Americká záliba v Hot-Rodech má většinou jedno společné - všechny díly pochází z vozů vyrobených v USA. Tento saténově rudý Hot-Rod stojící na základu Fordu z roku 1932 však pohání více než 700 italských plnokrevníků
Tohle už se nedá nazývat autem, tohle je zkrátka šílenství na čtyřech kolech. Ford Custom z třicátých let je poměrně častým výchozím bodem pro mnoho stavitelů tzv. hot-rodů, většinou však pod svou kapotou ukrývají některý z osvědčených plnotučných amerických motorů V8.
Tento je však výjimkou. Díky chybějící kapotě motoru totiž dává všem jasně najevo, že v tomto voze dupe stádo italských plnokrevníků. Použitý motor totiž pochází z vozu Ferrari Maranello. Motor V8 o objemu 3.0 l byl z továrny naladěn na celkem slušných 357 kW (485 k), to se však stavitelům tohoto vozu zdálo málo.
U přední masky si tak každý může všimnout dvou velkých turbodmychadel, které motor zásobují pořádným přívalem čerstvého vzduchu. Díky kompresnímu poměru 9.1:1 a velké ochotě motoru točit až do 8,500 ot/min se povedlo z vozu vymáčknout neskutečných 708 kW (963 k). Kroutící moment sice neznáme, víme však, že ho krotí a na zadní kola přenáší šestistupňová manuální převodovka se speciální závodní spojkou.
Pokud přehlédneme výkon, už samotný vzhled vozu je uměleckým dílem. Vše je řešeno jednoduše a hlavně funkčně. Většina dílů podvozku není nijak zakryta, takže si je můžeme na přiložených fotografiích prohlédnout. Pokud vám přijde dominantní červená barva povědomá, nedivte se. Jedná se o klasický odstín Ferrari - Vintage Flatz saténová červená.
Ačkoliv by měl být interiér vyveden v kůži a měl by být ve skvělé kondici, jeho fotky bohužel chybí. Vůz je nyní vystaven na webu classiccars.com kde hledá nového majitele. Pokud vás zajímá, na kolik tahle hračka vyjde, je potřeba si připravit 250.000 dolarů (5,8 milionu korun).
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?