Volkswagen Amarok se na trhu pohybuje již od roku 2009, přičemž prvních velkých změn doznal teprve v minulém roce, kdy prošel lehkou modernizací, která přinesla hlavně tolik chybějící motor V6. S největší pravděpodobností se tak v nejbližších letec nedočkáme žádných novinek, ačkoliv jedna možnost by tu byla.
Mezi automobily z kategorie Pick-up se totiž rozmohl nový trend, kterým je přidávání třetí nápravy. Z minulosti už jsme znali například různé armádní / záchranářské / expediční Defendry, ovšem v minulých letech se k nim stále častěji přidávají i obyčejná stylová vozidla, ke kterým patří třeba Mercedes-AMG 6x6, Kahn Flying Huntsman 6x6 nebo poslední přírůstek v podobě Hennessey VelociRaptor 6x6. Proč ne tedy i Amarok 6x6?
Samotná automobilka se do ničeho takového s největší pravděpodobností nepustí (minimálně se o ničem takovém neproslýchá), ovšem pokud by se našel nějaký odvážný úpravce, možná by to nemuselo dopadnout úplně špatně. To ostatně ukazuje i tento grafický koncept, který se objevil na facebookové stránce Spdesignsest.
Autor nejen že přidal třetí nápravu, ale zároveň celý vůz lehce prodloužil, rozšířil blatníky, přidal pořádná off-roadová kola a pneumatiky, na střechu umístil pár světel a do masky ukryl znak V8. To by v případě Amaroku mohlo znamenat použití 4.2 litrového TDI V8, které se objevilo pod kapotou konceptu Amarok V8 Passion Desert, za kterým stála tuningová společnost MTM. Tehdy měl koncept disponovat výkonem 410 koní a 930 Nm točivého výkonu.
V úvahu by navíc připadal ještě modernější motor V8 z Audi Q7, který má sice objem "jen" 4.0 litru, ovšem jeho výkon stoupl na 429 koní, točivý moment klesl na 900 Nm a v rámci minimalizace turbo-lagu došlo vůbec poprvé na použité elektrického turbodmychadla.
Nejdřív by se však musel najít dostatečně odvážný úpravce, který by si na podobnou šílenost vůbec troufl, podobně jako to udělali v Hennessey s modelem VelociRaptor 6x6.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.