od času se sice auto snažilo svého řidiče zabít, ale nikdy s ním nebyla nuda.
A přesně v tom samém duchu se nese přestavba kdysi honosného Rolls-Royce Silver Shadow II z roku 1978, který místo zážitků z poklidného cestování v maximálním luxusu nabízí spíše hrůzostrašné zážitky z obřího výkonu, zavařeného diferenciálu, hororového interiéru a post-apokalyptické karoserie.
Začněme ale od začátku - a to doslova. Celá podstat unikátnosti tohoto vozu se totiž ukrývá pod jeho kapotou. Zde sice zůstal majestátní a léty prověřený 6.75 litrový motor V8, ovšem Corbin k němu přidal ještě dvě turbodmychadla a manuální čtyřstupňovou převodovku ze starého pick-upu Ford F-250.
A protože motorový prostor nebyl nafukovací, muselo se v něm udělat místo přesunutím chladiče, který se přestěhoval až do kufru. Tím začalo první velkolepé řezání karoserie a přidávání trubek na kapotu, sloupky i střechu. Právě těmito trubkami totiž proudí voda mezi motorem a chladičem, který je nainstalován hned za podběhem pravého zadního kola a vzduch k němu přivádí obrovská orezlá bedna se znakem RAF.
Další řezání si vyžádala montáž výfuku, který je kvůli turbodmychadlům vyveden z karoserie ještě před pravým předním kolem a poté je po blatníku veden až za kolo. Posledním hřebíčkem do rakve elegance je pak mezichladič stlačeného vzduchu, který je umístěn pod charakteristickou mřížkou chladiče, která musela být kvůli přívodu vzduchu rozříznuta. Přívod vzduchu z mezichladiče do motoru je pak opět řešen exteriérem a bylo kvůli němu opět řezáno do kapoty.
Zbytek úprav už je proti těmto extrémním zásahům v podstatě nudný, přesto stojí za zmínku. Například podvozek dostal kromě již zmíněného zavařeného diferenciálu ještě speciální odpružení, které je původně určeno pro off-roady, a kola z Porsche Panamera.
Interiér pak připomíná záběry hororového domu. Zadní část vozu sice zůstala víceméně stejná, nicméně vpředu se odehrála řada změn. Z původních budíků toho příliš nezbylo, z palubní desky ční řadící páka s dřevěnou panenkou, sedačky jsou závodní skořepiny, inu chaos.
Vůz se objevil i v jednom z dílů YouTube pořadu TheSmokingTire, kde si ho vyzkoušel známý motoristický novinář Matt Farah, který si před lety vyzkoušel i onu děsivou Mazdu RX-7. A podobně jako v případě Mazdy, i jízda s tímto 400 koňovým Rollsem byla jedinečná a úchvatná.
Corbin už však nebude majitelem Trolls-Roycu příliš dlouho, neboť se vůz momentálně nachází na aukčním webu Bring a Trailer, kde si na něj přihodilo již 11 lidí a současná cena činí 6,969 dolarů (cca 148 000 Kč). Během zbývajících 5 dnů a 12 hodin se však může částka ještě výrazně zvýšit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?