Toyota GT86 je veřejností vnímána jako velmi zábavný vůz. Autorům videa ale zřejmě přišel její výkon nedostatečný, a tak se rozhodli pro výměnu motoru. Ptáte se z jakého vozu? Pak čtěte následující řádky, protože se jedná o zřejmě nejšílenější, anebo alespoň naprosto ojedinělý swap (výměnu motoru) svého druhu.
Jak dokazuje přiložené video, vše ale málem skončilo na samotném začátku – v první zatáčce. Celý tým lidí, kteří stojí za tímto projektem, se sjel v Portlandu, aby na místních vyhlášených zatáčkách (kde již mimochodem vzniklo několik povedených drifterských videí) natočili to svoje.
K dispozici mají vůz přezdívaný podle jeho strůjce, tedy „Ryan Tuerck’s“ s označením GT4586, který dává najevo kombinaci Toyoty GT86 s motorem z Ferrari 458. Výměna samozřejmě nebyla jednoduchá, ale jak dokazují další Ryanova videa, jeho týmu se povedlo vyrobit dokonalý drifterský speciál a „žrout“ pneumatik.
Hned v první zatáčce Ryan bohužel zvolil špatnou stopu a najel na vnitřní stranu zatáčky, což jeho vůz vymrštilo vzhůru a poškodilo řízení a zavěšení pravého kola. Naštěstí i na tohle byl Ryanovo tým připraven, a tak po krátké pauze a výměně poškozených dílů mohli pokračovat v natáčení.
Video si musíte pustit sami, za nás se ale jedná o jedno z nejlepších drifterských videí letošního roku. Vrcholnou atmosféru dodává i použití sériového Ferrari 458 pro účely natáčení a neustálý řev rozzlobených motorů Ferrari.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?