Volkswagen Amarok 6x6? Je jen otázkou času, než tohle monstrum někdo postaví

Volkswagen Amarok 6x6 (autor: Spdesignsest)
Volkswagen Amarok 6x6 (autor: Spdesignsest), foto: facebook
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. listopadu 2017 15:29
Sdílej:

Volkswagen Amarok se na trhu pohybuje již od roku 2009, přičemž prvních velkých změn doznal teprve v minulém roce, kdy prošel lehkou modernizací, která přinesla hlavně tolik chybějící motor V6. S největší pravděpodobností se tak v nejbližších letec nedočkáme žádných novinek, ačkoliv jedna možnost by tu byla.

Mezi automobily z kategorie Pick-up se totiž rozmohl nový trend, kterým je přidávání třetí nápravy. Z minulosti už jsme znali například různé armádní / záchranářské / expediční Defendry, ovšem v minulých letech se k nim stále častěji přidávají i obyčejná stylová vozidla, ke kterým patří třeba Mercedes-AMG 6x6, Kahn Flying Huntsman 6x6 nebo poslední přírůstek v podobě Hennessey VelociRaptor 6x6. Proč ne tedy i Amarok 6x6?

Samotná automobilka se do ničeho takového s největší pravděpodobností nepustí (minimálně se o ničem takovém neproslýchá), ovšem pokud by se našel nějaký odvážný úpravce, možná by to nemuselo dopadnout úplně špatně. To ostatně ukazuje i tento grafický koncept, který se objevil na facebookové stránce Spdesignsest.

Autor nejen že přidal třetí nápravu, ale zároveň celý vůz lehce prodloužil, rozšířil blatníky, přidal pořádná off-roadová kola a pneumatiky, na střechu umístil pár světel a do masky ukryl znak V8. To by v případě Amaroku mohlo znamenat použití 4.2 litrového TDI V8, které se objevilo pod kapotou konceptu Amarok V8 Passion Desert, za kterým stála tuningová společnost MTM. Tehdy měl koncept disponovat výkonem 410 koní a 930 Nm točivého výkonu. 

V úvahu by navíc připadal ještě modernější motor V8 z Audi Q7, který má sice objem "jen" 4.0 litru, ovšem jeho výkon stoupl na 429 koní, točivý moment klesl na 900 Nm a v rámci minimalizace turbo-lagu došlo vůbec poprvé na použité elektrického turbodmychadla. 

Nejdřív by se však musel najít dostatečně odvážný úpravce, který by si na podobnou šílenost vůbec troufl, podobně jako to udělali v Hennessey s modelem VelociRaptor 6x6.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.