Už při prvním pohledu na toto zvláštní BMW M6 je každému jasné, že jeho majitel mu věnoval dostatek času i péče. To nejzajímavější na tomto voze však zůstává divákům skryto, dokud nedojde k nastartování. Místo bublání 5.0 litrového motoru V10 se totiž ozve řev šestirotorového rotačního wankelova motoru.
Vůz na který se momentálně díváme vznikal v Jižní Africe pod taktovkou AJ Racing, přičemž o poklad pod jeho kapotou se postarali lidé z KiwiRE, kteří už mají s rotačními motory něco málo zkušeností. Wankelův motor pod kapotou M6 sice může být pro řadu lidí netradiční či snad pobuřující volbou, ovšem tenhle motor má rozhodně co nabídnout.
V současném nastavení produkuje rotačním motorem poháněná M6 výkon cca 478 koní při 5,500 otáčkách, což je ale stále poměrně daleko od výkonového "vrcholu". Šestirotorové motory od KiwiRE jsou mezi lidmi poměrně dobře známé tím, že ve vyšších otáčkách dokáží nabídnout až cca 800 koní. Není tak vyloučeno, že podobné porce bychom se mohli dočkat i zde.
Kromě úprav motoru však došlo i na úpravu dalších komponent, patří mezi ně například rozsáhlé úpravy podvozku, masivní brzdy s desetipístkovými třmeny, řada aerodynamických úprav karoserie, 19" palcová kola z lehkých slitin, nebo na zakázku vyrobený výfuk.
Výrazných změn se dočkal i interiér, který odhodil luxus vozů BMW a místo toho připomíná spíše spartánský kokpit závodního stroje. Komfortní sedačky tak nahradily skořepiny takřka bez čalounění, zadní sedačky kompletně zmizely a ze středového panelu zbylo jen torzo.
Kompletní výpis úprav je k nalezení na Facebookové stránce, kde současný majitel vůz prodává. Jaká je cena nebo důvod prodeje bohužel netušíme, ovšem cenu vám majitel sdělí na zažádání a možná přihodí i důvod, proč se chce takto unikátního vozu zbavit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?