Fiat 500 patří už několik desetiletí k fenomenálním městským vozítkům, které v ostrých variantách jako například Abarth dokáží nabídnout i trochu té správné řidičské zábavy. I z toho důvodu se stala pětistovka cílem mnoha tuningových společností, které z této nákupní tašky ždímají maximum. Ještě nikdo však nezašel tak daleko, jako Romeo Ferraris.
Právě tato milánská tuningová společnost totiž stojí za projektem nazvaným "Cinquone Qatar", jehož podstatou bylo vylepšení standardní pětistovky snad vším, co se jim podařilo na dílně najít. Z praktické nákupní tašky se tak stala raketová nákupní taška ideální pro zámožné a znuděné šejky.
Pod agresivně vyhlížející rozšířenou karoserií se ukrývá motor o výkonu 248 koní, který je doplněn o zakázkově vyrobený výfuk. O krocení vysokých rychlostí se pak starají značně předimenzované brzdy v podbězích a lepší ovladatelnosti výraznou mírou pomáhají nastavitelné tlumiče Bilstein.
V interiéru pak vládne čirý luxus. Kožené čalounění je vyvedeno v barevných odstínech burgundské červené a bíle, zatímco dekorativní obložení výdechů ventilace a tlačítek je zlaté. Vzadu už ale tolik luxusu nečekejte, zadní lavici totiž nahradil bezpečnostní rám a držák na dvojici závodnických přileb.
Bystrému pozorovateli pak na fotkách jistě neušla ani drobnost, kterou je držák dvou vysokých skleniček (pravděpodobně na šampaňské) ve středové konzoli palubní desky. Pro řidiče poněkud nepraktické, nicméně na spolujezdkyni tím jistě uděláte dojem jako James Bond.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?