McLaren vyrábí v posledních letech fantastická silniční auta, modely 12C a P1GTR budiž důkazem. Druhý jmenovaný je však cenově poměrně nedostupnou záležitostí, nemluvě o jeho exkluzivitě. Pokud byste ale chtěli dosáhnout ohromujícího výkonu i s verzí 12C, pak pro vás má úpravce HyperCar řešení.
Americká tuningová společnosti HyperCar nabízí speciální balíček úprav, díky kterým se z modelu 12C stane monstrum se třemi turbodmychadly a výkonem 1,200 koní. A tuhle šílenou úpravu si v USA mohl vyzkoušet i Alex Kersten z CarThrottle.
Tento speciální balíček úprav sice stojí nezanedbatelných 140,000 dolarů ( cca 3 miliony korun), ovšem výkon vašeho McLarenu 12C zdvojnásobí. Kromě ohromného výkonu navíc vůz získá neskutečně skvostný zvuk, upravené brzdy, vnitřní ochranný rám, hydraulickou aero-brzdu a mnoho dalšího.
Maximální rychlost je omezena na 270 MPH, tedy 434 km/h. Úpravce však připravuje balíček úprav, který by měl výkon posunout za hranici 1,500 koní. Maximální rychlost tohoto modelu by pak měla dosahovat neskutečných 300 MPH, tedy cca 482 km/h.
Umístit do vozu třetí turbo bylo podle úpravce poměrně náročné, ovšem přineslo to své ovoce. z 0 na 97 km/h zrychlí upravený McLaren za 2,4 vteřiny, rychlosti 160 km/h pokoří za 3.5 sekundy a sprint na 400 metrů zvládá v čase okolo 8 sekund. Někdo by možná očekával výměnu klasických brzd ta karbon-keramické, ovšem úpravce se rozhodl pouze pro výměnu destiček.
Pokud byste po podobném stroji toužili, budete muset úpravci svěřit svůj McLaren na několik měsíců, v závislosti na počtu úprav, které chcete. Úprava totiž není snadná a při takto vysokém výkonu záleží na každém detailu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.