McLaren vyrábí v posledních letech fantastická silniční auta, modely 12C a P1GTR budiž důkazem. Druhý jmenovaný je však cenově poměrně nedostupnou záležitostí, nemluvě o jeho exkluzivitě. Pokud byste ale chtěli dosáhnout ohromujícího výkonu i s verzí 12C, pak pro vás má úpravce HyperCar řešení.
Americká tuningová společnosti HyperCar nabízí speciální balíček úprav, díky kterým se z modelu 12C stane monstrum se třemi turbodmychadly a výkonem 1,200 koní. A tuhle šílenou úpravu si v USA mohl vyzkoušet i Alex Kersten z CarThrottle.
Tento speciální balíček úprav sice stojí nezanedbatelných 140,000 dolarů ( cca 3 miliony korun), ovšem výkon vašeho McLarenu 12C zdvojnásobí. Kromě ohromného výkonu navíc vůz získá neskutečně skvostný zvuk, upravené brzdy, vnitřní ochranný rám, hydraulickou aero-brzdu a mnoho dalšího.
Maximální rychlost je omezena na 270 MPH, tedy 434 km/h. Úpravce však připravuje balíček úprav, který by měl výkon posunout za hranici 1,500 koní. Maximální rychlost tohoto modelu by pak měla dosahovat neskutečných 300 MPH, tedy cca 482 km/h.
Umístit do vozu třetí turbo bylo podle úpravce poměrně náročné, ovšem přineslo to své ovoce. z 0 na 97 km/h zrychlí upravený McLaren za 2,4 vteřiny, rychlosti 160 km/h pokoří za 3.5 sekundy a sprint na 400 metrů zvládá v čase okolo 8 sekund. Někdo by možná očekával výměnu klasických brzd ta karbon-keramické, ovšem úpravce se rozhodl pouze pro výměnu destiček.
Pokud byste po podobném stroji toužili, budete muset úpravci svěřit svůj McLaren na několik měsíců, v závislosti na počtu úprav, které chcete. Úprava totiž není snadná a při takto vysokém výkonu záleží na každém detailu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?