Už jste někdy slyšeli o automobilce Tramontana? Pokud ano, pak před vámi smekáme. Tato španělská automobilka už sice působí na trhu s automobily cca 10 let, ovšem povědomí o ní má jen poměrně úzký okruh lidí. To by se však mohlo výrazně změnit poté, co na akci SEMA v Las Vegas představila svůj exkluzivní model, za jehož designem stojí Atanas Vilner a který v sobě kombinuje pořádný výkon i oslnivě zlatý vzhled.
Model, který nese příznačný název "Tramontana by Vilner" je jedinečnou kreací, kterou od ostatních modelů už z dálky rozeznáte díky hojnému použití zlatého dekoru. Ten se totiž objevuje na kapotě, křídle, bocích, kolech i v motorovém prostoru. Vrcholem této zlaté horečky je pak interiér, který se doslova leskne.
S výjimkou několika ovládacích prvků a tlačítek si totiž celý interiér vzali na starost specialisté ze společnosti Vilner, kteří mu vtiskli punc vznešenosti. Příkladem mohou být třeba dva sedačky umístěné za sebou, jejichž povrch zdobí kůže s "šupinatou" texturou, přičemž jejich středy jsou zlaté, stejně jako niť, kterou byla sedačka prošívána.
Zlatou barvu pak nalezneme na palubní desce, v bočních panelech, na volantu a zlatá se dokonce stala i barvou bezpečnostních pásů. Kde není použita zlatá, tam se objevuje kombinace kůže a Alcantary, jak si můžeme všimnout na volantu nebo u koberečků. Ani zde však nechybí alespoň zlaté prošívání.
Pokud se ale odpoutáme od blyštivých detailů a nahlédneme pod kapotu, nalezneme zde 5.5-litrový motor Mercedes-Benz biturbo V12, generující výkon 662 kW (888 koní) a 920 Nm točivého momentu. Všechna tato síla je pak posílána skrze sedmistupňovou sekvenční převodovku pouze na zadní kola.Váhy se však bát nemusíte, díky kompaktním rozměrům a četnému využití karbonu, jak je vidět z fotografií, se zastavila ručička na hodnotě 1.268 kilogramů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?