Ford z roku 1932 dostal motor z Ferrari. Výsledek je šílený

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 19. června 2017, 12:05 Aktualizováno 19.6.2017, 12:20 Google+

Americká záliba v Hot-Rodech má většinou jedno společné - všechny díly pochází z vozů vyrobených v USA. Tento saténově rudý Hot-Rod stojící na základu Fordu z roku 1932 však pohání více než 700 italských plnokrevníků

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford 1932 s motorem z Ferrari Maranello

Ford 1932 s motorem z Ferrari Maranello | foto: classiccars.com

Sdílejte článek

Tohle už se nedá nazývat autem, tohle je zkrátka šílenství na čtyřech kolech. Ford Custom z třicátých let je poměrně častým výchozím bodem pro mnoho stavitelů tzv. hot-rodů, většinou však pod svou kapotou ukrývají některý z osvědčených plnotučných amerických motorů V8.

Tento je však výjimkou. Díky chybějící kapotě motoru totiž dává všem jasně najevo, že v tomto voze dupe stádo italských plnokrevníků. Použitý motor totiž pochází z vozu Ferrari Maranello. Motor V8 o objemu 3.0 l byl z továrny naladěn na celkem slušných 357 kW (485 k), to se však stavitelům tohoto vozu zdálo málo.

U přední masky si tak každý může všimnout dvou velkých turbodmychadel, které motor zásobují pořádným přívalem čerstvého vzduchu. Díky kompresnímu poměru 9.1:1 a velké ochotě motoru točit až do 8,500 ot/min se povedlo z vozu vymáčknout neskutečných 708 kW (963 k). Kroutící moment sice neznáme, víme však, že ho krotí a na zadní kola přenáší šestistupňová manuální převodovka se speciální závodní spojkou.

Pokud přehlédneme výkon, už samotný vzhled vozu je uměleckým dílem. Vše je řešeno jednoduše a hlavně funkčně. Většina dílů podvozku není nijak zakryta, takže si je můžeme na přiložených fotografiích prohlédnout. Pokud vám přijde dominantní červená barva povědomá, nedivte se. Jedná se o klasický odstín Ferrari - Vintage Flatz saténová červená.

Ačkoliv by měl být interiér vyveden v kůži a měl by být ve skvělé kondici, jeho fotky bohužel chybí. Vůz je nyní vystaven na webu classiccars.com kde hledá nového majitele. Pokud vás zajímá, na kolik tahle hračka vyjde, je potřeba si připravit 250.000 dolarů (5,8 milionu korun).

Vytisknout

Diskuze: Ford z roku 1932 dostal motor z Ferrari. Výsledek je šílený

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda Civic Type R

Chystá Honda revoluci? Civic Type R možná dostane pohon všech kol

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud