Automobily označované jako "sleeper" většinou kombinují nudný zevnějšek obyčejného vozu a nadupaný motor pod kapotou. A tohle postarší BMW e30 Kombi je dokonalý sleeper. Pod kapotou totiž ukrývá motor z BMW e46 M3, který navíc roztáčí všechna kola.
Automobilka BMW během své historie postavila řadu nádherných a výkonných automobilů, model M3 v karosářském provedení kombi mezi nimi však chyběl, což se rozhodl změnit vlastník tohoto nádherného BMW e30 kombi, jež pod kapotou ukrývá motor z jedné z nejoceňovanějších generací BMW řady 3.
Pojďme se ale vrátit na začátek příběhu. Svůj život začalo tohle BMW jako obyčejný kombík s označením 325ix, což značí motor o objemu 2,5 litru a stálý pohon všech kol. Pak ovšem nastala malá srdeční transplantace, během které byl 2,5 litrový motor vyměněn za 3,2 litrový motor S54 z BMW e46 M3, který je díky úpravám z Kassel Performance schopen přenášet na kola až 350 koní.
Kromě motoru však vůz dostal i body-kit z klasického BMW e30, který zahrnuje nové nárazníky a přední i zadní blatníky. Aby byl vůz nejen rychlý, ale i ovladatelný, byly kompletně přestavěn podvozek. Na voze jsou také hliníkové disky BBS obuté do pneumatik Toyo R888Rs.
Uvnitř vozu pak model M připomínají sedačky a výplně dveří s typickým M čalouněním.
Pokud vám právě z fotek začaly téct sliny do klávesnice, přichází dobrá zpráva: vůz může být váš. Jeho majitel ho totiž momentálně inzeruje na webu Craiglist. Pokud tedy máte v kapse volných cca 625,200 korun a budete mít cestu přes Burbank v Kalifornii, je to jasná volba.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?