Automobily označované jako "sleeper" většinou kombinují nudný zevnějšek obyčejného vozu a nadupaný motor pod kapotou. A tohle postarší BMW e30 Kombi je dokonalý sleeper. Pod kapotou totiž ukrývá motor z BMW e46 M3, který navíc roztáčí všechna kola.
Automobilka BMW během své historie postavila řadu nádherných a výkonných automobilů, model M3 v karosářském provedení kombi mezi nimi však chyběl, což se rozhodl změnit vlastník tohoto nádherného BMW e30 kombi, jež pod kapotou ukrývá motor z jedné z nejoceňovanějších generací BMW řady 3.
Pojďme se ale vrátit na začátek příběhu. Svůj život začalo tohle BMW jako obyčejný kombík s označením 325ix, což značí motor o objemu 2,5 litru a stálý pohon všech kol. Pak ovšem nastala malá srdeční transplantace, během které byl 2,5 litrový motor vyměněn za 3,2 litrový motor S54 z BMW e46 M3, který je díky úpravám z Kassel Performance schopen přenášet na kola až 350 koní.
Kromě motoru však vůz dostal i body-kit z klasického BMW e30, který zahrnuje nové nárazníky a přední i zadní blatníky. Aby byl vůz nejen rychlý, ale i ovladatelný, byly kompletně přestavěn podvozek. Na voze jsou také hliníkové disky BBS obuté do pneumatik Toyo R888Rs.
Uvnitř vozu pak model M připomínají sedačky a výplně dveří s typickým M čalouněním.
Pokud vám právě z fotek začaly téct sliny do klávesnice, přichází dobrá zpráva: vůz může být váš. Jeho majitel ho totiž momentálně inzeruje na webu Craiglist. Pokud tedy máte v kapse volných cca 625,200 korun a budete mít cestu přes Burbank v Kalifornii, je to jasná volba.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?