Pokud jste milovníky nevšechních dopravních prostředků, zbystřete. Když se o něčem prohlásí, že je to pojízdná rakev, většinou se to nemyslí doslovně. To ovšem neplatí v našem případě, kdy si zvrácený kutil přestavěl kdysi krásný roadster na pojízdnou dubovou rakev. Co ho k tomu vedlo je záhadou.
Tento vskutku netradiční dopravní prostředek se objevil na americkém inzertním serveru Craiglist. Prodejce zde nabízí "zakázkový vůz ve tvaru rakve z červeného dubu na podvozku Karmann Ghia z roku 1970".
Aby šlo tuto zvláštní dubovou "karoserii" na podvozek vůbec naroubovat, muselo dojí k různým úpravám a vyztužení. Z inzerátu jen víme, že šasi je tvořeno trubkovým rámem, víc nám toho ale majitel neprozradil. Podvozek a odpružení je standardní. Brzdy jsou řešeny kotouči na obou nápravách, což dává posádce alespoň nějakou šanci v případě krizové situace.
Karoserie ve tvaru rakve je ale vyvedená do nejmenších detailů. Na bocích nechybí ani klasická madla a zrcátka drží "chromované" ruce kostlivců. Pod víkem v přední části karoserie se ukrývá nádrž na 19 litrů paliva, pojistková skříňka a řízení. V zadní části je otevřený prostor pro dvoučlennou posádku. Ta má k dispozici dvě kožené sedačky, kterým nechybí ani pásy. Vzhledem k absenci střechy je ale posádka vydána napospas rozmarům počasí.
Za pracovištěm řidiče se nachází standardní motor o objemu 1600 cc, který byl doplněn o dva karburátory Weber a výfukový systém Monza se čtyřmi koncovkami. Vzhledem k tomu, že motor postrádá jakoukoliv ochranu a je umístěn ihned za posádkou, pravděpodobně nebude jízda příliš tichá a příjemná. Nemluvě o tom, že pokud někde vůz zaparkujete, může se má kdekdo hrabat v motoru.
Zajímá vás cena? Rovných 12,000 dolarů, což je v přepočtu asi 283,000 Kč. Pokud jste tedy milovníkem opravdu extrémně zvláštních vozů, mohlo by to být něco pro vás. V opačném případě se můžete alespoň pohoršovat nad bohatou fotogalerií.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?