Zatím sice nikde nejezdí oficiální policejní vůz na bázi Audi Q7 druhé generace, jenže to nebrání některým úpravcům, aby si něco takového vytvořili.
Jedná se o projekt Audi Q7 4M a soudě podle fotek, tohle by mohl být hned z fleku nový policejní hlídkový vůz. Možná to je jen marketingové úsilí z firmy Vossen, ale otázka zná, zda vlastně tohle není nezákonné. Instalovat totiž policejní LED majáky a polepy nejde jen tak.
Podle úpravce stála stroboskopická světla jen 20 eur, přičemž polepy byly jen o něco dražší. Falešná policejní Audi Q7 se tak může směle rovnat americkým hlídkovým SUV, která dbají na pořádek a bezpečnost obyvatel USA. V případě Němců si ale umíme představit spíše policejní Opel Insignia.
Audinu zdobí dále taktéž kola Vossen s pěti paprsky a unikátním designem. Kovaná kola zdůrazňují silnou přitažlivost Q7, přičemž společně s tím doznal změn i podvozek. Ten se snížil o 30 milimetrů, což si nejsme jisti, zda to na tak velký vůz není už moc. Každopádně pohled na novou verzi Q7 není nikterak ošklivý, ba naopak, takovou posilu bychom na českých silnicích vídali rádi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.