Volkswagen Amarok 6x6? Je jen otázkou času, než tohle monstrum někdo postaví

Volkswagen Amarok 6x6 (autor: Spdesignsest)
Volkswagen Amarok 6x6 (autor: Spdesignsest), foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. listopadu 2017 15:29
Sdílej:

Volkswagen Amarok se na trhu pohybuje již od roku 2009, přičemž prvních velkých změn doznal teprve v minulém roce, kdy prošel lehkou modernizací, která přinesla hlavně tolik chybějící motor V6. S největší pravděpodobností se tak v nejbližších letec nedočkáme žádných novinek, ačkoliv jedna možnost by tu byla.

Mezi automobily z kategorie Pick-up se totiž rozmohl nový trend, kterým je přidávání třetí nápravy. Z minulosti už jsme znali například různé armádní / záchranářské / expediční Defendry, ovšem v minulých letech se k nim stále častěji přidávají i obyčejná stylová vozidla, ke kterým patří třeba Mercedes-AMG 6x6, Kahn Flying Huntsman 6x6 nebo poslední přírůstek v podobě Hennessey VelociRaptor 6x6. Proč ne tedy i Amarok 6x6?

Samotná automobilka se do ničeho takového s největší pravděpodobností nepustí (minimálně se o ničem takovém neproslýchá), ovšem pokud by se našel nějaký odvážný úpravce, možná by to nemuselo dopadnout úplně špatně. To ostatně ukazuje i tento grafický koncept, který se objevil na facebookové stránce Spdesignsest.

Autor nejen že přidal třetí nápravu, ale zároveň celý vůz lehce prodloužil, rozšířil blatníky, přidal pořádná off-roadová kola a pneumatiky, na střechu umístil pár světel a do masky ukryl znak V8. To by v případě Amaroku mohlo znamenat použití 4.2 litrového TDI V8, které se objevilo pod kapotou konceptu Amarok V8 Passion Desert, za kterým stála tuningová společnost MTM. Tehdy měl koncept disponovat výkonem 410 koní a 930 Nm točivého výkonu. 

V úvahu by navíc připadal ještě modernější motor V8 z Audi Q7, který má sice objem "jen" 4.0 litru, ovšem jeho výkon stoupl na 429 koní, točivý moment klesl na 900 Nm a v rámci minimalizace turbo-lagu došlo vůbec poprvé na použité elektrického turbodmychadla. 

Nejdřív by se však musel najít dostatečně odvážný úpravce, který by si na podobnou šílenost vůbec troufl, podobně jako to udělali v Hennessey s modelem VelociRaptor 6x6.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.