Pokud se alespoň trochu zajímáte o exotické sportovní vozy, pak už jste o tuningové společnosti Novitec jistě museli slyšet. Pokud ale ne, nevadí. Jejich poslední počin totiž uslyšíte i na kilometry daleko a jeho zvuk mám bude v hlavě rezonovat celý den, neboť upravené Ferrari GTC4 Lusso má po několika úpravách zvuk jak Formule 1.
Ferrari GTC4 Lusso si na nedostatek výkonu nemůže stěžovat, vždyť už z továrny vyjíždí s 3.9 litrovým twin-turbo motorem V8, který generuje 610 koní a 760 Nm točivého momentu. Úpravcům ze společnosti se to ale zdálo málo a tak díky dvěma modulům na bázi "plug-and-play" zvýšili výkon tohoto stroje téměř o 100 koní.
Výsledkem je tedy vůz s výkonem 709 koní a točivým momentem 882 Nm, který dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za pouhých 3.2 sekundy a jeho maximální rychlost se posunula na 325 km/h, což je nárůst 5 km/h oproti sériovému modelu.
Úpravy se však nedotkly pouze výkonu, ale také aerodynamiky. Podle úpravce dostalo upravené Lusso zcela nové spoilery. Některé panely karoserie pak byly pro odlehčení nahrazeny karbonovými.
Úpravy se dotklyi podvozku, který je nyní o 35 milimetrů blíže zemi, za což mohou zejména nové sportovní pružiny. Obměny se dočkal i obsah podběhů, přední náprava dostala 21-palcová kola s pneumatikami 255/30 a zadní 22-palcová kola byla obuta do pneumatik s rozměrem 315/25.
Třešničkou na dortu je pak speciální výfukový systém, který napomáhá lepšímu odvodu spalin, nepatrně zvyšuje výkon a oproti standardnímu výfuku je i o něco málo lehčí.
Jeho největším benefitem je však jeho zvuk, díky kterému zní Lusso jako Formule 1.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?