Fiat 500 patří už několik desetiletí k fenomenálním městským vozítkům, které v ostrých variantách jako například Abarth dokáží nabídnout i trochu té správné řidičské zábavy. I z toho důvodu se stala pětistovka cílem mnoha tuningových společností, které z této nákupní tašky ždímají maximum. Ještě nikdo však nezašel tak daleko, jako Romeo Ferraris.
Právě tato milánská tuningová společnost totiž stojí za projektem nazvaným "Cinquone Qatar", jehož podstatou bylo vylepšení standardní pětistovky snad vším, co se jim podařilo na dílně najít. Z praktické nákupní tašky se tak stala raketová nákupní taška ideální pro zámožné a znuděné šejky.
Pod agresivně vyhlížející rozšířenou karoserií se ukrývá motor o výkonu 248 koní, který je doplněn o zakázkově vyrobený výfuk. O krocení vysokých rychlostí se pak starají značně předimenzované brzdy v podbězích a lepší ovladatelnosti výraznou mírou pomáhají nastavitelné tlumiče Bilstein.
V interiéru pak vládne čirý luxus. Kožené čalounění je vyvedeno v barevných odstínech burgundské červené a bíle, zatímco dekorativní obložení výdechů ventilace a tlačítek je zlaté. Vzadu už ale tolik luxusu nečekejte, zadní lavici totiž nahradil bezpečnostní rám a držák na dvojici závodnických přileb.
Bystrému pozorovateli pak na fotkách jistě neušla ani drobnost, kterou je držák dvou vysokých skleniček (pravděpodobně na šampaňské) ve středové konzoli palubní desky. Pro řidiče poněkud nepraktické, nicméně na spolujezdkyni tím jistě uděláte dojem jako James Bond.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?