Ferrari 488 se svým vzhledem, ovládáním i výkonem řadí k jednomu z nejlepších exotických sportovních aut na trhu, ovšem někomu je to stále málo. Například majitel tohoto modelu nebyl spokojen se zvukovým projevem svého vozu a tak se rozhodl zainvestovat do nového výfukového systému.
A když říkáme zainvestovat, tak pořádně. Úpravy vozů jako Ferrari nikdy nebyly a nejsou levná záležitost, ovšem nasypat 14.000 dolarů, cca 306 000 korun jen do výfukového systému? Pro většinu naprostý nesmysl, pro někoho však skvělý způsob jak svůj vůz učinit naprosto jedinečný - a za to jsou někteří lidé ochotni utratit i mnohem víc.
O majiteli vozu toho příliš nevíme, nicméně jak už jsme psali v úvodu, jedná se o nádherné Ferrari 488 s 3.9 litrovým přeplňovaným motorem V8 o výkonu 472 kW (670 k) s točivým momentem 760 Nm, které se od většiny ostatních odlišuje nejen černo-zlatou designovou fólií, ale hlavně výfukovým systémem "IPE Infotech Performance", díky kterému zní vůz doslova jako Formule 1.
To je ostatně skvěle slyšet i na tomto videu, kde se zvuk vozu doslova prořezává jinak tichým a klidným lesem. Podívaná je to rozhodně úchvatná a z toho zvuku nám běhá mráz po zádech, nicméně stále si neumíme v redakci představit, že bychom zaplatili ekvivalent nového Rapidu jen za lepší zvuk už tak fenomenálního vozu.
A co vy? Zaplatili byste za výfukový systém takovou částku? Dejte nám vědět hlasováním v anketě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.