Fiat 500 patří už několik desetiletí k fenomenálním městským vozítkům, které v ostrých variantách jako například Abarth dokáží nabídnout i trochu té správné řidičské zábavy. I z toho důvodu se stala pětistovka cílem mnoha tuningových společností, které z této nákupní tašky ždímají maximum. Ještě nikdo však nezašel tak daleko, jako Romeo Ferraris.
Právě tato milánská tuningová společnost totiž stojí za projektem nazvaným "Cinquone Qatar", jehož podstatou bylo vylepšení standardní pětistovky snad vším, co se jim podařilo na dílně najít. Z praktické nákupní tašky se tak stala raketová nákupní taška ideální pro zámožné a znuděné šejky.
Pod agresivně vyhlížející rozšířenou karoserií se ukrývá motor o výkonu 248 koní, který je doplněn o zakázkově vyrobený výfuk. O krocení vysokých rychlostí se pak starají značně předimenzované brzdy v podbězích a lepší ovladatelnosti výraznou mírou pomáhají nastavitelné tlumiče Bilstein.
V interiéru pak vládne čirý luxus. Kožené čalounění je vyvedeno v barevných odstínech burgundské červené a bíle, zatímco dekorativní obložení výdechů ventilace a tlačítek je zlaté. Vzadu už ale tolik luxusu nečekejte, zadní lavici totiž nahradil bezpečnostní rám a držák na dvojici závodnických přileb.
Bystrému pozorovateli pak na fotkách jistě neušla ani drobnost, kterou je držák dvou vysokých skleniček (pravděpodobně na šampaňské) ve středové konzoli palubní desky. Pro řidiče poněkud nepraktické, nicméně na spolujezdkyni tím jistě uděláte dojem jako James Bond.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?