Volkswagen Amarok se na trhu pohybuje již od roku 2009, přičemž prvních velkých změn doznal teprve v minulém roce, kdy prošel lehkou modernizací, která přinesla hlavně tolik chybějící motor V6. S největší pravděpodobností se tak v nejbližších letec nedočkáme žádných novinek, ačkoliv jedna možnost by tu byla.
Mezi automobily z kategorie Pick-up se totiž rozmohl nový trend, kterým je přidávání třetí nápravy. Z minulosti už jsme znali například různé armádní / záchranářské / expediční Defendry, ovšem v minulých letech se k nim stále častěji přidávají i obyčejná stylová vozidla, ke kterým patří třeba Mercedes-AMG 6x6, Kahn Flying Huntsman 6x6 nebo poslední přírůstek v podobě Hennessey VelociRaptor 6x6. Proč ne tedy i Amarok 6x6?
Samotná automobilka se do ničeho takového s největší pravděpodobností nepustí (minimálně se o ničem takovém neproslýchá), ovšem pokud by se našel nějaký odvážný úpravce, možná by to nemuselo dopadnout úplně špatně. To ostatně ukazuje i tento grafický koncept, který se objevil na facebookové stránce Spdesignsest.
Autor nejen že přidal třetí nápravu, ale zároveň celý vůz lehce prodloužil, rozšířil blatníky, přidal pořádná off-roadová kola a pneumatiky, na střechu umístil pár světel a do masky ukryl znak V8. To by v případě Amaroku mohlo znamenat použití 4.2 litrového TDI V8, které se objevilo pod kapotou konceptu Amarok V8 Passion Desert, za kterým stála tuningová společnost MTM. Tehdy měl koncept disponovat výkonem 410 koní a 930 Nm točivého výkonu.
V úvahu by navíc připadal ještě modernější motor V8 z Audi Q7, který má sice objem "jen" 4.0 litru, ovšem jeho výkon stoupl na 429 koní, točivý moment klesl na 900 Nm a v rámci minimalizace turbo-lagu došlo vůbec poprvé na použité elektrického turbodmychadla.
Nejdřív by se však musel najít dostatečně odvážný úpravce, který by si na podobnou šílenost vůbec troufl, podobně jako to udělali v Hennessey s modelem VelociRaptor 6x6.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.