Automobily označované jako "sleeper" většinou kombinují nudný zevnějšek obyčejného vozu a nadupaný motor pod kapotou. A tohle postarší BMW e30 Kombi je dokonalý sleeper. Pod kapotou totiž ukrývá motor z BMW e46 M3, který navíc roztáčí všechna kola.
Automobilka BMW během své historie postavila řadu nádherných a výkonných automobilů, model M3 v karosářském provedení kombi mezi nimi však chyběl, což se rozhodl změnit vlastník tohoto nádherného BMW e30 kombi, jež pod kapotou ukrývá motor z jedné z nejoceňovanějších generací BMW řady 3.
Pojďme se ale vrátit na začátek příběhu. Svůj život začalo tohle BMW jako obyčejný kombík s označením 325ix, což značí motor o objemu 2,5 litru a stálý pohon všech kol. Pak ovšem nastala malá srdeční transplantace, během které byl 2,5 litrový motor vyměněn za 3,2 litrový motor S54 z BMW e46 M3, který je díky úpravám z Kassel Performance schopen přenášet na kola až 350 koní.
Kromě motoru však vůz dostal i body-kit z klasického BMW e30, který zahrnuje nové nárazníky a přední i zadní blatníky. Aby byl vůz nejen rychlý, ale i ovladatelný, byly kompletně přestavěn podvozek. Na voze jsou také hliníkové disky BBS obuté do pneumatik Toyo R888Rs.
Uvnitř vozu pak model M připomínají sedačky a výplně dveří s typickým M čalouněním.
Pokud vám právě z fotek začaly téct sliny do klávesnice, přichází dobrá zpráva: vůz může být váš. Jeho majitel ho totiž momentálně inzeruje na webu Craiglist. Pokud tedy máte v kapse volných cca 625,200 korun a budete mít cestu přes Burbank v Kalifornii, je to jasná volba.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.