Hypersporty jako Bugatti Veyron si troufne upravovat málokdo, proto jich je na silnicích jako šafránu. V USA je ale na prodej jeden z mála upravených Veyronů v edici Linea Vincero d'Oro, kterou má na svědomí slavný úpravce Mansory.
Hypersportovní vozy jsou v očích mnoha doslova nedotknutelné klenoty. Přesto se najde pár úpravců, kteří nepsaný zákon poruší a do úprav se pustí.
To je případ i tohoto Bugatti Veyron z roku 2008, které si vzal do rukou úpravce Mansory a vtiskl mu novou podobu, která dostala název Linea Vincero d'Oro. Takto upravených vozů je na světě opravdu jen pár, vidět proto nějaký na prodej je velká vzácnost a příležitost, jak si ho moci prohlédnout. Tento konkrétní kousek byste nalezli u prodejce duPont REGISTRY v Los Angeles.
V čem spočívá úprava od Mansory? Jde hlavně o detaily v interiéru a exteriéru. Uprostřed přední masky se objevilo velké zlacené V. Lesklá karoserie se doslova chlubí karbonem, ze kterého je vyrobena. Výjimku tvoří jen kliky, víčko nádrže a drobné znaky úpravce, které jsou pozlacené - stejně jako kola.
Z interiéru na vás dýchne luxus, jak bývá u Mansory zvykem. Sedadla z bílé kůže jsou doplněny o zlaté prvky. Bílá kůže pokryla i centrální konzoli, panel dveří i dolní část palubní desky. Na některých menších částech interiéru se ke slovu dostal i karbon.
Třešničkou na dortu je speciální výfukový systém, který čtyřikrát přeplňovanému motoru W16 přidává dalších 108 koní.
Pokud vás zajímá cena, musíme vás zklamat. Prodejce ji totiž na svých stránkách vůbec neuvádí a my si ji odhadnout ani netroufáme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.