Toyota GT86 je veřejností vnímána jako velmi zábavný vůz. Autorům videa ale zřejmě přišel její výkon nedostatečný, a tak se rozhodli pro výměnu motoru. Ptáte se z jakého vozu? Pak čtěte následující řádky, protože se jedná o zřejmě nejšílenější, anebo alespoň naprosto ojedinělý swap (výměnu motoru) svého druhu.
Jak dokazuje přiložené video, vše ale málem skončilo na samotném začátku – v první zatáčce. Celý tým lidí, kteří stojí za tímto projektem, se sjel v Portlandu, aby na místních vyhlášených zatáčkách (kde již mimochodem vzniklo několik povedených drifterských videí) natočili to svoje.
K dispozici mají vůz přezdívaný podle jeho strůjce, tedy „Ryan Tuerck’s“ s označením GT4586, který dává najevo kombinaci Toyoty GT86 s motorem z Ferrari 458. Výměna samozřejmě nebyla jednoduchá, ale jak dokazují další Ryanova videa, jeho týmu se povedlo vyrobit dokonalý drifterský speciál a „žrout“ pneumatik.
Hned v první zatáčce Ryan bohužel zvolil špatnou stopu a najel na vnitřní stranu zatáčky, což jeho vůz vymrštilo vzhůru a poškodilo řízení a zavěšení pravého kola. Naštěstí i na tohle byl Ryanovo tým připraven, a tak po krátké pauze a výměně poškozených dílů mohli pokračovat v natáčení.
Video si musíte pustit sami, za nás se ale jedná o jedno z nejlepších drifterských videí letošního roku. Vrcholnou atmosféru dodává i použití sériového Ferrari 458 pro účely natáčení a neustálý řev rozzlobených motorů Ferrari.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.