Vozy značky Rolls-Royce se již desítky let řadí k tomu nejlepší a hlavně nejhonosnějšímu na silnicích. Jejich okázalost a kultivovanost někdy působí jak z jiného světa a jejich majitelé je prakticky nikdy neřídí. Mezi všemi těmito symboly luxusu se však najde i jedna černá ovce, ze které jde čirá hrůza
Za stvořením tohohle netvora stojí jistý Corbin Goodwin, který se před lety proslavil stavbou podobně extrémní Mazdy RX-7 s označením "Zero-F*cks-given", která byla podobně hrůzostrašná a dokázala děsit i zkušené řidiče. Její podstatou však byl zážitek z jízdy a ten byl jedinečný - čas od času se sice auto snažilo svého řidiče zabít, ale nikdy s ním nebyla nuda.
A přesně v tom samém duchu se nese přestavba kdysi honosného Rolls-Royce Silver Shadow II z roku 1978, který místo zážitků z poklidného cestování v maximálním luxusu nabízí spíše hrůzostrašné zážitky z obřího výkonu, zavařeného diferenciálu, hororového interiéru a post-apokalyptické karoserie.
Začněme ale od začátku - a to doslova. Celá podstat unikátnosti tohoto vozu se totiž ukrývá pod jeho kapotou. Zde sice zůstal majestátní a léty prověřený 6.75 litrový motor V8, ovšem Corbin k němu přidal ještě dvě turbodmychadla a manuální čtyřstupňovou převodovku ze starého pick-upu Ford F-250.
A protože motorový prostor nebyl nafukovací, muselo se v něm udělat místo přesunutím chladiče, který se přestěhoval až do kufru. Tím začalo první velkolepé řezání karoserie a přidávání trubek na kapotu, sloupky i střechu. Právě těmito trubkami totiž proudí voda mezi motorem a chladičem, který je nainstalován hned za podběhem pravého zadního kola a vzduch k němu přivádí obrovská orezlá bedna se znakem RAF.
Další řezání si vyžádala montáž výfuku, který je kvůli turbodmychadlům vyveden z karoserie ještě před pravým předním kolem a poté je po blatníku veden až za kolo. Posledním hřebíčkem do rakve elegance je pak mezichladič stlačeného vzduchu, který je umístěn pod charakteristickou mřížkou chladiče, která musela být kvůli přívodu vzduchu rozříznuta. Přívod vzduchu z mezichladiče do motoru je pak opět řešen exteriérem a bylo kvůli němu opět řezáno do kapoty.
Zbytek úprav už je proti těmto extrémním zásahům v podstatě nudný, přesto stojí za zmínku. Například podvozek dostal kromě již zmíněného zavařeného diferenciálu ještě speciální odpružení, které je původně určeno pro off-roady, a kola z Porsche Panamera.
Interiér pak připomíná záběry hororového domu. Zadní část vozu sice zůstala víceméně stejná, nicméně vpředu se odehrála řada změn. Z původních budíků toho příliš nezbylo, z palubní desky ční řadící páka s dřevěnou panenkou, sedačky jsou závodní skořepiny, inu chaos.
Vůz se objevil i v jednom z dílů YouTube pořadu TheSmokingTire, kde si ho vyzkoušel známý motoristický novinář Matt Farah, který si před lety vyzkoušel i onu děsivou Mazdu RX-7. A podobně jako v případě Mazdy, i jízda s tímto 400 koňovým Rollsem byla jedinečná a úchvatná.
Corbin už však nebude majitelem Trolls-Roycu příliš dlouho, neboť se vůz momentálně nachází na aukčním webu Bring a Trailer, kde si na něj přihodilo již 11 lidí a současná cena činí 6,969 dolarů (cca 148 000 Kč). Během zbývajících 5 dnů a 12 hodin se však může částka ještě výrazně zvýšit.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?